er is 1 leidster die echt super lief is, zij is over 2 weken terug van vakantie, met haar willen we ook nog praten, de eigenaar zal haar ongetwijfelt nog inlichten en wij willen weten of zij er het zelfde over denkt, en misschien kan zij de eigenaar nog op andere gedachten brengen, het laten bezinken is zobiezo een goed idee.... het is alleen zo moeilijk, het hele gesprek blijft zich maar opnieuw afspelen in mijn hoofd, en dan denk ik weer : dit had ik eigenlijk moet zeggen, of eigenlijk had ik dat moeten zeggen, of ik had gewoon weer weg moeten gaan en moeten zeggen zodra je rationeel kunt denken kom ik weer terug, maar dan heeft ze weer opmerkingen over mij.... en zo blijf ik het dus eigenlijk steeds maar weer opnieuw afspelen, net ging ik nog weer even kijken hoe hij aan het slapen is..... hij slaapt in een groot bed dus ik kroop er even naast, meneer kroop zowat in me, zodicht ging hij tegen me aanliggen en fluisterde zacht, mijn mama hé !!! * smelt * en hallo tranen hij zegt zulke dingen wel vaker, en ook dan is het hartverwarmend, en ook dan staan soms de tranen in mijn ogen, maar door vandaag word ik er toch wel een beetje extra emo door dat over zo'n lief mooi kindje zoiets naars gezegt word
Vaker gezegd in dit topic, maar ik zou toch echt een ander KDV zoeken. En waarom krijgen ze zulk gevaarlijk speelgoed? Overigens kan ik hier melden dat mijn zusje na een mislukte moordpoging op mij, opgegroeid is tot een normale volwassene . (Ze was drie en mijn moeder kon haar nog net van mijn rug aftrekken, voordat ze een schaar in mijn rug stak.)
@mejojo: mja ik zou bijvoorbeeld ook niet zo vrolijk worden van de opmerking dat ze jou zou willen beschermen. blijkbaar ben je geestelijk niet in staat om zo'n gesprek aan te kunnen? maar ik denk dat als de vaste leidster terug is dat het toch allemaal wel mee blijkt te vallen. en natuurlijk zeg je in zo'n gesprek niet alles wat je had moeten/kunnen zeggen.. maakt niet uit wat je zegt. je vraagt je altijd af "maar wat als ik ... had gezegd"
Heb niet alle reacties gelezen, alleen jouw verhaal TS. Het enige wat ik graag zou willen zeggen is dat dat mens van het kdv duidelijk niet goed bij haar pan is! Echt serieus, dat mens is niet goed snik hoor!
Dat meent ze toch niet serieus mag ik hopen. Dat mens is echt niet wijs. Lekker van je ventje genieten hoor, dat mens moet zichzelf even laten nakijken door een psycholoog.
Vind het echt ronduit onbeschoft van die leidster! Ik werk zelf ook op een kdv en zou dit echt nooit zeggen.. Volgens mij is er bij die vrouw zelf een steekie los!
het heeft meer met lichamelijk te maken, ze wist van te voren al dat ik me behoorlijk op zou vreten mezelf woedend zou gaan maken.... ( of eigenlijk zij mij woedend zou gaan maken ) en door wat zij gezegt heeft schiet ik in de verdediging voor mijn zoon, en dan word ik ook wat feller in mijn doen en laten, mijn mij kun je veel bereiken, maar niet als er al meteen conclusies worden getrokken, dus dan kom ik op een punt dat ik nu dus thuis mezelf zit op te vreten, slecht slaap en daardoor mijn ziekte gaat opspelen, en morgen dus bijv mijn vingers niet kan bewegen, niet meer kan lopen, of ik krijg een longontsteking. en dat wou ze me "besparen " hoewel ik nog meer woedend zou zijn geweest wanneer ik het uit de mond van mijn man had moeten horen... dan krijg ik niet eens de kans om voor mijn kind op te komen, nu valt het trouwens wel mee hoor.... en morgen neem ik extra prednison in zodat de ontstekingen rustiger blijven,
Lieve schat! echt waar ik ben van mijn stoel gevallen van dit verhaal!!!! Dat mens is niet goed snik! Hoe kan een kind van 2.5 jaar nou weten dat een touwtje om een ander kind zijn nek gevaarlijk is IK hoop dat je er een beetj uit gaat komen! Maar alsjeblieft twijfel niet aan J of aan jezelf want dat is nergens voor nodig! Sommige mensen pff zijn gewoon niet wijs :x
Ach, meis, toch! Ik zit hier gewoon even met je mee te huilen (heb je niks aan, maar wilde het toch even zeggen) Die eigenaar praat echt onzin, maar aangezien een ander KDV geen mogelijkheid is (op korte termijn) zou ik toch idd even proberen zoveel mogelijk info verzamelen van 'experts' dat dit echt geen raar gedrag is en dat het juist erg vreemd is dat kindjes van die leeftijd met zulk gevaarlijk 'speelgoed' konden spelen! Echt bizar! Sterkte! Ik hoop dat je snel over de schrik heen bent & strijdlustig aan de slag kunt
hey lieverd! die is echt gestoord hoor! dat is die van mij ook een moord machiene hoor. ze zien dat gevaar gewoon niet en ze zijn onbenullig!daarbij vind ik dat koorden touwen en lintjes niet op een peuter groep horen. wat als dat kind met dat ding om zijn nek ergens was afgevallen en blijven hangen?
@TS: Ik heb niet alle reacties gelezen, maar jouw verhaal wel... Mijn reactie: Ik zou niet op zoek gaan naar een kinderpsycholoog, maar als de sodemieter een ander KDV zoeken! Die psycholoog lijkt me eerder een aanrader voor die eigenares... Wat een ziek mens! Heel veel sterkte met deze bizarre situatie!
dat vinden wij ook, een koord hoort niet, en als het er wel is hou je ogen er dan op .... en als het een auto of een blokje was geweest dan hadden ze hem gewoon een waarschuwing gegeven en daarna in de hoek ofzo gezet, en waarschijnlijk niet eens tegen mij verteld dat hij wat geprobeerd had af te pakken.
manlief heeft nachtdienst vannacht, en dan slaap ik al slecht, dus ik denk dat ik straks maar vast naar bed ga en probeer te slapen, bedankt voor jullie lieve reacties
Jeetje meid wat een verhaal! Mijn eerste indruk: die eigenaar is echt niet wijs! Zoals ik het lees, heeft je kindje gewoon die verrekijker gewild en niet doorgehad dat daar nog een touw aan vast zat wat om dat ander kindje z'n nek zat. Logisch, want die logica heeft een kindje van zijn leeftijd nog niet! Hij pakte gewoon die verrekijker en liep ermee weg. Helaas zat dat andere kindje erin vast, maar om nou meteen een moordenaar te roepen vind ik erg overdreven en echt bizar! Ik zou ook een ander KDV gaan zoeken. Sterker nog: ik vind niet eens dat dit soort "speelgoed" op een KDV thuis hoort! Niks met touwen eraan in ieder geval. Verrekijker is 1 ding, maar dat had gewoon niet met touw gemogen. Ik zou daar het KDV zeker op aanspreken. Maak je niet teveel zorgen. Als het je echt dwars zit, kun je altijd eens bellen met een kinderpsycholoog om te kijken wat die persoon zegt, maar ik vind het erg overdreven.
Het komt op mij over dat je een gesprek met iemand hebt gehad die daar absoluut niet voor in de wieg is gelegd! Wat is haar achtergrond? Een kindje van 2,5 jaar dat een moord kan plegen? Belachelijk voor woorden dat ze het op die manier verwoord heeft! Een heel ander verhaal, een kindje van 3 dat zijn eigen zusje heeft omver gereden. Dat kindje is echt niet verantwoordelijk gesteld maar degene die haar alleen in die auto had laten zitten wel. Dus terugkijkend naar jou verhaal, is die leidster de verantwoordelijke. Die hoort in te schatten dat speelgoed met touw gewoon niet thuis hoort op een kdv! Dat touw haal je er toch vanaf? sterk jezelf gewoon door de opmerkingen die je op je bericht hier krijgt!! Wel ontzettend vervelend voor je zeg!!
pff mejojo wat een verhaal zeg...:x Maar zoals iedereen al zegt het is gewoon belachelijk hoe die leidster heeft gereageerd. Duidelijk iemand die niet veel met kinderen te maken heeft gehad volgens mij... Wat doen kinderen soms wel niet voor een dingen waar wij ons hart voor vasthouden en zij zien dat gevaar niet in. Wij als ouders zijn er om hun te vertellen wat slecht en goed is, wat wel en niet kan. Dit horen de leidsters op een kdv van je over te nemen op zo`n dag. Dus als er iemand fout zit zijn hun het wel...:x Om nu gelijk naar een psycholoog te gaan, nee hoor dat deed ik niet. Ik ken mijn kind en ik weet wat goed voor mijn kind is, om nu met zo`n incidentje bij een psych aan te komen? Hij heeft het echt niet ingezien hoor...het is een kind die weet dat toch helemaal niet. Jammer dat je zo afhankelijk bent van hun want ik bracht mijn kind nooit meer daarheen! Is nogal wat waar zij jullie kindje van beschuldigt hoor! Nee ik vindt het niet kunnen en hier zou ik werk van maken! Lieve schat jij bent een goede mama en je hebt prachtige kindjes waar je ongeloofelijk trots op mag zijn! Onthou dat en geloof in je kids en jij weet of je zoontje het expres heeft gedaan of per ongeluk. Laat je niks wijsmaken door zo`n halve gare!!!!
Pffff ik kan me je gevoel ontzettend goed voorstellen! Ik zou absoluut in de tegenaanval gaan, alles op papier zetten (concreet) en erbij vermelden dat je een kopie stuurt naar de ggd of wie er gaat over de kwaliteit van een kdv. Ik denk dat ze best schrikken van het feit dat jij het omdraait dan. De reactie van deze vrouw kan echt niet.
Ik heb niet alles terug gelezen. Maar ook mijn bek valt op tafel. Moordneigingen een kind van 2??? Hier klopt iets niet. Dat ze je zo op het matje roepen is zo raar zo raar echt. Heb het meerdere zien vertellen maar kinderen van die leeftijd horen niet met dat soort speelgoed zonder toezicht te spelen en dat merk ik wel uit dit verhaal. En koort bewust omdraaien nou denk eerder dat hij kwaad was en uit alle macht het probeerde af te pakken en het op die manier gedraaid is. Zo te lezen is het het beste dat ze wel een paardagen per week naar het kdv moeten maar mijn kind zou ik er denk direct van af halen. Kinderspygologen endergelijk inschakelen. Nou ik zou daar niet gelijk aandenken. Misschien het cb die weten ook het gedrag van deze leeftijd. Nou sterkte in elk geval//