Hallo allemaal, Hier even mijn verhaal kwijt in de hoop dat er iemand is die hetzelfde heeft meegemaakt. Misschien stelt het me wat gerust. Afgelopen zaterdag een echo gehad, volgens de algemene berekening zou ik 7 weken zwanger zijn. Echter toen hij de echo maakte zei hij gelijk dat dit geen goede zwangerschap was\is. Er is een lege vruchtzak te zien, met mogelijk een fiks stolsel erboven. Diagnose: missed abortion. Toch gevraagd of we niet eerder in de zwangerschap zitten, dit was ook een mogelijkheid, dan zou het stolsel ook eventueel een van een 2ling kunnen zijn, of dit afgestoten is weet hij niet. Bij ons 1e kindje hadden we bij de echo van 10 weken ook dat hij pas 8 weken en 5 dagen bleek te zijn. Stel dat t nu weer t geval is dan waren we bij de echo 5 weken en 4 dagen. Dan is er ook nog niet veel te zien. Aanstaande dinsdag de echo om te kijken of het kindje groeit of dus echt een missed abortion is Het is zoooo spannend, hoop en vrees. Heb geen buikpijn oid. Geen bloedverlies. Niks. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Liefst natuurlijk positief! Liefs j
Ja hier een positief verhaal moest alleen een week wachten. Maar toen een goede zwangerschap hij is nu twee. heel veel sterkte met wachten en hopen op een net zo'n goede uitslag. groetjes kim
Bij het echo buro werd toen echt gezegt: Mevr we gaan even een afspraak voor een curetage maken want dit is echt niet goed. Groetjes kim
Wow! Das wel erg heftig! Zelf aangedrongen op nog een echo? Nou het geeft mij iig meer hoop! Bedankt!
ja hier zou ook ongeveer 7 weken zwanger zijn echter bij de echo 5 weken 2 dagen, direct zei de echoscopiste oo dit word een miskraam maar ik heb al 5 kinderen dus vond dat een beetje raar, vroeg haar dan ook of ik niet korter zwanger kon zijn, dat kon ook nog en toen zag het er ineens wel goed uit voor 5 weken en 2 dagen eigenlijk beduusd naar huis gegaan en moesten 3 weken later weer komen, omdat het 2 kanten op kon maar goed inmiddels zijn we totaal 3 echo's verder en alles is prima was inderdaad gewoon korter zwanger inmiddels zie banner
Nou ze lijken wel snel te zeggen dat het mis is.:S Fijn dat het bij jou allemaal goed gegaan is! geniet van je zwangerschap Het geeft goede hoop, nu alleen nog onzeker wat het "stolsel" is. Maar misschien is het gewoon niet iets heel bijzonders. Wij blijven hopen op goed nieuws dinsdag! bedankt voor je reactie!
Gelukkig gingen ze in het ziekenhuis nog een echo maken en deze mevr zei wacht het nog een weekje af het is 50/50. Dus dat hebben we gedaan en toen ineens een kloppend hartje groetjes kim
Wuaw kim! Wat zullen jullie blij geweest zijn! Gelukkig dat ze dan nog even verder gekeken hebben! Ik heb week na nod postief getest, gaf toen 1-2 weken, dus een week liepen we sowiso achter. Maar hij maakte zich ook zorgen om het stolsel, maar gaf termijnverschil maar 10% kans.hij ging echt van die 7 weken uit. Dus t wordt echt afwachten!
Maar als je een week na nod pas positief testte dan ben je dus ook een week korter zwanger (eisprong of innestelling later). Welke datum testte je dan pas positief??
gewoon even nog afwachten misschoien is er niks aan de hand zolang je geen bloedingen en buikkrampen hebt kan het alle kanten op! positief blijven kop op!!!!
We zijn ook redelijk positief krijgen steeds meer hoop dat het een termijnverschil is, hij wilde er niet zo aan geloven, indicator zegt niet alles vlgs hem. Maar ik teste op 22 juli positief Wel bedankt voor alle reacties! Doet me goed!
22-07 positieve test = aanhouden voor NOD Vandaag 09-08, dat is 18 dagen verder dan 22-07 4 weken + 18 dagen = 6 weken en 4 dagen zwanger vandaag Zaterdag de echo gehad, = 6 weken en 4 dagen min 5 dagen = 5 weken en 6 dagen bij de echo, nooit langer volgens mij Je hebt met 10 DPO positief getest zou je zelfs maar 5 weken en 2 dagen zwanger zijn geweest afgelopen zaterdag Ik zou nog niet teveel zorgen maken meid
22 juli posi. stel dat dat je nod was; was je toen 4 weken. Dan was je de 29e juli 5 weken zwanger en was je zaterdag pas 5+6 weken ipv 7. Nu kan het heel goed zo zijn dat je al voor je nod posi getest hebt en dan ben je wat korter zwanger. Al met al... het echobeeld komt dan mooi overeen met je termijn. Ik had een echo.met exact 6 weken (wist ik ivm ivf) en er was alleen een lege vruchtzak te zien. Een week later wel een vruchtje van 7 weekjes
Thnx daantje en rogijuli, Het zou idd goed kunnen, had wel steeds 28 dagen cyclus maar misschien was deze x gewoon wat langer! Soms kun je misschien geen wijs worden uit je lijf Nou we gaan al veel meer met goede hoop naar de vlk dinsdag! Hoop zo een mooi groeiend kindje te zien. Ik hou jullie op de hoogte! Eerst maar weer werken nu Groetjess
nou na de berekeningen van rogijuli en daantje maak ik me helemaal geen zorgen meer en zou jij ook niet moeten doen, ze zijn idd heel snel met zeggen oo miskraam wat ik erg raar vind, maar je termijn klopt gewoon, vind het ook erg raar en vervelend dat de gyn die 7 weken koste wat het kost wilt aanhouden, terwijl allang duidelijk is dat er makkelijk een week zelfs 2 tussen kan zitten geen zorgen maken hoor en dat stolseltje kan ook nog gewoon wat oud bloed zijn
hier ook een soort zelfde verhaal... bij de eerste echo zei de gyn dat het een BBZ zou zijn, affijn bleek dat de echo te vroeg was en uiteindelijk ben ik nu 19 weken zwanger. vind dat ze soms te snel oordelen en misschien eerst even moeten afwachten voor ze zulke 'grove' dingen zeggen. Nu zit je in spanning terwijl het ook gewoon te vroeg kan zijn voor de echo
Mee eens sher. Ik vind als je het zo leest dat t veel voorkomt en die stress is ook niet echt geweldig voor je zwangerschap, hoe pril deze ook is. En mamaa ik ben al een stuk meer zeker dat t miss wel goed gaat komen. Had vanmorgen was roze afscheiding , precies als bij mn zoontje ergens in de 6 weken ( lang leve 9 maanden dagboek _ dus dat geeft toch ook weer hoop! Tis erg spannend tot aan dinsdag! Maar moet aardig wat werken tot die tijd, dus is ook weer goed voor de afleiding, al is lekker bij mn zoontje thuis zijn ook errug lekker