Volgens mij is het heel normaal dat ze rond de 5/6 maanden een ritme ontwikkelen, tenminste bij die van mij wel. En tot die tijd roeien met de riemen die je hebt, dus lekker bij je nemen die hap
Ik vind het verschrikkelijk wat het consultatiebureau zegt! Er is wetenschap over en wetenschap over. Het is maar net uit welk onderzoek je je informatie haalt. Zie ook dat artikel over dat baby's laten huilen gevaarlijk is. Inderdaad, wat ik eerder las, volg je hart! Hebben wij altijd gedaan en nu nog, niet teveel laten huilen! Hier soms hooguit 10 minuutjes. Maar als je kindje huilt, dan is er iets. Het is een kreet om iets dat je kindje nog niet kan duidelijk maken. Leer je kindje eerst eens goed kennen, wat zijn zijn of haar wensen, hoe klinken de huiltjes. Een kindje komt uit de buik van de moeder op deze hele grote wereld! Je mag dat als moeder en vader best een beschermend gevoel geven. Geef dingen de tijd. Elk kind heeft een ander temperament en behoeftes. Een kind is ook een mens, een individu! Bovenstaande is hoe ik het zie, hoe wij dingen beleefd hebben, ontstaan uit ons moeder en vadergevoel.
Dit is misschien een vervelende reactie maar ik heb hem ook niet laten liggen en ook elke keer mijn zoon uit bed halen. En toen is hij met 6 weken opgenomen in het ziekenhuis vanwege onrust. Na de opname krege wij ook het advies om hem te laten liggen en elke 5 minuten terug te gaan even aai over de bol en zeggen lekker slapen en dan weer weg gaan. Hij is een heel ander kind. Hij werdt ook ingebakerd. Mijn zoon is wel heel erg prikkelgevoelig en heeft echt een ritme nodig. dat hoeft bij jou kindje natuurlijk nie zo te zijn. Vertel alleen mijn ervaring en ik wens het NIEMAND toe om je zoon in het ziekenhuis achter te laten! dat is 1000 maal erger dan je kindje laten huilen. Heel veel succes ! (het kan ook even een sprongetje zijn en zo over zijn)
Piri piri het kon ons verhaal zijn, onze zoon is ook opgenomen geweest vanwege krijsen huilen schreeuwen en onrust... Het is veel erger om je zoon in het zh 'achter' te laten dan hem even te laten huilen. Wij hebben het advies meegekregen om hem bij de eerste tekenen van vermoeidheid wakker in bedje te leggen, als hij dan begint te huilen na 5 minuten even gaan kijken en dit blijven herhalen totdat hij slaapt. Ook wij vonden dit heel moeilijk en 5 minuten zijn lang om naar gehuil te luisteren maar het heeft hierr wel degelijk geholpen! Probeer het anders eens een dag of 3, maar als het volkomen tegen je gevoel in gaat dan vooral niet doen! Succes
Ik liet onze kleine ook de eerste weken niet huilen maar daarna herkende ik haar huiltjes wel, want op een gegeven moment liep ik 11 uur per dag met een huilend kind op de arm en totaal radeloos, zij bekaf ik bekaf en mijn man bekaf. Nu als ik haar in bed leg huilt ze altijd zo'n 5 a 10 min. maar zet ze het op het krijsen dan haal ik haar er echt wel uit en troost haar dan even soms heeft ze dan al weer een viese luier of heeft ze nog dorst en geef ik haar een beetje water en leg haar daarna weer tevreden in haar bedje. Huilen is helemaal niet zo erg maar krijsen vind ik niet goed, je herkent als moeder snel genoeg wat elk huiltje betekend. Misschien is niet iedereen het hier niet mee eens maar ik heb mijn eigen gevoel gevolgd en dat zou iedereen moeten doen
Je kindje lekker bij je houden. Gewoon lekker in een draagdoek. Je kleintje gaat vanzelf in bed slapen. En ook vanzelf een ritme ontwikkelen. In een draagdoek kan je kleintje heerlijk slapen, lekker bij mama. Doet mijn meisje nu met haar 6 maanden mog vaak.
Doe wat voor jullie goed voelt. Wij hebben Liam toen hij 4 weken was wel laten huilen. Ik was namelijk zelf helemaal op omdat wij hem wel bij ons in slaap kregen maar hij vervolgens weer wakker werd bij het wegleggen. Elke 10 minuten ging ik even kijken, aai over het bolletje en weer weg. Hier heeft hij het echt nodig. Even alle indrukken verwerken.
Voordat je dat gaat doen, zou ik zorgen dat je dingen uitsluit: spelen er gezondheidsklachten waardoor hij huilt? doet hij dit bij elk slaapje? Wat gebeurt er als je het hoofdeinde wat ophoogt? Wat gebeurt er als je gaat inbakeren? Leg je hem echt op tijd op bed? Niet te vroeg of te laat? Als ze nog niet moe genoeg zijn, kan in slaap vallen lastig zijn, maar als ze te moe zijn ook. Ik heb hier nooit laten huilen, ik vind dat beneden de 6-9 maanden (beetje afhankelijk van je kind, hoe snel die zich ontwikkelt), gewoon niet handig, omdat je kind nu echt nog niet snapt dat jij er echt wel bent als hij je niet ziet. Weg is weg voor je kind, en daarin zitten voor baby's geen nuances. Je zou voor hem dus net zo goed aan het andere einde van de wereld kunnen zijn, dat maakt voor zijn beleving geen verschil. Het CB is nogal vaak van de laat-maar-huilen-methodes, maar als dat voor jou niet OK voelt, moet je dat niet gaan doen hoor. Ik heb veel met een draagdoek gewerkt: Thirza sliep minimaal eens per dag in de draagdoek en dat ging dan helemaal prima. Dan sliep ze tenminste wel... (in de wieg hooguit 20 minuten achter elkaar, en dan had ik 3 kwartier staan wiegen ).
Ik zeg ook niet doen. Jolisa is nu 14 maanden en ook zij valt nog in mijn armen of ons bed in slaap, als ik haar gewoon in bed leg raakt ze overstuur tot overgeven toe. Lekker van genieten meid. En je baby is nog zo jong die hebben nog geen ritme
Weet niet of het bij elk slaapje is waar je het over hebt maar met 1 maand sliep Stijn overwegend beneden in de box, in de kinderwagenbak of op een aankleedkussen. De laatste voeding van 23 uur gaf ik op ons bed en legde 'm daarna in de kinderwagenbak die naast ons bed stond...daar heeft ie de eerste 6-8 weken geslapen. Hij sliep al heel snel door en ging wat meer geluid maken dus toen ging ie over naar z'n eigen bed maar overdag sliep ie nog veel beneden, ook fijn omdat ik moeilijk trap loop... Hij is nu 9 maanden en huilt bijna nooit maar soms mekkert ie even en dan is ie na 10 minuten stil, is het serieus huilen dan haal ik 'm weer naar beneden...komt ie lekker bij me zitten, na ongeveer een half uur proberen we het nog een keer en meestal slaapt ie dan gelijk. Hier heb je misschien helemaal niks aan maar ik bedoel te zeggen, je leert 'm steeds beter kennen (de huiltjes dan bijvoorbeeld) en doe waar jij je goed bij voelt!!! Huilt ie écht héél veel is het misschien verstandig 'm lichamelijk na te laten kijken...
Ach joh, je kindje is nog zo klein! Zo'n ritme komt er vanzelf in. Ik legde ze de eerste 2 a 3 maanden veel in de kinderwagen te slapen, konden ze dicht bij mij zijn en daarna bracht ik ze steeds wat vaker na hun bedje. Ik ga ze op die leeftijd geen 10 minuten of langer laten huilen, ze hebben 9 maanden in je buik gezeten en moeten dan opeens maar snappen dat ze in hun eentje in slaap vallen. Komt vanzelf, dan krijgen ze een beetje een ritme, zie je wanneer ze moe zijn etc.
Niet laten huilen joh! Ze ligt hier in de kinderwagen beneden. Ze valt of in de draagzak in slaap of ik wieg haar op schoot in slaap en leg haar dan slapend weg. Soms wordt ze tussendoor wakker, geef ik speentje. Ze kijkt nog wel eens wat rond en vaak valt ze dan zelf weer in slaap. Laten huilen doe ik niet. Soms protesteert ze wat, blijf ik erbij door speentje geven, over haar bolletje aaien, vaak geeft ze dan wel toe. En als ze echt niet wil, haal ik haar er uit en slaapt ze later maar weer. Ze gaat hier nu steeds beter slapen.
Ik zou een baby ook nooit zo lang weg leggen en laten huilen. Wel ben ik benieuwd of je kindje bij jou wel in slaap valt? Veel baby's kunnen goed slapen bij jou in je armen, in een draagzak of in de wagenbak. Als dat zo is dan zou ik voor die manier kiezen, heerlijk je kindje bij je houden. Maar sommige baby's kunnen dat ook niet. Mijn dochter was, zoals sommigen hier ook schreven, heel snel geprikkeld. Ze sliep niet in bed, niet in de wagenbak maar ook zeker niet bij mij. Ik heb toen wanhopig alles geprobeerd maar niets hielp. Ik ben gaan zoeken naar andere manieren en kwam uit bij dit boekje: Baby in een ritme zonder te huilen. Hierin werden verschillende manieren uitgelegd, een soort van stappenplan waarbij je kindje een vaste routine heeft en daarop gaat vertrouwen. Ook inbakeren zou dan goed kunnen helpen. Let wel, dit is een manier zonder een baby te laten huilen, ik vind dat persoonlijk namelijk onnodig op deze leeftijd. Een kindje zoekt vertrouwen en geborgenheid, ze hebben nogal wat te verwerken op zo'n dag. Help ze daarbij op een manier die bij jouw baby past. En wat ook werd gezegd, ga goed na of er misschien een lichamelijke oorzaak is, mocht je baby echt veel huilen. Anders lekker bij je nemen en mocht dat niet gaan, misschien eens naar dat boekje kijken? Succes!
Zonder ervaring met het ziekenhuis (gelukkig) is ons verhaal soortgelijk met die van lalahoffstie en boeddha23. In het kort een heel prikkelgevoelig mannetje (nog steeds) wat niet aan slapen toe kwam. Heel lang verhaal, maar troosten werkte bij hem niet, hij viel niet in slaap en/of sliep veel te weinig (11 uur per dag toen tegen nu 14 uur per dag met 1 jaar?!). Pas na alles geprobeerd te hebben en in combinatie met inbakeren en rust en regelmaat (deden we vooraf ook al, alleen inbakeren met puck), hebben we hem laten huilen, maar alleen omdat niets anders hielp, troosten werkte averechts. Maar ik zou niet laten huilen als slapend in bed leggen ook werkt! En ken je kind, soms hebben kinderen het wel nodig even te huilen om prikkels te verwerken. Ik zou het dus alleen echt doen als het echt niet anders kan. Want dat zelf in laten slapen komt naar mijn idee vanzelf!
Ik zou het advies niet opvolgen. De eerste 5 maanden viel de kleine praktisch altijd op schoot na een voeding in slaap. Dan legden wij hem zn bedje in en sliep hij heerlijk. Nu blijft die vaak na een voeding nog wakker, zodra we merken dat hij echt moe is en verzadigd leggen we hem op bed, dan speelt hij vaak nog wat (brabbelen en gek doen) maar op een gegeven moment doet hij zn speen in zn mond en valt zelf in slaap. Ook op het kdv gaat dat gewoon goed. Niet druk om maken, dat deed ik in het begin om bijna alles (teveel flesvoeding, vreemde slaapgewoonten, etc etc) en alles is goed gekomen. Je kleintje is echt nog heel klein, ga lekker mee met het ritme
Je baby is nog wel heel klein...toen mijn meid zo oud was...lukte dat slapen ook maar moeizaam Nu begint ze steeds vaker zelf in slaap te vallen, maar ik weken lang elke avond naast haar bedje gezeten tot ze sliep, gewoon bij haar zijn (handjes vast houden evt. tegen maaien) en dat hielp. Vannacht is ze zelfs voor het eerst zelf in slaap gevallen (wel met speentje) en heeft geslapen tot 6 uur, maar 5 weken geleden was dit voor mij echt nog ondenkbaar...
wat is huilen? laten jengelen is prima, 5 minuutjes of 10 minuutjes kan best. als je je kleintje dan ook nog lekker strak onder de lakentjes legt, kan het zomaar zijn dat hij die jengel even nodig heeft om in slaap te vallen. wieweet....je kan t proberen. maar laten krijssen, echt overstuur...nee dat zou ik ook niet doen. mijn kleintje stribbelt wel eens soort van tegen als ik haar in bed leg...huilt best wel hard. Maar als ik haar inbaker en instop, is ze stil. Als ik wegloop jengelt ze soms nog een paar minuutjes, en of ze valt dan in slaap...of ze gaat harder huilen en dan haal ik haar eruit. Ik hups dan wat met haar in haar eigen kamertje, en probeer het dan met 5min nog eens. wil ze niet, lukt het niet, dan mag ze in de draagdoek. Ze ligt ook weleens een uurtje op bed, en dan hoor ik haar elke 10 minuten even...doet ze hazenslaaptjes. toch haal ik haar er dan niet uit..die 2 jengeltjes elke 10 minuten mag best. je kan ook niet de hele dag met je kleintje rondlopen, en in slaap wiegen heb ik ook niet altijd de tijd voor met nog 2 anderen kindjes. hoe gaat het 's nachts? want dat brak mij zo op....ik was ook 's nachts telkens langer bezig met het in slaap wiegen... probeer gewoon eens wat uit, maar volg je eigen gevoel.
Pff meid, bij het cb moet je oppikken wat je vind dat je kan gebruiken en verder gewoon op je gevoel af gaan... Mijn meisje is nu 5 mnd en laat ik nog steeds niet lang huilen.. Vind het gewoon niet nodig
Ja het is echt lastig.. Mijn zoontje huilt ook vaak even een beetje om in slaap te kunnen komen.. Soms moet ik 2 x terug voor speen en aai en soms helemaal niet. Als hij moe is gaat hij ook vreselijk krijsen, gewoon omdat hij wil slapen, zodra hij het matras dan raakt is ie vertrokken! Wat bij hem heel erg hielp toen hij nog zo jong was, was de puckababy.. Hij wilde wat meer geborgenheid, zoals meerdere hier al aangeven kan dat het ook zijn.. dan misschien in de wagenbak enz Ik vond het wel fijn als hij zelf in slaap 'leerde' vallen in zijn eigen bedje.. ook veel rustiger voor zo'n kleintje! Geen tv enz op de achtergrond, daarom grote voorstander van in slaap vallen in eigen bed! Maar das dus heel persoonlijk. Ik heb ook overal gelezen en advies gevraagd.. de meningen zijn zo verschillend op dat gebied. Als hij even huilde maar bij het zien van mij ging lachen... ja dan was er dus niks aan de hand! Ik liet hem dan liggen en dan iedere 5 min terug.. vermoeiend maar uiteindelijk wel effectief! Volg idd je eigen gevoel, en helemaal overstuur laten huilen/worden heeft geen zin.. dan beter lekker troosten en knuffelen en later weer proberen, succes!