Nou ja zeg Ik heb met open mond dit topic zitten lezen. Maar ik denk dat er maar 1 is die psychische hulp nodig heeft en dat is de eigenaar van dat KDV. Ik heb vroeger zelf op een KDV gewerkt en gedrag wat jij beschrijft is volkomen normaal voor een peuter, die overzien de gevaren van bepaald gedrag niet. Het is aan hun dus om geen speelgoed in huis te hebben dat gevaarlijk kan zijn, en dat hebben ze dus wel!! Ik zou er zeker werk van maken, en laat je niet gek maken. Je hebt vast een kanjer van een zoon, die gelukkig weg is bij dat gekke mens.
naam geboortedatum gezinssituatie en gegevens kinderopvang bovenaan links. datum eerste dag opvang, welke dagen, en waarom. ( mijn gezondheid) Begin situatie bij binnenkomst: toen hij bij ons binnenkwam was hij +/- 1 jaar en 4 mnd. erg enthousiast en in zijn enthousiasme erg druk,hij onderzocht alles en was en is nog steeds nieuwsgierig om te onderzoeken en te ontdekken, hij vind de andere kinderen erg leuk, het viel op dat hij een enorme behoefte had om te knuffelen, hij knuffelt erg graag met de andere kinderen, dit gaat veel te hard en de kinderen zijn bang voor hem, ze willen niet meer met hem spelen en lopen bij hem weg ook heeft hij een tijdje gehad dat hij kinderen rond schouders/keel grijpt zodat ze omvallen en gaat bovenop ze liggen. ook begint hij nu met bijten. Wij hebben de ouders in een gesprek op de hoogte gebracht van ons plan van aanpak om zijn knuffel behoefte te waarborgen laten wij hem knuffelen met een echte knuffel en voor elke keer dat hij een kind knuffelt gaat hij 2 minuten apart zitten, daarna moet hij sorry zeggen en een hand geven en hij mag absoluut niet meer knuffelen en kussen omdat dit anders weer stimuleerd tot knuffelen bij de andere kindjes. dit hebben ze indd met ons besproken, dat wij niet meer mochten knuffelen met hem omdat hij andere kindjes knuffelde, of eigenlijk 1 ander kindje, dit kindje was altijd zo verlegen, en onze zoon wou hem erbij betrekken, dit heeft onze vaste leidster ons ook verteld dat toen het jongetje zelf begon mee te knuffelen en zich gewaardeerd voelde dat ze samen even 5 minuten knuffelden en dat het dan voor de hele dag over was. verder hebben ze het met ons niet gehad over dat het heftig was en dat ze onze zoon daarvoor apart zette, maar alleen dat dat ene kindje het niet zo fijn vond. om te voorkomen dat hij gaat bijten nemen wij hem mee als we even van de groep af moeten, wij laten hem dan bijv. helpen in de keuken zodat hij zich gewaardeerd voelt ook dit is ons nooit verteld, ik snap wel dat ze het deden, maar het is ons nooit verteld. op de leeftijd van 2 jaar merkten wij dat hij verbaal meer kon, en dit zagen we ook in zijn gedrag, hij bijten en knuffelen werd minder op de leeftijd dat onze zoon nog geen 2 jaar was, maar 1 maand daarvoor hebben we evaluatie gesprek gehad, omdat hij van de dreumes groep naar de peutergroep mocht, hierin werd besproken dat hij van juni ( begin) tot juli de knuffelperiode heeft gehad, en dat het toen al helemaal voorbij was, toen zijn zusje geboren werd in aug. begon hij met bijten dit heeft helaas tot eind sept. geduurd, dus 2 volle maanden. maar ook dit was helemaal over, alleen zijn praten moesten we nog aandacht aan besteden want dat ging wel wat moeizaam. ontwikkelingsprofiel aan de hand van observaties op ontwikkelingsgebied volgens kind observatie registratie intrument loopt hij op bepaalde gebieden vrij geleden gelijk goed op ten opzichte van gemiddelde leeftijdsgenootjes. op gebied van taal en interactie loopt hij vrij achter, hierop de afspraak gemaakt met de ouders : *boekjes lezen elke avond, *als hij wat probeert te zeggen zelf te laten praten en niet voor hem praten * geen genoegen nemen met die en dat maar echt een soort van zelfde klank te laten zeggen deze aandachtspunten dus over zijn spraak opvallende gedragsproblematiek regelmatig doet hij andere kindjes pijn dit leid bij veel kindjes tot angst en willen niet meer met hem spelen. dit heb ik ook nog nooit eerder gehoord, 17 mei was er nog lentedag op het kdv, daar waren alle kindjes en hun ouders, dit is een dag waar springkussens staan, kuikens konijnen cavia's schapen en paardjes voor de kindjes in de tuin van het kdv, ik heb met alle ouders gepraat ( van de kindjes die in zoon zijn groep zitten tenminste) en zag hoe J aan het spelen was met hun kindjes, niemand was bang, niemand liep weg, ook zeiden de ouders steeds : ooh wat kunnen die toch altijd leuk spelen hé ik hoor niet anders van de leidster dan dat hun zo leuk spelen, van 19 t/m 29 juni is J op vakantie geweest, na de vakantie hebben wij een aantal verontrustende dingen gesignaleerd 1 juli 11 heeft hij een meisje N aan de haren getrokken en haar daar veel pijn mee gedaan maandag 4 juli heeft hij een jongen groter dan hem veel pijn gedaan tot huilen toe heeft ze ons niets over verteld terwijl wij de dag erna toch echt in haar kantoor zaten dinsdag 5 juli heeft hij een jongen van 1 bij de benen gepakt en in het badje proberen te duwen deze ochten heeft hij weer een meisje aan de haren getrokken, dit meisje heeft er veel pijn aan overgehouden ook over dit meisje heeft ze ons niets verteld dinsdag 5 juli middag bandje van een verrekijker bij een kind van 2 dubbel om de keel geknoopt en heel hard trekken tot stikkens toe, wij stonden erbij en konden gelukkig optijd handelen en dit heeft ze ons dus ook neit verteld, ons heeft ze verteld dat J het wou pakken en dus extra even nog een keer om de nek ging knopen en daarna trekken, maar niet dat J de verrekijker pakt, hem om de nek doet bij M, en daarna nog een keer, en dan het koort strak aantrekt, ik heb het idee dat ze het hiermee erger probeert te laten lijken voor de gemeente dat er toch echt gehandeld moet worden. woensdag 6 juli heeft hij een jongetje heel erg hard van de fiets geduwd, hij stond zelf gewoon toe te kijken en dit vind ik erg vreemd, zelf was ze er woensdagochtend namelijk niet, we hebben woensdag ochtend nog gebeld of de eigenaar er was en die zou pas om 13.00 uur komen, om 12.30 heb ik hem opgehaald en volgens de overdracht van de leidster was alles die ochten helemaal goed gegaan. na aanleiding van deze handelingen hebben wij dinsdag 5 juli besoten een gesprek aan te gaan met de ouders omdat wij ons zorgen maken in het 2e gesprek vrijdag 8 juli, vandaag dus, hebben de ouders besloten niet mee te willen werken aan het behandelen van hun zoon. Wij maken ons ernstig zorgen om zijn gedrag. de handelingen die J doet zijn zeer ernstig en gevaarlijk en zijn niet te overzien. nu heb ik in rood even mijn eigen verhaal erbij gezet. veel dingen hebben ze neit met mij besproken, en omdat veel dingen mij ook erg onwaarschijnlijk klinken heb ik het idee dat ze dingen, zoals het knuffelen,en het verhaal van de verrekijker erger maakt dat ze werkelijk zijn,
hmm nee niet echt, het blijft een beetje door mijn hoofd malen, ik merk dat ik steeds meer last krijg van mijn longen en ben bang dat ik straks hogere dosis prednison moet nemen wil ik de dag aan kunnen. het blijft maar door mijn hoofd rondgaan wat ik nu moet doen, buiten het feit om dat ik van alles moet bellen om de naam van mijn zoon in "ere" te houden en klachten moet indienen e.d. moet ik ook voor de kinderen zorgen, en ik kan het allemaal niet tegelijk, Mijn man werkt al halve dagen en kan niet nog minder gaan werken om mij te helpen, dan houden we geen inkomen meer over, het zit me allemaal wel enorm dwars, en ik hoop ook echt dat morgen de orthopedagoog ons kan helpen, de ha viel iig bijna van zijn stoel af toen ie het hoorde dus hopelijk heeft zijn vrouwe goede tips.
we hebben vandaag proberen terug te boeken, als het goed is krijgen we met 3 dagen reactie of de stornering ook gelukt is.
jeeetje zeg, ik geloof mn ogen niet...dit is zoooo onprofessioneel.. sterkte meis en hou je rustig, ik hoop dat de instanties je kunnen helpen, wnat dit kan gewoon niet .. dat van die 6 juli vind ik heeel raar...
verder vind ik trouwens ook dat ze het in de brief veeel netter zegt als ze tegne ons zegt, tegen ons deed ze gewoon ronduit beschoft. en zei woorden als : overdreven reactie dat van mijn kant kwam, moordernaar, gevaarlijk,geestelijk niet in orde , gedragsstoornis, psycholoog, gedragsanalyse, dat vind ik in de brief niet terug.
Haar brief komt zeer onprofessioneel over... geloof niet dat ze precies weet waar ze het over heeft! Veel sterkte,.. niet opgeven!
Begrijp ik nu goed uit haar brief dat het KDV jullie de opdracht heeft gegeven om niet meer met hem, jullie eigen zoon, te knuffelen (ten tijden van die "problematiek"), zodat hij het knuffelen met andere kindjes zou afleren????? Ik val van mijn stoel!! Hoe haal je het in je hoofd om tegen ouders te zeggen dat ze hun kind niet mogen knuffelen....
Morgen gewoon die brief meenemen en duidelijk vertellen zonder bijzaken hoe het gesprek vrijdag ging. Dat je na de term moordenaar je afvroeg of dat wel gepast was. En vergeet vooral niet te vragen of de zaken in de brief nu echt ze verontrustend zijn. Elk kind heeft bepaalde fases bijten, gillen, schoppen en slaan terrible two zegt het cbonline er over.
Pfff, ik heb al je posts gelezen en ben gewoon met stomheid geslagen. Wat een ellende waar jullie nu inzitten. Waar haalt ze het lef vandaan om zo over jullie zoon te praten!? Het lijkt idd wel alsof ze alles aandikt in haar brief omdat ze weet dat ze fout is. Het probleem is dat het nu haar woord tegen dat van julie is. Helaas al een paar keer meegemaakt dat ouders in eerste instantie niet geloofd worden. Maar gelukkig komt uiteindelijk wel steeds de waarheid boven. Ik wil jullie iig heel erg veel sterkte wensen en ik denk dat jullie de juiste stappen hebben genomen door een oordeel te vragen van een onafhankelijk iemand bij de gemeente. Je laat daarmee zien dat je niets, maar dan ook niets, te verbergen hebt. Nogmaals veel sterkte; ook lichamelijk. Wees trots op jezelf: je vecht voor je zoon en zijn reputatie.
Ik volg dit topic al een paar dagen en ik ben helemaal sprakeloos over wat ik hier lees. Het is al vaker gezegd, maar die eigenaresse die is zeker niet geschikt als leidster op een KDV. Wil jullie heel veel sterkte toewensen met deze steeds groter wordende nachtmerrie en ik hoop dat jullie snel een leuk KDV vinden voor jullie zoontje.
hier zat ik ook succes Mejojo.. ennuh.. ga maar lekker slapen! die strijd gaat morgen wel weer verder.. en nee.. je hoeft je zoon niet in ere te houden. je hebt zijn vaste leidster toch gesproken? gebruik haar! jouw strijd is alleen deze hele vreemde kwibus terug te sturen naar het hol waar ze vandaan kwam!
Ik blijf erbij, dat mens is duidelijk helemaal geschift! Vind haar zo abnormaal dat ík zelfs n.a.v. je verhaal in staat zou zijn om mijn dochter daar z.s.m. vandaan te halen mochten ze bij toeval op hetzelfde kdv gezeten hebben!
Ben je topic ook aan het volgen..en ben weer met stomheid geslagen van de brief!! pfff echt dat mens heeft echt zelf problemen hoor! Die kijkt echt te veel films..zij lijdt gewoon aan waanideeen wat een mafketel.. Maar wil je iig heel veel sterkte wensen...en heel veel succes!
Vrijwel alle kindjes doen dit soort dingen hoor, laat je niet gek maken.. Mijn god zeg.. wat een raar figuur.
welk gedrag dan ? veel dingen zijn ons namelijk helemaal niet verteld, en zoals de 6 juli, dat kan haast niet omdat ze in de ochtend niet naar buiten gaan en ik heb tussen de middag op gehaald, vandaar dat ik het idee heb dat ze veel dingen aandikt, het geval met de verrekijker staat in de brief alsof zoon het zelf heeft gedaan, terwijl ze tegen ons zei dat de verrekijker al bij een ander jongetje om de nek zat en zoon deze wou hebben. als zoonlief het werkelijk zelf gedaan heeft, en extra dat touw 2 keer over om de nek van een ander jongetje gedaan zou hebben en ze zou ons dat netjes vertellen, tuurlijk gaan we dan samen naar een oplossing zoeken, maar zo is het alleen dat hij een verrekijker af pakt en deze gedraait komt te zitten, en zo opeens is hij een probleem geval, terwijl ik veel gedrag toch zelf wel normaal peuter gedrag vind, niet dat ik het goedkeur.... absoluut niet, maar het is toch het leren en ontdekken, de h.a. heb ik de brief ook voor gelezen en deze zei ook dat veel bij het peuter zijn hoort en er niet al teveel van verwacht dat er iets uit gaat komen dat hij een probleem heeft.
ik wil het trouwens allemaal niet over laten komen alsof mijn zoon een heilig boontje is hoor, meneer heeft enorm zijn streken maar zijn streken liggen meer op gebied van zelf op avondtuur gaan, het haren trekken e.d. is gewoon echt helemaal nieuw voor mij, en tot in hoeverre ik dat moet geloven weet ik nu gewoon niet, omdat ze zei dat ze de gemeente had gebeld en de gemeente vond dat onze zoon gevaarlijk was en we direct moesten handelen, terwijl de gemeente tegen ons zei : we hebben haar alleen doorverwezen naar instanties die haar konden helpen bij signalering van problemen en wat daarmee te doen. dus ze dikt het overal nogal aan, en daarom weet ik dus ook niet wat is nu wel waar uit deze brief en wat niet, met dat knuffelen ben ik bekend, met het bijten, en dan met de verrekijker, alleen in deze brief staat alles weer anders dan dat ze tegen ons heeft gezegd, zo staat er ook weer in de brief dat onze zoon pas veranderde toen hi j2 jaar werd en meer kon praten, terwijl de knuffelfase maar 1 maand heeft geduurd, en de bijtfase 2 maanden. en toen duurde het nog een half jaar voor hij 2 werd. maar goed ik heb wel degelijk een echte peuter in huis, hij is niet van het altijd braaf zijn