volgens eigenaar kdv kan mijn zoon een moord begaan

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Popkoorn, 5 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Kijk, dat zijn mooie berichten, ben erg benieuwd naar de reactie van de eigenaar van het KDV.
    Maar wat zullen jullie het een fijne gedachte vinden dat de orthopedagoog en de arts op het CB het met jullie eens zijn.

Ik blijf jullie verhaal met volle verbazing volgen en hoop dat er snel een einde komt aan deze onnodige ellende....
    En jullie mogen trots zijn op jullie zelf, hoe jullie met deze situatie omgaan: RESPECT!!!

2. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    O wat een fijne reaktie van het CB! Helemaal zoals gewenst! EN ze vinden hem ook gewoon (nou ja,welk kind is nou gewoon...) En er komt niks bijzonders in zijn dossier EN het KDV krijgt het deksel op de neus, super!

Hopelijk is het nu echt achter de rug, en komt het KDV niet nog met rare sprongen... Hoewel, ze ging op vakantie niet?

@opvang nodig hebben; je hoeft je niet te verantwoorden hoor, ik begrijp het prima! Maar omdat ik verder niet veel gelezen heb hoe het met jouw gezondheid ging, vroeg ik het me af. Maar fijn dat je zoveel hulp nu hebt kunnen krijgen! Had je nu al een nieuw KDV gevonden?

Probeer alles even van je af te zetten de komende tijd!

3. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Fijn zeg, dat het CB zo heeft gereageerd. Ben erg benieuwd nu naar de recatie van eigenaar KDV. Wanneer wordt er verder gecommuniceerd?

Veel sterkte voor jou. Begrijp dat je het lichamelijk ook niet makkelijk hebt. Knuff!

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ach ik vind het niet erg om me te "verantwoorden";)

we hebben indd een nieuw kdv gevonden, het zijn 2 1 gezinswoningen die samen een kdv vormen,
    binnen zijn het 2 verschillende groepen, buiten is het 1 groep.

buiten is 1 van de grootste van de kinderdagblijven, binnen is het eigenlijk gewoon net als thuis alleen dan overal speelgoed ipv meubels :p

het zou niet onze eerste keus geweest zijn, maar we zijn nu overal geweest hier in winterswijk, ook degene die niet aangesloten zijn bij de gemeente, maar dat was buiten allemaal heel klein, en onze zoon is een echt buitenkindje,

en dit kdv gaat ook in de winter graag naar buiten, ook in de sneeuw, en hun gaan ook weleens naar het dorp met de bolderkar, binnen was echt heel huiselijk, en daar moet je van houden,

maar toen we hem overal bij mee nemen was hij qua buiten toch echt het meest op zijn plek bij het kdv waar we hem nu heen doen.

vanaf 22 aug. is er plek

5. Popkoorn

geen idee eigenlijk, het cb houd zich er ook verder buiten,

mocht er in de toekomst ooit nog wat voorvallen heeft ze gevraagd of we haar daar wel van op de hoogte willen houden.

verder gaat de orthopedagoog nog in gesprek over het handelen van haar,en haar woordkeuze, en probeert zoveel mogelijk dus de aandacht van onze zoon af te halen......
    en van haar krijgen we natuurlijk wel te horen hoe het gesprek gegaan is,

en het is afwachten wanneer we reactie krijgen van skk.

6. Popkoorn

oh trouwens....... we zijn er ook achtergekomen dat het hele maandbedrag niet klopt !!!!!!

wij betalen 957 euro per maand, ( nouja wij betalen 200, maar de factuur is 957)

zelfs wanneer wij de hoogste uurprijs berekenen komen we nog op 921 euro, maar ze heeft het aantal uren fout berekend op maandbasis.

Daarbij zou vanaf aug. 2010 de uurprijs 025 cent omlaag gaan en dit is ook nooit bij ons meegenomen, wij betalen nog 25 cent per uur teveel.

(stom dat we daar achteraf pas naar kijken ik weet het ! )

7. #607 loco1, 29 jul 2011
    Laatst bewerkt: 29 jul 2011
    Jeetje, ik heb het hele topic doorgelezen..Ongelofelijk wat een verhaal..Ik zou ook werkelijk tot de bodem gaan nu, inclusief het teveel betaalde geld. Meid, petje af voor jullie. Jullie doen het super goed. Die vrouw is écht gestoord..Ik ben blij voor jullie kinderen dat ze zulke lieve ouders hebben! Ik blijf het even volgen. Helaas ben ik geen advocate, maar anders had ik het kosteloos voor je gedaan. Keep going strong!

8. casanova

casanova Actief lid

23 aug 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn om te lezen dat de profs jullie kindje ook gewoon normaal vinden! Laat je nog horen hoe het verder verloopt? Ik vind eigenlijk wel dat zij op d'r officiele lazer moet krijgen voor wat ze jullie heeft aangedaan. Dit is te zot voor woorden! Geniet van je kindjes en over drie weken is er al plaats bij die andere!

9. Popkoorn

ja ik laat zeker nog weten hoe en wat !!

voor nu is het wachten op het gesprek met de orthopedagoog, ( orthopedagoog en de eigenaar ) ben benieuwd wat daaruit gaat komen. ik denk dat de orthopedagoog ons daar wel van op de hoogte houd.

2 aug. zou de eigenaar weer terug zijn van vakantie, en 4 aug weer beginnen, dus 4 aug belt de orthopedagoog voor een afspraak, ben benieuwd wanneer ze dan op gesprek mag komen gezien de eigenaar het liever niet had.

vind het wel balen dat de skk zolang duurt, kan wel 3 maanden overheen gaan !!! maarja dat moet dan maar.

gdd gaan we ook nog even extra achteraan, even een officiele klachtenbrief heen sturen.

en dan het geld.... vind het echt zo vreemd hoe wij aan het bedrag van 957 euro komen. de uurprijs WAS 6,75 toen we daar kwamen in juni 2010 voor 3 hele dagen zou dat 921 euro moeten zijn,

toen ik vorige week een moeder van hetzelfde kdv tegen kwam.... vroeg ik haar of ik naar haar maandbedrag mocht vragen en dit was indd die 921 euro. maar ook op basis van die 6,75.

terwijl wij in sept. een nieuw contract hebben getekend

( vanwege die 50 % korting die we kregen en in september kregen we gedeeltelijk van de sociale dienst dus was de 50% korting niet meer nodig dus moest nieuw contract opgesteld worden)

iig in dat nieuwe contract staat dat de uurprijs per aug. verlaagd was naar 6,50 euro. dat zou betekenen dat onze maandbedrag op 887 euro moet liggen !!!!

dus wij betalen vanaf aug al teveel.... iig vanaf september met dat nieuwe contract.

dus daar wil manlief ook nog even achteraan. even kijken hoe dat nu zit.

10. Popkoorn

dankje ! erg lief van je.

11. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Heb een beetje door alle berichtjes heen het verhaal gelezen en ben zojuist mijn kaak gaan zoeken want die was van verbazing onder mn bureau de grond op gerold...

HOE komt zo'n malloot ins hemels naam op een kdv!
    Ik ken jou niet, ken je kindje niet...ken dat...ahum...die eigenaaresse niet maar door dit te lezen krijg ik al moord neigingen en tegelijk tranen in mn ogen over hoe ze over jou mooie ventje praat!
    Ben blij dat het CB een keer nuttig blijkt (hej ik ben n tikkie anti CB omdat ik vreemd genoeg telkens het tegenover gestelde tegen kom) En dat je een orthopedagoge trof die duidelijk met haar hart ook bij haar werk is.
    Hopelijk wordt de eigenaresse aangepakt en hopelijk gaat haar dit hele verhaal ook niet in de kouwe kleren zitten want dit hebben jullie zo niet verdient...dit hoort ook op haar rekening te komen!

Maar boven al hoop ik op een spoedig einde aan deze hele madness want jeetje wat een energie moet je in deze onzin steken terwijl er gewoon helemaal NIKS mis was (buiten dat er wat mis ging met een speeltje waarvan ik zoiets had van wat heeft dat tussen kinderen in die leeftijd te maken...dat is vragen om problemen)
    En als ik het zo lees heb je echt geen energie over en al had je die dan wist je er vast wel wat beters mee te doen!

Misschien heb ik er over heen gelezen want heb niet alles gelezen maar, heb je ooit een gesprek gehad met de moeder/ouders van het jochie die "bijna vermoord" is door jou zoontje?
    Echt die woorden alleen al over een knulletje van 2,5....
    HOE durft ze...
    Maar wat vond zij van dit hele verhaal?

12. Popkoorn

bedankt voor je lieve bericht,

van jullie allemaal trouwens !!!

Nee, we hebben haar nog niet weer gezien, we dachten te weten waar ze woont maar dat zijn haar ouders die daar wonen, en die kunnen letterlijk geen woord nederlands (zijn turkse mensen) dus daar schoten we niet veel mee op.

13. klavertje77

30 apr 2009
    86
    0
    0
    Ik lees dit topic en ook mijn mond valt open van verbijstering! Ik krijg moordneigingen hiervan. Wat een ontzettend gestoord onkundig mens. Zou ze het ' goed' bedoelen en gewoon niet weten waar ze het over heeft, of is ze niet goed snik?
    Ik ben vast mosterd, maar het is toch een algemeen bekend fenomeen dat je kleine kinderen nooit alleen mag laten met snoeren en koorden etc. Daar gebeuren ongelukken mee. Bovendien kan je kinderen van die leeftijd dus nog niet alleen laten, zeker niet als ze samen aan het spelen zijn. Ze kunnen elkaar wel de ogen uitkrabben. Op die leeftijd is het besef er toch nog helemaal niet, of dat begint zich net te ontwikkelen.
    Ik ken een heel lief iemand die ooit zijn kleine babybroertje in de prullenbak wilde gooien :) Gelukkig was moeders er op bij. Maar die peuter vond het maar niks die baby in huis. Snelste oplossing was dus de prullenbak.

Sterkte en succes. Geniet lekker van jullie heerlijk normale peutertje.
    liefs klavertje

14. Popkoorn

we hebben het zwart op wit binnen gekregen dat onze zoon een doodnormaal ( hmm dood.. geen goede woordkeuze ;)) jongetje is,

brief gaat op de post skk, en ben benieuwd hoelang het duurt voor ze contact op gaan nemen,

verder hebben wij een mail gedaan naar het kdv dat wij de aantal uren die onze zoon geweest is in juli zijn getaald,

vorig weekend gedaan.

we hebben een mail gekregen :

wij verzoeken u dringend geen mail en/of contact meer op te nemen met ....... (kdv;))

m.v.g. directie.

15. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0
    Wat fijn dat het nu zwart op wit staat! Wist jij natuurlijk allang, maar die muts nog niet haha! hoe gaat het nu verder? Gaat je zoontje naar een ander kdv en is er wel plek (sorry heb paar dagen je topic niet gelezen, dus mss staat het ergens anders al)?

Ben in elk geval heel blij voor je! En voor je zoontje natuurlijk.

16. Popkoorn

per 22 aug. kan hij terrecht bij een ander kdv,

deze is meer huiselijk, het zou niet mijn eerste keus geweest zijn eerlijk gezegd, het zijn 2 gezinswoningen met in beide woningen kunnen 12 kinderen van 0-4 jaar,

buiten is wel erg groot, mooie glijbaan, speelauto, grote zandbak tunnels, erg leuk, alleen binnen,tja das net zo groot als bij ons :p

maarja het is wel lekker dichtbij, ik denk zo'n 500 meter.

het scheelt ons ook 100 euro in de maand !

maar vind het nog steeds jammer, hij zat daar zogoed op zijn plek, had lekker veel vriendjes, kon goed met de juffen, ja vind het echt jammer :(

maar vanaf 22 aug. heeft onze zoon een nieuwe start, en ik hoop dat hij zich daar op zijn plek voelt.

17. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Zo heej..
    Als eerste wil ik ff dit kwijt:
    1) Als er tegen mij word gezegd dat ik me niet aan moet stellen op het moment dat ik dit zo zou horen over mijn kind, dan zullen we eens zien wie er hier nou werkelijk moordneigingen heeft!
    Wat een belachelijke opmerking!!!
    2) Idd, hoezo dingen met touwjes bij kinderen van deze leeftijd??
    3) Mijn kind uitmaken voor psychopaat bij zoiets!? Is ze niet goed bij dr hoofd???
    4) Wat doet zo'n mens op een kdv als ze dit soort conclussies trekt over een kind wat onschuldig speelt???

Verder zou ik ook voor een andere kdv gaan.
    Misschien niet jou eerste keus, maar zou zelf ook echt niet daar willen blijven!!
    Iig erg fijn dat de uitslag super goed was!!
    Succes op het nieuwe kdv!

18. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Wahaha, de brutaliteit ook 'wij verzoeken u geen contact meer met ons op te nemen'. Ja, dat had je eerder moeten bedenken. Pfff...

19. Popkoorn

Hahah ik vind het prima hoor :D ik zal geen contact meer opnemen,

het ligt nu als het goed is in handen van SKK ;)

ik hoop dat dat wat snel gaat, over het algemeen duurt het 3 maanden :$ maar misschien vinden ze wel dat hier ff haast achter gemaakt moet worden :p

20. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Nou dan laat je het "contact opnemen" maar over aan je advocaat ofzo ;)

Ik hoop dat die kleine uk van jullie straks weer lekker in zijn element is op zijn nieuwe kdv. En vriendjes ed krijgt hij vanzelf weer want hij is een leuke dood normale jongen. Dat bewijs heb je iig zwart op wit nu! Belachelijk dat t nodig was....maar het is niet anders helaas!

Heb dit overigens ook gehad met een leraar die vond dat mijn middelste ADHD had. Hij bleef er maar op hammeren. Ging volledig er aan voorbij dat t joch enorm zijn best deed en hij mooie cijfers haalde (buiten dictee etc om dan want dat was zijn ENIGE slechte vak! Al het andere 8en en 9ens...buiten hoe hij zich gedroeg om dan want tja dat valt niet te testen dus daar kon de leraar zelf een draai aan geven) Als we daar kwamen voor het 10 minuten gesprekje begon hij al met zuchten en ernstig kijken alsof mijn zoon weer ik weet niet wat uitgehaald had allemaal en het totaal niet goed ging op school. En had het zelfs over als het zo is dat hij adhd heeft moet hij van school bladiebla (was ik nooit mee akkoord gegaan! Vooral niet omdat de grootste lastpak van school daar adhd heeft en van het speciaal onderwijs daar terecht is gekunt) Hij heeft zelfs mijn zoon gezegd dat hij adhd had! Terwijl dit helemaal niet getest was en uiteindelijk door al het gezeik en gedoe had ik een zoon die geloofde dat hij adhd had...niet meer kon slapen door al die ellende en naar een depressie neigde. En ook ik heb nachten wakker gelegen door dit gedoe (want ergens knaagt er toch een stemmetje van wat nou als hij gelijk heeft? En sowieso je kind gaat niet lekker en je kan niet veel doen als je thuis niks merkt van al die ellende waar de leraar van zegt dat er is)
    Maar ja ik kon niks bewijzen van al die aantijgingen van die klootzak het was ons woord tegen die van hem.
    Uiteindelijk om hem de mond te snoeren mijn zoon laten onderzoeken en hij had geen ADHD! Wat een verrassing...
    Dit onder meneer zijn neus gesmeerd en "hummm" was het enige wat er uit kwam met een gezicht alsof hij teleurgesteld was.
    8e leerjaar gelukkig een andere leraar en de citotoets...meneer kreeg VWO advies en gaat nu naar 2 talig gymnasium!!!
    Gelukkig is hij nu een groot deel van zijn onzekerheid weer kwijt door dit mooie advies. Maar het heeft wel 2 jaar van zn basis school verpest.
    Wij denken nu dat hij zich gewoon heeft verveeld op school en dit geleid heeft tot onwenselijk gedrag en de leraar hier niet mee om kon gaan/het niet in goede banen kon leiden.
    Lag dus totaal niet aan mijn zoon maar aan de kennis en kunde van die leraar!
    Het voelde en voelt echt aan alsof de leraar ons van school probeerde te laten wisselen...ons weg probeerde te pesten.
    En dat is hem gelukt want oa door hem gaat Wendy nu niet naar die school maar zoeken we voor haar een andere!
    (mijn oudste zat op een andere school want in tegenstelling tot mijn middelste heeft hij WEL een probleem... PDD-NOS...aanverwant aan ADHD dus vandaar mijn twijfels soms)

Soms vraag je je echt af hoe dat soort gasten op die plek beland zijn....
    Wij konden er weinig aan doen om hem van die plek te krijgen. En misschien kunnen jullie ook niet veel maar wie weet kan je bij haar wel door dringen dat ze niet zo met kindjes en hun ouders om kan springen!
    Want deze hele gebeurtenis bij jullie gaat gewoon alle fatsoen al te boven!

Deel Deze Pagina