hoewel ik de hele situatie nog steeds om te janken vind.... moet ik eerlijk zeggen dat ik blij ben met jullie reacties, ik was echt even bang dat ik het gewoon niet wou zien, ik was aan het twijfelen of ik het wel moest plaatsen, was bang voor reacties als open je ogen eens en kijk wat je zoontje doet..... morgen gaan we bellen met de kinderpsycholoog, hoewel ik diep van binne het gevoel heb van : mens ben je gek.... waarom zou je.... heb ik aan de andere kant ook zoiets : ik wil dat je psycholoog dat zegt, mens ben je gek... dit zijn kinderen, als iedereen mij over zoiets zou bellen zou ik het zeeer druk hebben o.i.d. met andere woorden.... heb ik het gevoel dat ik mijn zoontje moet bewijzen, of dat ik hem moet helpen met bewijzen dat het een "onschuldige" actie was, en ik weet niet anders dan dat de psycholoog ons daarbij kan helpen
wat onprofessioneel van het kdv dat ze dit zo zeggen.. zou even bij het cb info vragen over de fases van ontwikkeling.. dit is normaal gedrag hoor.. hij wou ook ff kijken door dat ding.. zou eerder zwaar pissed zijn op de eigenaar en haar erop wijzen dat ze geen speelgoed met koorden en of elastieken eraan (die lang genoeg zijn om om het hoofdje te doen) moeten geven aan kinderen . schijnbaar moet ze bijscholing krijgen? als ze zo goed was in haar opleiding en een eigen kdv heeft moet ze weten dat dit absoluut niet kwaad bedoelt was en dat het eigelijk haar eigen schuld is met dit soort speelgoed.. sorry hoor maar je geeft zo'n kleintje toch ook geen knikkers enzo.. waarom wel koorden? als ze hier werk van maakt zou ik via cb of een dergelijke instantie ook werk maken van het feit dat ze dit speelgoed aan kinderen geven en over hoe ze jullie heeft aangesproken.. zij zal zeker als fout worden beoordeeld in deze situatie. succes ermee en hopelijk komen jullie er snel uit.. geniet van je kind! tis echt geen kwaaie!
Mja je kunt natuurlijk ook gewoon de huisarts bellen.. die kan je eventueel doorverwijzen als hij echt denkt dat er wat mis is. op zich kan de kinderpsych dat natuurljk net zo goed.. maar in geval van een afspraak maken kun je wellicht bij de eerste sneller terecht
Sorry, maar die zijn niet helemaal wijs daar hoor. Net alsof een kind zoiets bewust gedaan heeft?! Een kind van 2.5 jaar....Echt knettergek. En vervolgens zeggen dat ze je kind niet meer alleen kunnen laten??? En jou dan overdreven vinden reageren. OMG ik voel gewoon plaatsvervangende woede. Echt knettergek, maar vast he als je zo zou reageren krijg je ook nog in je mik dat ze al begrijpen waar het vandaan komt... Tijd voor een ander kdv. Die lui zou ik niet meer vertrouwen. Je wilt dat je kindje met liefde wordt omringt en er niet met argwaan naar hem gekeken wordt. Vermoorden...... pffff dramaqueen!
Heb je ook gevraagd hoe zijn gedrag verder is? heeft hij weleens eerder een uitspatting gehad? ik vind het vooral heel zielig voor je zoontje omdat hij nu natuurlijk anders behandeld gaat worden als "dat rotkind dat andere kindjes opzettelijk pijn doet". belachelijk,wat een leiding zeg.... kijk als een kind vaker vreemde dingen doet oke,maar als hij hiervoor nog nooit zoiets gedaan heeft (idd niet met opzet) dan vind ik dat er een ander kdv gezocht moet worden. bah,ik hoop dat jullie hier gewoon uitkome hoor,echt heel triest hoe dit gegaan is!!!
Ik heb niet alle reacties van anderen gelezen, alleen je verhaal. Ik zou per direct een ander kdv zoeken en een officiele klacht indienen over je huidige kdv. Het is heel normaal gedrag van een 2,5 jarige om een speeltje van een ander kind te willen en sommige pakken dat idd af. Ik kan er niet bij dat ze kinderen met zulke gevaarlijke dingen laten spelen, want er zitten meerdere kinderen op een groep en ze kunnen er niet de hele tijd bovenop zitten. Natuurlijk is het vervelend wat er gebeurd is, maar om je kind van moord te beschuldigen!!!! Hoe haalt iemand het in z'n hoofd om zoiets van een klein kind te zeggen.. En dan als jij hier emotioneel op reageerd ook nog zeggen dat het overdreven is?? Nee ik vind het echt niet kunnen en vind dat de leidster verantwoordelijk was voor de situatie en als het wat ergers gebeurd zou zijn niet meer dan logisch dat zij door het geven van zulk ''speelgoed'' en niet opletten idd terecht haar baan kwijt is.. Sterkte met wat jullie er ook mee gaan doen..
toen hij 15 maand was ging hij voor het eerst omdat ik het niet meer kon, hij was zo enthousiast, en zo blij met alle kindjes daar dat hij kon spelen, dat hij in het begin uit enthousiasme weleens wou knuffelen, wat bij die wankelende baby die pas stapjes probeert te zetten natuurlijk niet zo'n slim idee is omdat ze dan omvallen, dat ging dus de eerste maand regelmatig te "hard" verder heeft hij van 18 maand tot 22 maand een bijtfase gehad, als hij zijn gevoel niet onder woorden kon krijgen ging hij bijten, hij kon toen nog niet praten, en wanneer hij boos werd of verdrietig of juist heel blij, ging hij bijten, zodra hij met 22 maand echt goed kon praten was het over, daarover waren weleens klachten, hij beet gemiddeld 1 kindje per week, ( vaak was eigenlijk altijd het zelfde kindje die dag de klos ) maar ook thuis hebben we met hem hierover gepraat, door bijv eten te maken en dan te zeggen, waar eet je mee ? en dan wees hij naar zijn tandjes, en dan zeggen, jaaa heel goed, eten doe je met de tandjes, de tandjes zijn niet om te bijten hé, bijten doet erg pijn, verder krijg ik eigenlijk altijd te horen hoe lief en behulpzaam hij is, de eigenaar(es) zit zelf eigenlijk ook nooit op de opvang, ze zit meer op het kantoor en ziet maar weinig van de kinderen, de leidsters zijn (bijna) altijd vol lof over hem, want laten we eerlijk wezen, mijn zoon kan een beste deugniet weten, zeg jij nee zegt hij ja, en andersom, de vrouw zelf staat 1 keer per maand ofzo zelf op de groep. en dat moes helaas vandaag zijn
Mejojo, dikke knuf voor jou hoor...*nog een reactie*. Mijn oudste is ook een enthousiast ongeleid projectiel maar een kind met moordneigingen..... Te wild knuffen, bijten, slaan..alles heeft de revue gepasseerd. Al had jouw kind alle symptomen van alle aandoeningen die er bestaan, op deze manier ga je niet met een kind en niet met zijn ouders om. Je hoeft dit echt niet bij jezelf of bij hem neer te leggen hoor, dit slaat echt nergens op. Dit KDV had beter moeten weten.
dat is misschien indd nog wel ene beter idee om het via de ha te regelen, dan heb je wel sneller een afspraak indd
dankje !! moet zeggen dat door dit topic mijn verdriet ook een beetje om word gezet in woede, en steeds meer de neiging krijg om er nu nog heen te gaan,.... maarja dat word natuurlijk lastig op dit tijdstip.....en laat dat stomme mens nu net morgen op vakantie gaan :x
zo mijn mond valt open... eerlijk gezegd zou ik eerder kwaad zijn dat ze de kinderen met zulk gevaarlijk speelgoed laten spelen...
Lieve Mejojo, wat hier gebeurd is te belachelijk voor woorden. Een kind van 2.5 jaar moordneigingen, hoe haalt ze het in haar botte rot kop om te zeggen zeg! Ik vertel dit aan mijn man en eerlijk gezegd waren wij beide woest geweest op het kdv. Ik persoonlijk zou moordneigingen krijgen van zo'n leidster. Ik had ook absoluut geen kinderpsych op gezocht. Je kindje is 2.5 jaar, ja het is fout dat hij dit heeft gedaan. Maar kom op, ik heb hier een tweeling rond lopen. Je wilt niet weten wat die allemaal uitspoken bij elkaar. Je kind is in ontwikkeling en dan gebeuren er wel eens dingen die niet door de beugel kunnen. Maar een kind van 2.5 jaar denkt niet vooraf na wat hij/zij wel of niet kan doen. Dat moet je kind allemaal leren. Ik zou een officiele klacht indienen tegen die leidster en toch kijken of je kind naar een ander kdv kan. Ik denk dat menig hulpverlener raar opkijkt als jij met je kindje aan komt zetten en dit vertelt. Nogmaals het is niet goed wat hij doet maar zoals ik begrijp is het spelenderwijs gebeurd, en een kind van 2.5 jaar heeft nog niet het inzicht dat dit fout is. Daarbij moet het kdv ook niet zo dom zijn om dit soort speelgoed te gebruiken. Hoe moeilijk het ook is, zet het van je af. Er is niks mis met je kind. Die leidster spoort gewoon voor geen meter. En al helemaal niet hoe ze dit aan jullie verteld, gestoord mens! Veel sterkte, met wat je gaat doen.
Volgens mij staat dat mens echt te weinig op de groep :x , ze is haar hele opleiding vergeten! Je bent knettergek als je kinderen van 2,5 met dingen met touwtjes laat spelen en er niet met je neus bovenop zit! Je zoontje wilde gewoon dat ding afpakken en toevallig zat het bij het andere kind om z`n nek, tja dan krijg je dat. Als het iets was geweest dat niet om de nek van het andere kind had gezeten dan was je zoontje een ruziemaker/afpakker (potentiele vechtersbaas) geweest ipv een potentiele moordenaar . Ik zou mijn kind daar geen seconde meer laten! Kun je geen andere opvang vinden? Want je moet natuurlijk ook aan jouw gezondheid denken. Pfff heftig word achter mijn pc al boos als ik het lees.
Mejojo, wat naar dat je min of meer afhankelijk bent van dit KDV... misschien zijn er gastouders in de buurt waarmee het klikt?
Dat kan ik me goed voorstellen. maar misschien is het juist beter om alles te laten bezinken en dit na haar vakantie door te spreken. ik zou het hier iedergeval niet bij laten. Is er verder niemand met wie je dit incident door kan nemen?
Jeeee...wat een verschrikkelijk mens zeg!! Hoe kun je zoiets zeggen?! een kind met moordneigingen, die is echt knetter gek! En dat is een pedagoog?! Ik zou ook een ander KDV gaan zoeken, al was het alleen al omdat ik bang zou zijn dat mijn kind anders behandelt zou gaan worden door dat monster van een leidster....Jee ik ben al boos als ik zoiets lees, laat staan jullie!! Ik wens jullie heel erg veel succes met het verdere verloop, maar maak je niet te bang dat er echt iets met jullie knul is!