Hoi meiden, De streep op mijn zw test is bijna niet meer te zien, heel lichtjes nog. Het is nu een dikke week geleden dat ik curretage heb gehad. Bloedverlies is ook bijna stop. Kan ik dan binnenkort mijn ei al verwachten of heb je zowiezo geen eisprong als je zw test nog heel licht is of licht (bruin) bloedverlies hebt? Kan ik al met ovutesten beginnen? Wat een vragen weer he..sorry Liefs noaatje
Dat zal bij elke vrouw anders zijn... Ik had de weken na een vmk wel meteen een eisprong..(had toen nog wel hcg) Maar dan is het op de natuurlijke manier op gang gekomen. Curretage is een abrupt iets.. Het lijkt me logisch dat als je lichaam genoeg hersteld is, er weer een eitje kan gaan groeien.. maar wanneer, dat weet niemand.. kan meteen zijn, kan weken duren, kan ook pas na je eerste menstruatie.. Ovulatietestjes kunnen ook reageren op hcg.. dus die zijn op het moment niet betrouwbaar. Als de hcg weg is, zou je het kunnen testen... en verder blijft het afwachten. Sterkte en succes!
Als je nog hcg aanmaakt ben je nog niet helemaal schoon en kan je ook nog geen eisprong verwachten. Het betekend namelijk dat je nog restweefsel bij je draagt wat je nog kwijt moet raken. Ze adviseren je ook altijd even een menstruatie af te wachten want dan weet je ook dat je helemaal schoon bent en een ei krijgt.
Noaatje, ik heb ook 1 ongi afgewacht maar ook omdat ik nog een stolseltje had zitten , ik kwam op een cylcus van 32 dagen uit . Toen ik mijn ovu testen binnen kreeg ging ze uit proberen en wat bleek , had na 2 dagen posi ovu testen . Dus ineens een verschil van 7 /8 dagen . Als ik weer van zoveel dagen was uit gegaan had ik mijn ei gemist deze ronde. Dus op tijd er mee beginnen als je helemaal schoon bent kan geen kwaad ( in mijn geval dan!) in ieder geval niet als je nog hormoon in je lichaam hebt . Succes!
Ik heb na mijn mk nog wekenlang positief getest maar wel binnen drie weken weer een eisprong gehad. Heb daarbij wel ruim 6 weken gevloeid. Dus je lichaam kan zich best weer herpakken ondanks dat het nog steeds bezig is de boel schoon te maken.
Maar kun je dan ook wel zwanger worden als je die eisprong hebt gehad ondanks dat je nog posi test en bloedverlies hebt?? Want dat gedeelte snap ik dus eigenlijk niet!!
Naar mijn idee kun je geen eisprong krijgen en dus ook niet zwanger worden als je nog hcg aanmaakt.je lichaam denkt dan immers dat je nog zwanger bent....
Heb net nog ff zw test gedaan en streepje was echt tuurstreep toen ovu testje gedaan clear bleu digitaal en smiley. Kan dit dan nog van het oude hcg zijn? Zw test was bijna wit namelijk. Wat denken jullie?
Tja, wel dus... Ik heb de ovulatietests om het te bewijzen... Heb op 22 maart mijn miskraam gehad, 10 april mijn eisprong en 11 april nog steeds een lichte streep op de zwangerschapstest. Als die HCG is natuurlijk niet van de ene op de andere dag uit je lijf, maar volgens mij zodra je HCG daalt, weet je lichaam dat het voorbij is en gaat het weer verder. Volgens mij kun je wel zwanger raken al zal het innestelen misschien niet goed gaan omdat je baarmoeder nog opruimactiviteiten aan het doen is. Ik heb het in ieder geval niet kunnen proberen omdat ik nog steeds vloeide... Als je niet meer vloeit is de kans denk ik groter dat het goed innesteld.
ik heb destijds na mijn curretage ook nog lang bloedverlies gehad en mijn gyn zag telkens nog wat restweefsel in mijn baarmoeder (vandaar het vloeien). na 4 weken was ik hier wel een beetje klaar mee (elke keer wel en dan weer niet bloedverlies). ik kreeg van de gyn een kuurtje primolut om mijn baarmoeder een keer goed leeg te krijgen. voor ik deze pilletjes ging innemen wilde ik eerst een zwangerschapstest doen, omdat ik me toch wel zwanger voelde. volgens de gyn kwam dit door dat aanwezige restweefsel en mijn man verklaarde mij voor gek dat ik met een tampon in een zwangerschapstest ging doen! toch was de test hartstikke positief!! de gyn werd een beetje kriegel van mij (neem dat kuurtje nou maar, want die posi test komt van het restweefsel!), maar ik heb het kuurtje gelaten voor wat het was. na een week of drie kwam ik opnieuw op controle bij de gyn om te kijken of de baarmoeder nu wél schoon was en wat denk je? een mooi knipperlichtje! mijn gevoel was dus juist. niet dat mijn verhaal nu betekent dat iedereen meteen weer zwanger kan worden na een curretage, maar je lichaam kan soms vreemde dingen doen en verkeerde signalen geven. wat let je om in elk geval weer een poging te wagen? niet geschoten is altijd mis
@Collo003Dat wist ik echt niet!!Was je zwangerschapstest echt nog vet positief dan of vaag streepje toen je ook een positieve ovulatietest had??
Zou een ovulatietest trouwens kunnen reageren op het zwangerschapshormoon en daardoor positief uitslaan of kan dat niet???
Hey meiden, Heb voor de zekerheid idd maar geklust.. Wel btje raar zo weer de eerste keer na curretage. Hoop dat de digi test gelijk had en dat mijn eisprong eraan komt. Maar snap idd ook dat als je nog iets vloeit de baarmoeder nog wekl aant opruimen is en het mischien niet goed innesteld. We wachten maar weer af!!
YJ81 Was wel een licht streepje op de test. Maar heb dus ruim 6 weken gevloeid maar dus we eisprong gehad en menstruatie (waarna het lichte vloeien gewoon weer verder ging...) Nu 2e menstruatie na de mk en blijven heftig zeg.... Hoop dat de menstruaties snel helemaal weg blijven En ik weet dat de KV tests wel p[ositief kunnen uitslaan bij een eisprong. Ik heb echter zowel ovulatietests als zw tests gebruikt en hierdoor zag ik precies hoe de hcg daalde (elke 3 dagen zw test) en de lh steeg (elke dag ovu test) Noaatje Groot gelijk meid. Niet geschoten is altijd mis. Is ook jammer om een ei voorbij te laten gaan. Hoop dat je snel weer een knallende test hebt.
Dat dacht ik dus ook, niet geschoten is altijd mis Heb ook wel een beetje een zeurderig gevoel in m'n onderbuik net of mijn ei er aan komt?! Had gister ook nog een posi digi test. Maar de vraag blijft natuurlijk nog steeds of het van hcg komt of niet?! We zullen zien!
Hier vandaag de proef op de som genomen.Een zwangerschapstest waarvan het controlestreepje donkerder was dan het teststreepje(maar ook die was nog best duidelijk)en een ovulatietest waarvan het teststreepje duidelijker was dan het controle streepje.Van dezelfde urine!Hoe kan dat nou weer??Bovendien zit ik pas 4 dagen na de curretage.Dat kan toch nooit???
yj81: aangezien het 4 dagen na je curretage is zal het waarschijnlijk nog het HCG hormoon zijn. Ik weet uit ervaring dat een ovulatietest ook het hcg hormoon kan oppikken, dus dit verklaart dan waarom je zwangerschapstest + ovulatietest (nog) uitslaan!