oh oh oh, het is toch te belachelijk voor woorden!! Volgens mij is die eigenaar enorm in paniek, ze heeft nu iets gestart en nu moet ze zichzelf redden. Zo komt de brief op mij over en ook het bellen naar de gemeente: zichzelf al indekken en alles noemen. Jeetje, als ons kdv elk incidentje noemt waarbij een ander kind omver gelopen wordt, een duw krijgt, speelgoed wordt afgepakt... dan ben je zo een boekwerk verder! Zo zijn kinderen, zo leren ze met elkaar interacteren. OMG, ik denk dat die eigenaar ook slapeloze nachten heeft, hoe ze zichzelf hieruit kan redden. Wat een stom mens zeg!!
Eerder schreef je dat de GGD niets kon doen met jouw specifieke situatie, maar heb je wel een melding gemaakt van het gevaarlijke speelgoed? Verder zou ik vandaag nog reageren op die brief, jullie kant van het verhaal opschrijven met data en dergelijke en die dan aangetekend versturen. Dat kan later weer van pas komen want het lijkt wel alsof deze situatie steeds verder escaleert..
we hebben het gezegd van dat touw en er dus ook een melding van gemaakt, reageerde ze verder niet op, maar ik ga er vanuit dat ze er wel wat mee doen, de vrouw van onze gemeente was met vakantie, als er niets mee gedaan word over 2 of 3 weken nog maar eens bellen dat ik de vrouw van ons eigen gemeente aan de telefoon krijg. Wij gaan zobiezo een brief op stellen en deze versturen naar Skk, de brief die wij hebben gekregen heeft ze overigens ook verstuurd naar de gemeente.
@Mejojo er zijn toch zeker andere mensen bij de gemeentje die je nu kunnen helpen? Ik zou het niet zo op zijn beloop laten eerlijk gezegd?
verder kun je bij de gemeente weinig doen, die vrouw die ook heeft gepraat met de eigenaar van het kdv die helpt ons met zoeken naar een ander kdv, omdat het kdv niet aangesloten is bij de stichting van de gemeente kunnen ze verder niets doen, en deze vrouw is hoofd van de afdeling kinderopvang, dus verder bij de gemeente kunnen ze weinig doen. de vrouw van onze dokter die orthopedagoog is helpt ons ook, vanmiddag eerst verhaal doen, en daarna afspraak met onze zoon erbij, ook zij wil wel contact persoon zijn voor eventuele kinderdagverblijven. en verder hebben we een klacht neergelegd bij ggd die ons door heeft verwezen naar skk, die bellen we vandaag nog, en daarna gaan we een officiele brief schrijven naar de skk omdat dat op de site vermeld staat dat je ook schriftelijk de klacht moet indienen, ggd neemt neem ik aan de klacht in behandeling tot betrekking van het touw, ik kan er moeilijk elke dag opnieuw de zelfde klacht neerleggen en vragen wat ze er mee gaan doen, de vrouw bleef steeds zeggen ik mag hier inhoudelijk niet op in gaan...
Meis ik vind dat je het geweldig doet.De juiste stappen neemt. Probeer ook een beetje voor jezelf te zorgen. Kan je zijn oude leidster(die nu weg is) niet vragen om een getuigschrift op te stellen? Mijn mening is trouwens dat dit kdv er rare ideeën op na houdt hoor. Niet knuffelen? Heel veel sterkte!
Wat ik ook nog steeds zo raar vind, is dat zij zonder jullie toestemming (en handtekening) jullie gegevens naar de gemeente heeft doorgespeeld. Ik mag op mijn werk nog niet eens informatie geven over kinderen aan de school waar wij onder vallen (educatief centrum). Daarvoor moeten ouders eerst een formulier ondertekenen. Als wij onze zorgen hebben over een kindje en we zouden dit kindje graag willen bespreken in ons zorgteam, ook dan moeten ouders hiervan op de hoogte zijn en een handtekening zetten. En dan nog (!) moet het kindje anoniem behandelt worden.... Begreep ik nou ook goed uit je verhaal, dat ze deze brief ook naar andere kinderdagverblijven in de regio wilde sturen? En dat je je eigen kindje niet mag knuffelen..? Kijk eens hier BOinK | kinderopvang, dit is de belangenvereniging voor ouders in de kinderopvang. Er staat een telefoonnummer die je rechtstreeks kunt bellen voor informatie en vragen. Leg je verhaal hier ook eens neer?
Ah oke...nee dan kun je verder weinig he Ja je hebt nu gedaan wat je kon doen en ik hoop dat de vrouw van je HA nu iets voor je kan betekenen.. Het is echt van de zotte wat dit verhaal voor een draai krijgt Als ik jou was gaf ik bij de HA gelijk aan dat je gezondheid flink opspeelt nu...
Nee...dit heeft met privacy te maken! Bescherming persoonsgegevens | Rijksoverheid.nl Het enige wat zou mogen, (maar dat is hier niet van toepassing), als je het vermoeden hebt dat een kindje verwaarloosd of mishandeld wordt, je het AMK mag bellen voor ADVIES. Hierbij mag je geen namen ed. noemen. Wil je een daadwerkelijke melding gaan maken, als organisatie zijnde, dan moet je ouders hiervan op de hoogte stellen. Hier heb je dan geen handtekening voor nodig, want er zijn vrij weinig ouders die daarvoor tekenen natuurlijk. Voordat je een melding maakt, heb je al een heel stappenplan doorlopen, waarbij ouders op de hoogte zijn van je vermoeden. Of ik zeg nu dingen die alleen in onze organisatie gelden, maar dat kan ik me bijna niet voorstellen, omdat het toch de grondregels van privacy zijn! Ik heb bij 3 organisaties gewerkt en dit werkte bij alle drie de organisaties precies hetzelfde. Ik vind het echt van de zotte dat een organisatie zulke onwaarheden op deze manier naar andere organisaties zouden kunnen sturen. Nog een voorbeeld: Wij mogen geen contact op nemen met het consultatie bureau om aan informatie te komen van een kindje. Ook hier moeten ouders een handtekening voor zetten.
Mejojo, deze en de voruge reactie van moonlight is helemaal waar. Nederlandse wetgeving verbiedt datgene wat die vrouw heeft gedaan, dat MAG ze gewoon niet doen. Je kunt haar hiervoor aanklagen voor de schending van privacy van je zoon.
ik heb de vrouw van ggd nog gevraagd of zij zomaar informatie mag doorspelen, ze heeft gezegd dit absoluut niet te mogen omdat ze beroepsgeheim heeft, wel is ze verplicht dingen te melden wanneer ze denkt dat deze van belang zijn voor het kind zoals mishandeling, sexueel misbruik e.d. in de brief zelf staat wel meisje N en jongetje M ( qua voorbeelden met aan de haren trekken ) en dat ze zich zorgen maakt om J dus alleen de letter, maar in de brief staat links bovenin ook zijn volledige naam en geboortenaam en gezinssituatie denk dat ik dat allemaal maar eens na ga vragen of ze dat mag doen,
Mja en als ze het gaat melden bij kinderbescherming en wil dat je naar een psycholoog gaat ivm moordneigingen... is het koud kunstje om "vermeende mishandeling" als excuus op te geven.
Mejojo, heb je een rechtbijstandsverzekering? Ik zou hier contact mee opnemen ivm de privacy schending van jouw zoon en je familie. Ik zou er een aanklacht van maken. Te bizar wat dat KDV doet. Bewaar alles goed, schrijf namen, tijdstippen en contact momenten op!
Nee dat hebben we helaas niet, we nemen het wel... zo blijkt maar weer dat het altijd van pas kan komen, maar voro deze situatie zal dat niet meer helpen denk ik.....
jammer, heb je al gekeken of er ergens een rechtswinkel in de buurt is? maar van andere kans: ik zou echt in de brief die je aangetekend stuurt naar dat kdv duidelijk aangeven dat je een aanklacht gaat indienen, dat ze ten onrechte jullie privacy hebben geschonden, dat dat in strid is met de wetgeving. dat ze daarnaast in strijd handelen met alle voorschriften van kinderopvang, en dat je daar ook werk gaat maken. laat je niet afzeiken door zo'n stom mens!
ik ben nu bezig met een brief proberen op te stellen wat ik naar de skk moet sturen, maar dat is nog niet makkelijk zeg, je bent al gauw geneigt emotioneel te gaan praten terwijl je toch ook weer een fatsoenlijke nette goed verwoorde brief wil versturen, over een uurtje gaan we naar de orthopedagoog, ben benieuwd wat zij gaat zeggen, ik heb haar nog nooit gezien, wist helemaal niet dat mijn dokter zijn vrouw in dezelfde praktijk zat ......