het kdv zelf is super hoor, mooie locatie, goede indeling van het speelgoed, ontzettend leuke lieve meiden van leidsters eigenlijk altijd van 20/21/22 jaar die zijn echt super geweldig en altijd lief, ik ben ook eigenlijk overtuigd dat wanneer de eigenaar niet op dat moment aan het werk was..... de leidster alleen zoonlief een waarschuwing zou geven, en het ook niet door raporteren aan de eigenaar, pas wanneer ze zelf echt gevaar zou zien. allleen die eigenaar is op de 1 of andere manier gewoon even niet helemaal bijster. ik had gehoopt dat ze vandaag ofzo nog zou bellen van : ik heb het allemaal even laten bezinken, het gesprek van ons en de dingen die ik gezegd heb nog even doorgenomen..... en dat was niet profesioneel en ik wil mijn excuus daarvoor maken, maar helaas.
Wat een ONZIN kraamt die doos uit zeg. Meid, maak je geen zorgen over je zoon. Het is absolute flauwekul wat zij zegt over 'moordneigingen'. Inderdaad: gesprek aanvragen. Als ze niets terugneemt en haar excuus aanbiedt, klacht indienen! Probeer er voor te zorgen dat zij haar mening op papier zet. (Liefst voordat je vertelt dat je een klacht gaat indienen. Bijv. zeggen dat het voor de psych is.) Dan heb je bewijs als je een klacht gaat indienen!
Mijn handen jeuken.......wat een onwijze domme, lompe en belachelijke opmerking zeg.... Je kind is 2.5!!!! En dan dreigen met de Kinderbescherming. Ik werk daar en kan er zo niet tegen dat "professionals" , zoals zij zichzelf ongetwijfeld zal noemen, gaan dreigen met de kinderbescherming. misschien moet de eigenaressevan het KDV zich eens verdiepen in kindermishandeling en de signalen en gevolgen ervan. En eens uitzoeken hoe de Kinderbescherming werkt. Want zij kan echt niets maken tegen jullie. Wat een flauwekul zeg En als zij zulke uitspraken doet, die gevolgen heeft voor jullie kind, mag ze die ook wel eens goed gaan onderbouwen. Als zij zich verdiept zou hebben in de ontwikkeling van een 2,5 jarig kind, zou ze tot de conclusie zijn gekomen dat jullie kind in geen enkel geval opzettelijk dat touwtje omgedraaid heeft. Maar wat een lastige situatie. Ik wens je veel sterkte. Hou er idd wel rekening mee dat je kind na een bezoek aan een kinderpsycholoog geregisteerd staat en dit lang na te trekken blijft. Twijfel niet aan je eigen kind!!! Een moord begaan, wat een ......grrrrrrrrrrr
Pardon? jij een excuus maken? al had je haar voor alles uitgemaakt wat los en vast zat? ZIJ zit hier grof fout?! mag jij hier dan menselijk op reageren? kom op zeg! sterk zijn voor je kind! praat lekker van je af
als jou kind dus moord neigingen heeft....nou dan heeft mijn kindje daar nog veel meer last van!! wat een grote onzin!!! En idd totaal onprofessioneel en zeer ondeskundig van die leidinggevende. Heeft ze uberhaupt een opleiding genoten in het begeleiden en verzorgen van jonge kinderen??? Lees alle ontwikkelingsfases maar es na........ En ja, alle kinderen moeten leren wat wel en niet kan in hun spel....en met 2,5 jr kunnen ze niet de gevolgen van hun daden over zien!! daar moeten wij ze als volwassenen in helpen en leren!! Heel veel succes en sterkte in deze bizarre situatie!
Pff wat een verhaal zeg. Ik zou mijn kind echt nooit meer daar heen brengen, hoe dan ook. Wat denkt die eigenaar wel niet, om zoveel stress in een familie te brengen zeg om niks eigenlijk. Pure machtstrijd wat die eigenaar nu aan het doen is. Ik zou dat gesprek van vrijdag afzeggen en eerst het gesprek met de kinder psycholoog afwachten.
ik moet eigenlijk een beetje lachen, ik bedoel het niet verkeerd hoor maar ik vind haar reactie echt om te lachen!!!!!!!! en dan heb ik het over 'vermoorden en psycholoog' wat een DOMME leidster!!!!! Kinderen kunnen geheel onbewust dit soort dingen doen, zijn aan het spelen, willen wat afpakken of wat dan ook en als het dan met een touwtje om de nek zit ja dan gebeurd dit. maar vermoorden??? jezus zeg dat mens is zelf gek hey... ik vind het super overdreven allemaal!!! ga idd naar die psycholoog, die zal die juf vast en zeker voor gek verklaren.
Ik werk zelf in de kinderopvang en ik vind het te schandalig voor woorden!! Het is al gezegd, maar zorg inderdaad voor een getuige bij het gesprek. Opnemen is niet rechtsgeldig als daar geen toestemming voor is gegeven. Daarbij kan het ook zijn dat het tegen je wordt gebruikt. Contact opnemen met de GGD en klacht indienen, zij zullen dan waarschijnlijk zeer binnenkort iemand sturen voor controle. Zaken zoals een oudercommissie en veiligheid (RIV en RIG) op de groep horen dan dus in orde te zijn. Heb je een rechtsbijstandverzekering? Indien de kinderbescherming of AMK contact opneemt, is het misschien verstandig om te verwijzen naar een advocaat. Denk eraan dat alles wat je zegt dus tegen je gebruikt kan worden. Zijn ze goed in.. Verder wil ik je ook een hart onder de riem steken.. je zoontje heeft niks verkeerds gedaan, het gedrag hoort bij zijn leeftijd. Hij kan niet weten dat het gevaarlijk is, de leidsters moeten kinderen voor gevaar behoeden, dat is HUN TAAK!! Zij hebben een fout gemaakt! Heel veel sterkte! Liefs Huismus RIV en RIG = risico inventarisatie van veiligheid en gezondheid. Oh en ik zou trouwens ook mijn kind per direct van de opvang afhalen, zijn ze helemaal gek! Ze zouden zich echt dood moeten schamen!
Hoe bizar, ik geloof mijn ogen niet. Als kinderen spelen hoort daar continue toezicht op te zijn en zeker als kinderen koorden oid om hun nekje hebben. En ja kinderen kunnen er dan aan trekken maar dat maakt ze nog geen moordenaars. Wat een verhaal. Mijn wedervraag is aan het KDV waarom was er niet continue toezicht en waarom zitten er koorden om de verrekijkers???
Mja toch snap ik wel dat je niet van kdv wil wisselen. Ook hier weleens mot met de lokatiemanager of de bovenliggende stichting. Maar de leidsters zelf zijn geweldig en daar heb je toch je "dagelijks" contact mee. Moeilijk hoor.
dat is het hem indd, de leidsters zijn zo ontzettend lief, vooral zijn "vaste"leidster die nu even met vakantie is, en die vrouw die staat op dagen wanneer mijn zoon er ook is hooguit 1 keer per maand op de groep... ( wel wat vaker maar dan bijv op een dinsdag of donderdag en dan is mijn zoon er niet) maargoed we gaan wel met haar praten vrijdag, als ze werkelijk van plan is om alleen elke sec. van de dag mijn zoon in de gaten te houden en alleen mijn zoon steeds overal mee naar toe moet dus ook naar de keuken wanneer hun koffie of thee voor zichzelf willen pakken 3 meter verderop..... dan hoeft het van mij niet meer, ik wil dat mijn kind gelijk behandeld word als de rest,nu zal hij het misschien niet snappen, maar een kind van 3 of 3,5 wel.... Daarbij vind ik het na 1 keer gewoon te zot voor woorden, zoonlief krijgt niet eens de kans zichzelf te bewijzen om het zo maar even te zeggen,wie zegt dat dit vaker gebeurd ? en dat neem ik haar ook erg kwalijk, manlief heeft weer nachtdienst, zijn laatste gelukkig, ik ga zo maar eens proberen te slapen,
Ik zit hier werkelijk met verbazing je verhaal te lezen en zit me ook nog boos te maken Ik vind dit echt een reactie van haar die NIET kan! Zoals jij het omschrijft heeft je zoontje gewoon iets af willen pakken om er zelf mee te spelen zoals kindjes van die leeftijd wel vaker doen. Hij heeft het besef nog niet dat hij zo een kindje pijn kan doen. Daarvoor zijn de leidsters er om het hem uit te leggen dat dat niet mag en dat hij zo dat kindje pijn doet. Om nu meteen te roepen dat hij dat kindje bijna vermoord had :x echt waar daar kan ik zo pissig om worden. Ik heb niet alle reacties gelezen, maar begreep dat je niet weg wil bij dat kdv. Dat zou wel mijn eerste reactie zijn, maar als je dat niet ziet zitten zou ik zeker nog een goed gesprek gaan hebben met haar. Ik zou ook zeker niet met mijn zoontje naar een psych gaan...denk dat dat mens daar zelf maar naar toe moet Ik vind haar reactie echt zwaar over de top en zou haar dat ook duidelijk maken.
mejojo even iets anders, speelgoed met koorden is pas goed gekeur vanaf 3 jaar en deze moet dan ook een trek slot op zitten die los gaat als er een grotere kracht als 2 kilo aanhangt. eerder word het NIET goed gekeurd en dan nog is het pas vanaf 3 jaar! dat speelgoed had dus al niet bij J op de groep mogen zijn
Vertelde het op kdv vanochtend en alleen al bij de verrekijker gingen de wenkbrauwen omhoog... Ook mijn favo kdvjuf (bigmama met grote mond en bijpassende maar met het hart op de goede plaats.) Ik dacht dat ze van dr stoel zou vallen. Zelfs zij was plaatsvervangend beledigd (en genoeg aan te merken op onze lokatiemanager maar dat zit nu weer in een heel andere categorie)
En zij merkte op dat dergelijk speelgoed niet mag precies omdat wat jouw zoontje deed zo normaal is. Toen ik zei van het touwtje zei ze zelf al wat er was gebeurd. En zij zei ook dat kinderen überhaupt niet alleen mogen blijven.
dat speelgoed had helemaal niet op de groep mogen zijn en dat ze dan meteen een stempel drukt met hij is een moordenaar.. belachelijk!! ik zou mijn kind daar per direct weg halen! ik laat zo niet over mijn kind praten
Mja alsof je van de ene op de andere dag kunt overstappen wat betreft kidneropvang? Plus zoals al eerder gezegd.. het is iemand waar je zelden mee te maken hebt.
indd, en het is zo dat wij nog verder op de wachtlijst komen omdat werkende ouders voor gaan, verder zitten we nog steeds te denken wel of niet gaan morgenvroeg naar de psych, hoe meer manlief er over nadenkt hoe meer hij zoiets heeft van : hallo, ik ben gek of niet... waarom zou ik zoiets doen met mijn kind als het HUN fout is, laat ze lekker zelf gaan, dus manlief en ik zitten nog volop in "discussie" ( we maken er geen ruzie over hoor we hebben het er gewoon netjes over ) het gesprek morgen met de eigenaar(es) zal uitwijzen of we zoonlief eraf halen of niet, als ze echt bij haar standpunt blijft en niet haar excuus kan maken zijn we zobiezo klaar, ze heeft met 3 dagen toch wel genoeg tijd gehad om te overdenken dat het niet kan zoals zij gereageerd heeft, in een opwelling, en in emotie, en van de schrik, okee dat snap ik ! maar om nu bij haar standpunt te blijven, nee !
Mja lastige keuze.. En het idee dat ze er wellicht een melding kindermishandeling van maakt maakt de keuze niet makkelijker. Al vraag ik me af wat jullie precies verkeerd hebben gedaan in dit geval Kan me haast niet voorstellen dat AMK dit serieus in behandeling gaat nemen eigenlijk.