volgens eigenaar kdv kan mijn zoon een moord begaan

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Popkoorn, 5 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    dat snap ik even niet.
    Heeft de gemeente dit bevestigd of is dit wat ze uit haar duim zoog tijdens het gesprek op vrijdag?

Iig hebben hun dus opgezegd want volgens hun voorwaarden kom je niet terug!

2. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Guess what baby!! It back fired!!!;)

Ik hoop zo dat je met juridisch advies dit gaat winnen (soms heb je genoeg aan wat handvaten voor goede sterke aangetekenden brieven en hoop zoooo dat het SKK je helpt!

3. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Dat vroeg ik me ook al af! Zal wel niet.. ;) :x

4. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik begrijp dat je er niet op zit te wachten, dit hele gedoe niet, maar dan komt het waarschijnlijk wel goed. Je kan het dan ook voor een groot gedeelte uit handen geven en gaat een advocaat voor jullie de strijd aan.

Ik leef echt met je mee, wat een drama dit zeg, respect voor jullie hoor!

5. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    #545 Mystify, 20 jul 2011
    Laatst bewerkt: 20 jul 2011
    Iemand anders schreef het een heleboel pagina's terug al, maar ik denk dat het kdv niet meer terug kan. Ze heeft iets in gang gezet daarbij ze zelf fouten gemaakt heeft en probeert nu als een kat in het nauw haar gelijk te halen.

Op basis van haar brief over het ouder gesprek zou niemand zomaar zeggen dat je met je zoontje naar psych moet. Het is aan de ouders om als dat nodig is hulp te zoeken waarbij zij zich goed voelen. Het lijkt mij niet meer dan normaal dat zoiets in overleg met de huisarts gaat. Ook al zou bv het cb zeggen je moet daar en daar naar toe..dan zou ik zelf toch altijd eerst met huisarts eea willen bespreken. Dat is niet meer dan normaal.

Het kdv is trouwens verplicht om melding te maken van bepaalde
    problemen. Alleen moeten ze wel afwegen of eea echt een melding nodig heeft. Advies inwinnen van jurist kan nooit kwaad. Het lijkt mij op basis van die eerste brief allemaal veel te ver gezocht om daar cb,jeugdzorg en wie weet wat nog meer... In te lichten. Vraag me opeens af terwijl ik dit
    typ hoe het eigenlijk gaat als kdv 1op1 begeleiding voor kindje nodig heeft. Huren ze iemand in of krijgt iemand opleiding? Wie betaalt dat?

6. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

nee de gemeente heeft dat niet gezegd, die heeft alleen gezegd dat ze bij andere instanties moet wezen en dat de gemeente niet kan helpen.

7. Popkoorn

dankje!!

8. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik denk dat het inmiddels totaal niet meer over je zoontje gaat maar om iemand die gewoon haar gelijk wil krijgen!
    Maar wat een oelewapper is ze toch zeg!
    Ik hoop dat die dame vh kdv eens flink aangepak zal gaan worden door allerlei mogelijke 'vervelende' instanties!!!

Ik hoop trouwens wel dat dit verder geen nadelige gevolgen zal hebben voor alle leidsters die daar nu nog werken.

9. Popkoorn

ja dat hoop ik ook, die leidsters zijn gewoon echt top,

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Volgens mij is ergste wat je als ouder kunt veroorzaken dat ze onder toezicht komen van de GGD.
    Dan is het aan het kdv zelf om te "bepalen" wat de gevolgen zijn.
    Is het een zooitje en doen ze geen moeite voor verbetering dan zijn de gevolgen anders dan wanneer ze wel hun best doen.

Dus het kan nooit "jouw schuld" zijn als ze bijv dicht zouden moeten.
    dan moet er echt wel een hoop mis zijn wat betreft regelgeving.

11. Popkoorn

vandaag heeft de cb verpleegkundige weer gebeld voor een afspraak, gister had manlief zijn rooster niet bij de hand,

we hebben gevraagd of de eigenaar deze week nog een gesprek wou.... en dat wou ze eigenlijk wel want ze ging met vakantie zei de cb verpleegkundige,

ehhmmmm met haar wel??? met onze orthopedagoog niet ???
    de orthopedagoog doet toch wat ZIJ wou ? onze zoon word onderzocht door een "deskundige" alleen niet het soort deskunigheid wat zij zo graag wou..... dus onze dingen die wij aandragen wil ze niet.... maar haar eigen wel.

volgens mij hebben we inmiddels al alles gehad op onze dak..... of zijn er nog meer instanties die ze kan bellen ??

woensdag hebben we trouwens afspraak met de verpleegkundige van het cb.

12. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik hoop dat het CB haar gewoon doorstuurt naar de orhopedagoog! (misschien kan die ook ff naar der kijken. tis dan wel geen klein kind. maar zo gedraagd ze zich wel:D)

13. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Haha maar even zonder gekheid de ortho zal wel verbaast zijn waarom ze nu wel tijd kan maken. Kan de ortho niet bij dat gesprek met cb en kdv aanwezig zijn?

Dat wat Saskia zegt ben ik dus ook bang voor. Als ouder moet je nu hemel en aarde bewegen om aan te tonen dat je kind gewoon een leuk jochie is en hopen dat dit hem dus niet zijn hele leven blijft achtervolgen. Terwijl het kdv misschien hooguit een extra controle van de ggd zal krijgen als ze ongelijk blijken te hebben.

14. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Noujaaaaa zeg wat een achterlijk figuur zeg... dit soort mensen kán alleen maar door de mand vallen hoor. Sjongejongejonge... dan kan het opeens wel a la minute voor haar vakantie ;)

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.086
    3.869
    113
    Oh, help, jullie zijn mooi klaar met dat mens, het wordt steeds bonter!
    Ik zou hier direct een advocaat op zetten!

16. Popkoorn

ja dat is indd het lullige, het komt nu ook in zijn dossier van het cb, en die word weer meegegeven aan de "schooldokter"

als het allemaal achter de rug is en de ortho heb dus gewoon als normaal jongetje "verklaard " willen we dan ook dat dat in zijn dossier komt, dat het een fout van het kdv was, of iets in die trent,

17. Popkoorn

we hebben bij een aantal offertes opgevraagd,

ze zijn allemaal belachelijk duur :p maar van al die dure hebben we toch graag de goedkoopste..... :) tja sorry geld kunnen we niet zo uit onze mouw schudden,

maar ook daar word iig aan gewerkt .

18. Popkoorn

morgenvroeg gaan we weg, weekendje aan zee bij vakantievrienden,

ben er dus maandag weer !!!

maandag ochtend 2 kinderdagverblijven bekijken, en dan kijken waar onze zoon meteen terrecht kan. ( of ja.... meteen.... waar iig gauw plek is )

19. Dana

Dana Niet meer actief

geniet van je weekendje!! ;)

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb het begin van dit topic wel even meegelezen en ben een beetje flabbergasted dat dit allemaal nog steeds loopt.
    Ik zou persoonlijk haar helemaal nergens naar toe laten verwijzen, de zaak is afgedaan, zij moet het loslaten en als ze dat niet doet, zou ik kijken of je juridisch iets kunt tegen deze mevrouw, (smaad?).
    Ze gaat haar boekje ver te buiten en daar zou ik verder op geen enkele manier nog inmenging van accepteren!

Deel Deze Pagina