30 juni is de lievelings juf van ons zoontje weggegaan, echt een super schat van een meid, zoonlief praat nog steeds over haar, vooral in het begin heeft ze hem veel op de groep gehad, de laatste 2/3 maanden ging ze minder werken en op andere dagen dan zoonlief, wij weten waar haar vriend woont, want dat is een stukje verderop bij mijn ouders, en we zagen haar auto staan, dus hebben aangebeld, we hebben gevraagd of we haar even lastig mochten vallen en hebben haar om haar eerlijke mening gevraagd over onze zoon, we hebben in het begin nog niets over ons verhaal verteld, maar puur : zou je ons een eerlijke mening willen geven over onze zoon, dit heeft ze gedaan, ze zei dat het een jongetje was die graag voorop loopt, als ze gaan dansen of zingen dan zingt hij het hardste en de kindjes die zacht zingen port hij even aan om ook flink mee te doen, hij is enthousiast soms te.... maar heeft het hart op de goede plek het is een heerlijk ventje, altijd veel kussen en knuffelen, nee jullie hebben een echte lieverd, maar mag ik vragen waarom je mij dit vraagt? waarop wij haar verhaal hebben gedaan, ze stond met open mond te luisteren, nouwww zegt ze, ik heb jullie zoon 10 keer vaker nee wel 50 keer vaker op de groep gehad als haar, waar heeft ze het over, nee hoor er zijn nog nooit problemen voor gevallen met hem..... en zo kwamen we er wat dieper op in....en toen zei ze : waarom denk je dat ik weg ben gegaan, ook vanwege haar, zij is zoooo dominant, ik kan daar als meid van 22 niet tegenop boksen, wel heb ik haar eerlijk gezegd dat ik vanwege haar wegging, maar dat mochten de ouders niet weten daarom moest ik alle ouders zeggen dat het werk van kinderdagverblijf mij toch te zwaar valt als verwacht, verder heb ik gezegd nogmaals sorry voor het storen, maar jij kent onze zoon,en we vertrouwen jou oordeel over hem, als jij zegt ... nouuuwww er zijn een paar dingen geweest die indd besproken zijn en misschien zou het best kunnen.... dan zouden we hem misschien indd eens laten analyseren, we vertrouwen jou, vandaar dat we je storen, maar ze vond het totaal geen probleem en zei dat ze nu niet meer proffesioneel hoefde te zijn wat te betreft het afstand houden van ouders, en vond het fijn dat we haar daarin vertrouwde, en waren altijd welkom, ook als we hulp nodig hebben met inschakelen van instanties en even vast zitten en niet wete hoe we verder moet wil ze ons graag verder helpen, en mogen dus altijd bij haar aankloppen,
@ petrabr: Je hebt helemaal gelijk. Het is toch te bezopen voor woorden! :x Ik ben wel benieuwd welke instanties ze benaderd heeft, want dat kan ze wel zo zeggen, maar in eerste instantie wist ze niet eens de procedures. Wat dus betekent dat ze niet op de hoogte was van haar eigen protocollen! Iemand heeft het volgens mij al gezegd, maar misschien dat door de korting die je krijgt dat ze van jullie af wilt, zou dat kunnen? Hebben jullie een rechtsbijstandverzekering? Ik zou trouwens niet snel naar een kinderpsych gaan als dat niet nodig is. Volgens mij komt dit in zijn medisch dossier ( shoot me if i'm wrong ) en je moet je wel afvragen of je dat wilt. Ik kan me voorstellen dat je het KDV ten gronde wilt richten, ik denk dat ik in jouw schoenen ook geen moeite mee zou hebben. Sterkte meid, het is echt een rotsituatie. Het lijkt mij dat het heel veel stress met zich meebrengt en dat je daar totaal niet op zit te wachten. Liefs Huismus
Jammer dat het gesprek zo is verlopen. Zoals ik begrijp ben je er niks mee opgeschoten en heb je niet je verhaal kunnen doen. Maar wat ga je nu verder doen, behalve je mannetje er af halen?
OOOooo Mejojo! wat een fijn gesprek met die leidster!! zit met kippevel. zo fijn voor je gewoon die xtra bevesting over je ventje (ook al wist je het wel) maar toch. tis wel lekker. ik hoop zo dat jullie samen die eigenaar aan de kant kunnen zetten! sommige mensen zijn ZOOOooooooo erg.. dikke knuf!
Wat fijn dat z'n (ex-) lievelings juffie zo behulpzaam is! Zou er zeker gebruik van maken als je stappen gaat ondernemen, daar kan je best wat aan hebben.
is damens knetter gek ofzo ik had zo met je mee willen gaan om ook je ff te helpen wat een gestoord wijf zeg. mijn zoontje die beet ook en me zoontje trek aan de shirtjes van kids of schopt ze ja niet elke keer hoor maar heel soms zijn fases kom op ik vind dat speelgoed ook niet geschikt voor kind van 2,5 dat mens moeten ze opsluiten joh
Wij gaan maandag ggd bellen, verder gaan we maandag ook onze gemeente bellen, het schijnt dat daar een onpartijdig persoon zit die gedragstesten van 1 dag doet, en vanuit die test kijkt hoe een kindje is, of het verder onderzocht moet worden. opzich vind ik zo'n test niet erg, maar ik wou gewoon die eigenaar niet haar zin geven, en zeker niet op haar kinderdagverblijf, en ik heb het gevoel dat de instanties die zij benaderd heeft ook partijdig zijn omdat die alleen haar kant van het verhaal kennen en dus op die manier naar hem kijken, wanneer wij het vast op papier hebben van die onpartijdige persoon heeft de eigenaar geen poot om op te staan, en eerlijk zegt zit ik ook nog aan de Winterswijkse weekkrant denken..... ( zodra alles bewezen is dat hun fout zijn ) maargoed ik wil het kinderdagverblifj zelf niet ten gronde richten, Wij zien graag een eventuele nieuwe eigenaar, want nogmaal is de locatie perfect, de leidsters zijn super lief.... alleen die eigenaar...... die heeft er duidelijk geen kaas van gegeten.
Heb alleen je 1e post gelezen.Wat een achterlijk wijf zeg! Maar jij zit er maar mooi mee.Ik heb echt nog nooit zoiets belachelijks gehoord.Slechte zaak dat ze daar speelgoed hebben met touw wat om je nek kan.En blijkbaar had zij niet goed opgelet en probeert ze zichzelf zo schoon te praten.Over jullie rug.Kan me voorstellen dat dit heel belastend voor je is allemaal.Wateen ongelovelijke stomme muts! Heel veel sterkte ermee.
Ik vind die weekkrant een heel goed idee. Je hoeft het kdv toch niet ten gronde te richten. Als in die krant staat dat het kdv op zich ok is maar die eigenaars helemaal geschift (op een nette manier dan), dan is dat toch voldoende. Als zij het zo makkelijk vinden om jullie als ouders kapot te maken, dan snap ik eerlijk gezegd niet dat jij je nog bekommert om dat gek mens. Daarom zei ik ook eerder, niet enkel stappen nemen om je zoon te bewijzen, maar vooral om haar te laten inzien dat ze niet zo maar het leven van mensen kan verzieken. Dat heeft ze wel verdiend vind ik, maar misschien ben ik te wraakzuchtig ingesteld, kan ook
ik vind de weekkrant helemaal geen goed idee. denk dat je dan niet bereikt wat je wil Ik denk dat je er veel meer aan hebt om hier op een volwassen manier mee om te gaan en de hulp moet zoeken van proffesionele instanties, die de weg weten met zulk soort situaties. Ik had al eerder een site gegeven waar je heen kunt met klachten over KDV's, daar staan ook andere klachten en uitspreken op. Is wel interessant Stichting Klachtencommissie Kinderopvang
WOw heb alleen de 1e pagina gelezen, maar moest al reageren. Is dat mens niet goed wijs ofzo????? Ten eerste kunnen peuters de gevolgen van aan een touwtje draaien of trekken nog niet overzien. Ten tweede is het haar taak om bij de kinderen in de buurt te zijn. Ten derde denk ik dat een kind echt niet zo 1,2,3 stikt omdat het draadje eventjes om zijn keel zou zitten, want zo strak aantrekken kan een peuter echt nog niet. Ik zou dus ook echt tegen dat mens gaan zeggen dat je van dit oordeel over je kind niet gediend bent en je sterk afvraagt of je haar je kind wel kan toevertrouwen. aangezien ze geen verstand van kinderen heeft. Ik ben er helemaal verbaasd over. Weet niet wat ik verder moet zeggen erover. Veel sterkte! Oh ja ik zou echt niet met je kind naar een psycholoog gaan hoor. Moet je zien wat een belasting voor hem terwijl het nergens voor nodig is!
Ten eerste wat fijn dat zijn ex juf bevestigt wat jullie natuurlijk al lang weten. Lees kort hier boven iets over de media...daar zou ik idd mee wachten. (je kan altijd nog van dit forum printje maken en opsturen )Probeer eerst maar een klacht op tafel ergens te leggen. Als je er al iets mee wilt doen. Misschien dat je maandag met je huisarts e.e.à. Kan bespreken. Dat je van de eigenaresse van het kdv zo geschrokken, boos bent geworden en dan vooral omdat z'n leidster iets totaal anders zegt. Zou haar meteen nog vragen om haar ervaring met kindje op papier te zetten. Dat kan ook zonder meteen het kdv in kwaaddaglicht te zetten. Ben je in iedergeval ook ingedekt mocht dat rare mens toch instanties inschakelen, zonder dat het in je zoon z'n dossier komt.(afspraak bij dokter op je eigen of je man z'n naam maken) Persoonlijk kan ik er met m'n pet niet bij dat ze zo makkelijk het foute speelgoed op de groep vergeet en meteen beslist dat een kind een moord zou kunnen plegen. Als ze dat zo gezegd heeft is dat een hele zware uitspraak voor iemand die niet psycholoog is. En zelfs dan nog...kan me niet voorstellen dat er professionals zijn die het zo zouden benoemen bij een kind van 2,5jr. Misschien kan een leidster vertellen hoe zo'n procedure eigenlijk gaat.
jee wat een verhaal! Sorry maar ik had dit niet gepikt en had het hogerop gezocht bij dat kdv! zoiets mogen ze nooit zomaar op deze manier aanpakken! en zelf horen ze erbij te zijn. als dat mens ernaast stond dan had dit nieteens kunnen gebeuren dus ik geloof dat niet zo eigenlijk! een normale reactie naar een kind toe die zo iets probeerd af tepakken zou zijn, dat je hem uitlegd dat hij daardoor een ander kindje pijn doet. dat het gevaarlijk is en je het gewoon kunt vragen of je ermee mag spelen.... ik had het echt niet zo gelaten en de "schuld" bij mijn kind laten neerleggen! alsof een kindje van 2,5 bewust iemand kan vermoorden zeg! wat ontzettend achterlijk! laat je niet in een malle molen stoppen met je kindje hoor! en desnoods zou ik hem daar weghalen, want nu heeft hij voor hun gevoel een stempel en zullen ze altijd wel weer andere dingen constateren bij hem... wat verschikkelijk voor julli zeg, en ook voor jullie kindje!
ik het laat het ook zeker niet zo, en met de krant doen we ook niet hoor, maar we zaten met ze'n 2 wel even er heerlijk over te praten vna : zie je de krantenkoppen al en mochten we zoiets doen dan doen we dat uiteraard pas wanneer de klachten overal neergelegd zijn,alles in onderzocht en zoonlief de schuld niet meer heeft,
denk dat ze die leidster eens moet doormeten of zij wel geschikt is om met jonge kinderen te werken! die spoort hem zelf niet om zoiets te denken over een kindje en het dan ook nog zo brengt naar de ouders.... zeker niet met je kind naar een psygoloog gaan hoor! laat zij er maar heengaan en dat zou ik ook gewoon zo zeggen als ze er weer over begint en dat het verhaal voor jou nog niet is afgedaan!
nou mijn kinderen weten dat nog niet hoor.... dus het lijkt mij ook sterkt dat het kindje van ts dat weet.... kinderen van die leeftijd hebben daar nog geen benul van, laat staan dat ze moedwillig een kindje wat aan willen doen zodat hij dood gaat! echt belachelijk!