volgens het cb moet ik hem laten huilen.....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Daantje57, 5 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    bedankt voor alle adviezen..

Ik moet er toch een beetje mijn eigen weg in vinden denk ik. Ik ga wel proberen hem meer in zijn eigen bedje te laten slapen, maar ik ga hem niet laten huilen, dat vind ik zielig, hij is nog zo klein. Als hij echt gaat huilen haal ik hem er weer uit, maar ik ga het wel elke keer even proberen.

2. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Zo gaat het hier ook, mijn zoontje is nu 15 maanden. Maar ik laat hem echt niet krijsen hoor...

3. Wihe

Wihe Actief lid

24 nov 2011
    440
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed dat je een eigen weg hebt gevonden daarin! Wij laten hem eigenlijk ook nooit huilen, hij valt bij ons in slaap dan leggen we hem weg in zijn bed. Dus ook stiekem. Hij heeft gewoon veel moeite met in slaap komen en wordt alleen rustig als wij hem dragen. Nou als hij dan lekker tot rust komt en wel kan slapen, dan doen we dat toch.

Heb je ook een veel vrolijker kind :)

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bij een ouder kindje zou ik het cb waarschijnlijk gelijk geven, maar jouw zoontje is nog zo vreselijk klein! Ik denk dat je hun behoefte aan geborgenheid nu nog niet moet/mag onthouden.

5. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    David legde wij ook 'stiekem' in z'n bed..... Nu is hij 7 maanden en ergens gaandeweg is dat vanzelf goed gekomen. Soms heeft hij nog de fles even nodig. Dus; stoppen met piekeren erover, lekker doen, t kont vanzelf goed!

6. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Niet doen hoor! zo'n kleintje weet echt niet dat mama 5 minuten geleden nog even is wezen kijken...

Mijn dochter was de 1e 3 maanden een enorme huilbaby, alleen s nachts sliep ze goed in haar bedje.
    Overdag was het alleen maar huilen huilen huilen, ik ben absoluut niet van het laten huilen.
    Ik heb haar dus heel veel bij me gedragen en gehouden, en iedereen maar zeggen dat ze zo niet zou wennen aan haar eigen bedje.

En nu is het de meest makkelijke baby die er bestaat.
    Ze slaapt prima in haar bedje, ook overdag en huilt eigenlijk nooit.
    Dus ik zeg, lekker laten praten en doen wat je zelf wil.

7. misa

misa Niet meer actief

Je moet helemaal niets. Alleen naar je eigen gevoel luisteren!
    Wij doen dat ook niet hoor, en daarbij werkt het hier voor beide kinderen niet. Daarbij is je kindje nog zo klein. Het komt wel. dsarbij, hoe weet je zeker dat er niets is? Al is aandacht ook een heel reële vraag van een baby.

Hier blijkt na een lange zoektocht dat ons kleintje wel degelijk ergens last van heeft. Ik ben dus heel blij dat ik het advies van het cb niet heb opgevolgd.

Laat het cb dus maar lullen en volg je eigen moedergevoel! ;) :)

8. susy26

susy26 Niet meer actief

Niet doen! Je kindje is nog zooo klein... onze man huilt ook soms , maar dan echt krijsen, dan ben ik bv even met de oudste bezig.. en dan als ik hem oppak, gelijk rustig..vind dat zo zielig.. Dat kost zoveeel energie voor zo'n kleintje, en dat is nergens voor nodig. Als we wat ouder zijn dan is het miss een ander verhaal...want dan gaan ze meer beseffen van..ow mama pakt mij als ik ga huilen... en je merkt de verschillende huiltjes snel genoeg. Ik bracht mij oudste naar bed vanavond, en had al z'n vermoeden dat meneer niet wilde gaan slapen. Toen zei tie allemaal ,''beneden' ik zei nee, we gaan lekker slapen... ik zei, kijk is in jouw bedje..daar ligt dolly(knuffeltje) en Nijntje, die wachten op jouw..blabla.. en toen was het weer goed ...

Dus niet doen en laat ze mouwen daar.. en doen wat je gevoel zegt, het komt echt wel goed!

Deel Deze Pagina