volgens eigenaar kdv kan mijn zoon een moord begaan

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Popkoorn, 5 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

toen we haar gister vroegen hoe en wat zei ze dat ze hierin niet bekwaam was, en de procedure dus niet wist, ze weet dus niet of ze hiermee wel of niet naar de kinderbescherming moet,

ze is van plan eerst informatie in te winnen bij instanties en zich laten advieseren en van daaruit gaat ze dus wel of geen melding maken. .....tenminste... hoe ik het begreep van haar.

2. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    wat ze ook doet ik zou zeker gaan informeren waar je een klacht in kan dienen!
    want iemand die zo over kindjes denkt hoort geen eigenaar/leidster van een kdv te zijn! wat een ellende kan zo iemand die kinderen en ouders bezorgen zeg!
    Ze spoort werkelijk waar niet. buiten dat om is er al vaak gezegd dat er speelgoed ligt wat niet onder de 3 gebruikt mag worden!

echt ik zou ook gaan bellen als ik jouw was.
    misschien komt er dan vervanging voor haar en kan je je kindje weer met een gerust hart achter laten.

3. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Die eigenaar is echt niet goed wijs!
    Ik werk zelf op een kdv en als je dingen zo gaat bekijken zijn praktisch alle kinderen kleine moordenaars in spé....
    Voorbeelden:

-baby ligt op de grond te spelen, dreumes gaat er bovenop zitten. Baby kan wel stikken! Dreumes heeft vast een ernstig probleem....

-peuter1 zit op een kinderstoel waar peuter2 wil zitten, dus peuter2 duwt hem eraf....Peuter1 had zijn nekje wel kunnen breken bij de val...

-kleine baby zit in wipper, grote baby begint spontaan op zijn hoofdje te rossen met een hardplastice rammelaar...

Dit soort dingen gebeuren!!! Het zijn kinderen, die spelen en doen elkaar wel eens pijn in hun onschuld. Het kdv zit fout door onvelig speelgoed te laten slingeren en niet goed genoeg op te letten. De eigenaar heeft jullie zwaar oneerlijk behandelt en zet dit nu door omdat ze zich te goed voelt om sorry te zegen...ik zou een klacht indienen bij de ggd. Jullie zoontje word straks raar aangekeken terwijl hij echt niets verkeerds heeft gedaan!

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ts...heb je inmiddels alweleen melding bij de GGD gemaakt? Ik zou hier namelijk niet te lang mee wachten.
    Schrijf ook alles wat gezegd is en gaat worden door beide partijen op. Je weet immers nooit of je het later nog gebruiken kan.

Ik zie dat je in de achterhoek woont. Zou je mij eens het kinderdagverblijf willen Pb-en?

Kwebbel

5. Popkoorn

We wachten het gesprek morgen middag af, wij geloven namelijk ook in het praten uit bijv. shock, een opwelling,
    en ik hoop dat ze morgen zegt dat het de schrik was van haar die aan het praten was en dus haar excuus maakt,

doet ze dit niet gaan we zeker stappen ondernemen !!

het kinderdagverblijf zit in Winterswijk

6. Sensea

Sensea Niet meer actief

hoe gaat het nu ondertussen met jou? al die spanning zal wel weer flink zijn weerslag hebben stel ik me zo voor.

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    (ik heb niet het hele topic gelezen, ga ik straks doen)

Jeee, ik vind het gewoon ZO erg dat ze jouw zoontje (van 2,5!!!) voor potentiële moordenaar uitmaakt! :(
    Ik zou der een rotschop geven.(al kan ik me voorstellen dat je even met je mond vol tanden zit!)
    Maarja, dan zeggen ze misschien dat ie die agressie van mij heeft.

Wat een flauwekul allemaal, kan me hier zoooo boos om maken.

8. Popkoorn

als ik onder de mensen ben,..... zo heb ik het bijv met de buren waar we goed bevriend mee zijn er over gehad, en dan hoor ik hun het verhaal van mij herhalen en dan maken ze flauwe opmerkingen als : dan hebben wij een kannibaal want die van ons bijt en dan kan ik er eigenlijk wel om lachen,

maar wanneer ik weer alleen ben of samen met mijn man, of sommige dingen die onze zoon doet waarvan de onschuld gewoon vanaf straalt dan denk ik : HOE kun je in godsnaam zo over een kindje denken,

en het is natuurlijk ook niet leuk dat het MIJN kindje is,

ik gun het een ander ook niet hoor, maar baal wel ontzettend dat het mijn kindje is dus nu gestraft word.

en in de ogen van onze zoon misschien wel nog meer gestraft word als we hem van het kdv afhalen zal hij het misschien als straf zien en niet weten waarom..... hij heeft zijn vriendjes daar......

en daar vreet ik me ook over op,

9. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Myn eerste reacties na dat ik je verhaal heb gelezen is dat ik me afvraag of die gene van het kdv wel goed wijs is?! Denk dat ik het hier ook niet bij had laten zitten, volgends mij spoort diegene echt niet ofzo. Zoiets kan gebeuren! Je kind heeft echt niets in zich zitten om een moordenaar te worden aan de hand van wat er nu gebeurd is. Elk kind pakt wel eens iets van een ander kind af en kinderen denken nog niet zo ver na dat het gevaarlijk kan zijn om zo iets van de nek van iemand te willen trekken.. Zou ook zeker niet met hem na die pysocholoog aan, vindt ik persoonlijk een beetje té ver gaan. Kun je geen klacht indienen ofzo

10. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ik heb even je eerste post gelezen en daar reageer ik dan maar op.

Ik vind het echt BELACHELIJK dat er zo over jouw kind (maakt eigenlijk niet uit welk kind) gepraat wordt.
    Lijkt net of hij dit allemaal met voorbedachte rade heeft gedaan. Een kind van 2.5 jaar oud weet niet dat als hij trekt aan een koordje dat om een ander een kindje zijn nek zit, dat dat kindje dan geen lucht meer krijgt.
    Of stond hij te trekken en erbij te lachen en te zeggen. Kijk nou jij stikt leuk joh.... Echt verschrikkelijk om dit te horen.

En zou zeker NIET naar een psycholoog gaan hoor. Zijn ze helemaal gek geworden. Zou je kind daar lekker afhalen en naar een ander kdv brengen. Want hier is je kind al veroordeeld. ( ooo pas op daar komt de moordenaar weer).
    Echt te absurd voor woorden.

Heel veel succes en sterkte met de te nemen stappen.

11. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik kan me voorstellen dat je je vreselijk rot voelt na zo'n gesprek. Komen ze aan je kind dan komen ze aan jou.
    Ik vind de reactie van de eigenaar zeer overdreven. Ik vind eigenlijk haar manier van praten raar, volgens mij wil ze echt als een wereldverbeteraar overkomen.
    Kinderen van die leeftijd pakken wat ze op het oog hebben en denken er niet bij na wat de gevolgen zijn van hun aanpak. Ga je eigen jeugd maar na, hoevaak is er iets gebeurd dat verkeerd had kunnen aflopen...... ik denk dat iedereen wel minstens 1 voorval kan noemen.
    Goed van je dat je toch voor de zekerheid naar de kinderpsycholoog gaat, maar ik denk dat er niets met je kindje aan de hand is.

12. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Wat vreselijk dat iemand zo alles kan verzieken voor je. Ik zou helemaal niet naar de psycholoog gaan en al helemaal niet naar een ander kdv. Waarom zou je als je kind het zo naar zijn zin heeft daar en er verder ook helemaal geen problemen zijn met de andere leidsters en kinderen. Waarom zou je zoveel stappen moeten ondernemen als er helemaal niets markeert met je kindje. Nou als je verhaal echt zo is, dan is er echt niks aan de hand met je kind en met jullie, eerder met die eigenaar van de kdv. Daarom zou ik enkel stappen ondernemen om die leidster haar lesje te leren. Ik zou ten eerste een klacht indienen overal waar je maar kunt, ik zou dit verhaal met andere ouders bespreken.

Die eigenaar is blijkbaar niet goed snik of ze heeft wat tegen jullie, dat is duidelijk. Als je naar de psycholoog gaat of naar een ander kdv dan krijgt ze alleen maar haar zin. Degene die dan hieronder lijdt is enkel je zoon. Het is niet erg om naar de psycholoog te gaan, maar toch krijgt je zoon wel een bepaald stempel. Ik zou niet eens nog in gesprek gaan met die eigenaar, waarom zou je met iemand die zo onredelijk is nog in gesprek gaan en excuses verwachten van haar.

Nou sterkte meid en laat je alsjeblieft niet wegjagen door zo'n gestoord mens.

13. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Dat mens is niet goed wijs hoor :( Hij wilde gewoon iets hebben wat een ander kindje had, normaal gedrag lijkt mij toch. Maar dat je zoon moordneigingen heeft, waar haalt ze het vandaan.
    Dan heeft mijn dochter zeker zelfmoordneigingen toen ze met haar nek vastzat in de gordel van de bakfiets, sjonge jonge jonge...

14. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

sorry hoor, maar leeft dat vrouwtje in een "sensatie wereld"? kom op zeg...die spullen liggen daar en mogen kennelijk alleen onder begeleiding worden gebruikt...door ieder kind, want dit zou elk kind kunnen overkomen..ergens blijven hangen met dat ding...of struikelen..
    dat ze de situatie ook nog vergelijkt met een kindje wat andere kinderen betast gaat helemaal ver...
    ik denk dat ze zich is rotgeschrokken ja...het is HAAR verantwoording om op de kinderen te letten, en dat heeft ze niet goed gedaan...dus geeft ze jullie kind de schuld?
    hoeveel ervaring heeft ze....want het lijkt me dat ze haar opleiding niet goed heeft gevolgd..
    ik bedoel als dit nou meerdere malen was voorgekomen met vaker zeer agressief gedrag dan zou ik begrip voor haar reactie hebben, maar in dit geval gaat volgens mij haar fantasie op de loop..(ten koste van)

dit is by the way geen aanval op alle leidsters hoor, maar gericht op deze persoon in kwestie.
    ik zou een gesprek met het hoofd aangaan, en de andere begeleider die aanwezig was...

15. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    In 1 woord belachelijk! Kom aan zeg een kind van 2,5jr die iemand wil vermoorden? Sporen ze wel???? Oke het is fout en het mag absoluut niet wat ie heeft gedaan maar dit heeft hij echt niet express gedaan hoor.

16. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    Wat belachelijk zeg!!
    Ik dacht gelijk aan een kindje bij mij op het kdv die het touwtje van die klossen die je onder je voeten kan binden, om der nek deed.
    Is zij suicidaal?

Nou echt belachelijk hoor!!!

17. Annika1980

Annika1980 Bekend lid

8 jun 2006
    676
    0
    0
    Heb er maar één woord voor: BELACHELIJK!

Wat zal je geschrokken zijn.. Maar ze reageren echt heel overdreven hoor!
    Het gaat om de eerste keer, een onschuldig klein kind.
    Ze moeten hem gewoon zeggen dat dat niet mag omdat het gevaarlijk is.
    Desnoods houden ze hem daarna een poosje extra in de gaten,
    maar om meteen zo te reageren??? :(

18. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Tjee wat een verhaal...zoals al vaker gezegd wat doet een verrekijker met touw bij kleine kinderen? En dan zo reageren van iemand waarvan je mag verwachten dat zij professioneel is. :( Heel raar.
    Kinderen hebben nu eenmaal een fase waarin ze het speelgoed van de ander willen hebben. Dat is stukje ontwikkeling dat elk kind door maakt. Op die leeftijd is het willen hebben van het speelgoed het doel...dat snapt toch zeker elke...

Mijn eerste reactie zou zijn ander kdv laat je zoon geen stempel geven of anders behandelen om iets wat bij de ontwikkeling hoort op die leeftijd. Schrijf alles op wat je besproken hebt of nog gaat bespreken nu het nog vers is(je weet nooit waar dat goed voor is) laat je niets wijsmaken, hun zijn fout met onveilig speelgoed. Traphekjes Plaatsen we zodat ze niet vallen duwen zij een touw om je kind z'n nek en kijken vreemd op als een ander kind daar aan gaat trekken. Sterkte morgen!

19. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Veel succes vandaag met het gesprek!!!

20. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Och meid wat erg voor jullie. De manier waarop ze het hebben verteld aan jullie, tjongejonge, geen stijl................. Weet niet zo goed wat ik er over moet zeggen, maar hoop dat het een plekje krijgt en het komt vast wel goed......

Deel Deze Pagina