Volgens FF eisprong, maar geen positieve ovulatietest

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door vinisa, 20 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Hopelijk weet iemand hier het antwoord op.

Ik heb deze maand voor het eerst mijn temperatuur bijgehouden. Nu heb ik een onregelmatige cyclus en de vorige ronde had ik pas op dag 42 mijn eisprong (ik voelde het en ik had duidelijk positieve ovulatietesten). Nu had ik de afgelopen dagen wel wat meer slijm, het rekte wel flink mee maar was niet doorzichtig. Eerder wittig een heel licht doorzichtig. Dus ik heb bij FF eggwhite aangegeven. Verder af en toe een steekje, maar ik voelde niets zoals rond mijn eisprong de vorige ronde.

Nu geeft FF op dag 14 een kruis dat mijn eisprong is geweest op die dag. Als ik eggwhite weghaal wordt het een stippellijn kruis.

Maar ik heb geen positieve ovulatietest gehad, dus kan dat wel? Of klopt het toch niet, aangezien het ook een stippellijn wordt zodra ik dat eggwhite weghaal? Mijn ovulatietesten werden wel al donkerder de afgelopen dagen, ik had juist de verwachting dat het ergens de komende dagen zover zal zijn. Maar dat is nog afwachten. Ik denk dat ik die eggwhite moet weghalen. Het was niet super doorzichtig. Wel super rekbaar, maar dan ook licht wit erdoor.

Oh nog ter info. Ik probeer te tempen, maar ik kan niet elke dag op hetzelfde tijdstip tempen. Ik temp wel altijd zodra ik wakker wordt en voor ik opsta. Volgens mij werkt dat ook, als ik een keer later op was en dan later weer een keer was het de ene keer laag en de andere keer hoger. Dus niet allebei meteen hoog doordat ik later pas kon tempen.

Ik baal wel, door drukte hebben we niet altijd intiem kunnen zijn terwijl we dat wel wilden. En niet vanwege evt. zwanger raken hoor, ik had mijn eisprong nog lang niet verwacht. Het komt anders ook over alsof we het alleen doen om zwanger te raken :p

Nou ja, hopelijk weet iemand er meer over. Ik baal als een stekker, we hebben alleen de dag ervoor nog sex gehad en de dag na de eisprong dan. De keer voor die dag voor de eisprong was een week daarvoor. Dus helaas niet veel kans zo :(

Nou ja, sorry voor alle fijne details maar dan is het duidelijker :)

2. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Om te beginnen, zou je een link van je kaartje in je handtekening kunnen zetten? Dat is wat makkelijker mee denken voor ons.

Verder kan het natuurlijk zijn dat je met je ovu test net je piek heb gemist. Maar aangezien FF een stippelkruis geeft kan het zijn dat je kruis nog verplaatst gaat worden gedurende je cyclus.
    Dit kan trouwens ook verplaatst worden als je een gewoon kruis hebt gekregen hoor.

Aangezien dit ook pas je 2e ronde is van tempen heeft FF nog niet echt vergelijkingsmateriaal natuurlijk.
    Ben je wel al langer met de pil oid gestopt?

3. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik heb geen idee hoe dat moet, ik zal proberen de kaart in dit bericht te zetten.

Dit is mijn eerste ronde met tempen, de ronde daarvoor gebruikte ik ovulatietesten en de periode daarvoor waren we er nog niet mee bezig op die manier.

Ik ben al jaren van de pil af, sinds 2008 ofzo. Ik ben na de geboorte van mijn dochter niet meer aan de pil gegaan.

4. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Oh en als ik dus eggwhite weg haal wordt het een stippellijn.

5. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Ik denk dat je nog een paar dagen door moet gaan met tempen dan wordt de FF meestal ook wat duidelijker. Ik zet trouwens altijd om 5 uur mijn wekker neem mijn temperatuur op en vervolgens slaap ik weer verder, dan heb je wel altijd je temperatuur op het zelfde tijdstip, wellicht een tip?

6. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Probleem is dat ik dan niet meer kan slapen :) en ik heb mijn slaap echt hard nodig. En soms is mijn dochter nog vroeger dan vijf uur wakker om welke reden dan ook (gebeurt nog wel eens) en dan meet ik dan meteen voordat ik naar haar toe ga.

Ik kijk ook even of het zo ook werkt, zo niet dan niet. Het is niet van zo'n belang voor mij. Meer een extra :)

Sowieso temp ik door, ben benieuwd of het nog verandert.

Bedankt voor je reactie en de tip!

@ Esther: ook bedankt voor het reageren :)

7. Samantha80

6 dec 2009
    80
    0
    0
    Vruchtbaarheidscoach
    Brabant
    Ik denk dat je eisprong nog komt... blijf klussen :d

Je eisprong komt op de 3de droge dag na draadslijm.
    Met droge dag bedoel ik dat het de 3 dagen zonder draadslijm is die je daarvoor wel een aantal dagen hebt gehad.

Eggwhite is ook idd dat wittige als het maar draadslijm is.
    Ow en sperma draad ook he... dus als je in de avond geklust hebt dan de volgende dag na 16u pas weer te checken he

Succes en klus ze nog

8. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Bedankt voor jouw reactie!

De ovulatietesten werden helaas lichter, dus ik heb niet meer getest. En ik werd ook weer wat droger ipv slijm, dus ik denk dat de eisprong is geweest als hij echt is geweest.

Ik heb alleen nu al geen hoge temperatuur meer. Wel hoger dan voor de evt. eisprong, maar niet zo veel hoger als ik bij anderen op hun kaartjes zie. Dus ik wacht het maar af, als het een eisprong was dan hoor ik over een weekje ongesteld te worden (ongeveer) en anders kan het goed zijn dat ik dus nog geen eisprong heb gehad. Mijn lichaam is niet zo duidelijk daarin haha

En het was geen sperma die ook dat slijmerige veroorzaakte, dat herken ik inmiddels wel haha :p

Maar heel erg bedankt voor de info, want dat van de 3e droge dag wist ik dus niet. Weer wat geleerd :)

Hopelijk heb ik snel duidelijkheid.

Deel Deze Pagina