Leren aaien

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Suzzert, 5 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Misschien een wat rare topic titel maar ik zoek tips. DL van vier maanden kan soms flink knijpen of trekken. (zeker aan mijn haar)

Nu haal ik dan der handje weg en zeg ik dat ze zachtjes moet doen. Maar nu kneep ze vandaag ook flink twee keer de hond en mijn borst. Nu is ze te jong om het echt te begrijpen. Maar ik vroeg me af of er moeders zijn met tips hoe ik haar kan leren zachtjes te doen

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik weet eigenlijk niet of je dat zó jong al aan kan leren.. Heb mijn zoontje pas veel later kunnen leren aaien.
    Dan pakte ik z'n handje en deed het gewoon voor, en zei dan iets als 'zachtjes doen, je mag wel aaien' en dan *aaaaaaaaaaai* :D

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Handje pakken en ermee aaien terwijl je zegt "AAIEN, niet knijpen/slaan/prikken".

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier ook ' bezig' met aaien haha

Als t aan hem ligt trekt ie heel mn gezicht uit mekaar :p

Gewoon handje pakken en zeggen aaaai haha

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Onze dochter was veel ouder (11 maanden?) toen ik haar dit probeerde te lezen. "Aai, zachtjes, aai, altijd lief en zacht met [naam kat]" En voordoen. En prijzen als het goed gaat. Maar nog moet ik er altijd bij zijn. Ze wil nog steeds soms de staarten grijpen of te ruw doen!

6. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Dan blijf ik gewoon door gaan met aai roepen ;) gelukkig hebben wij een lieve hond die het niet erg vind dat er in zijn oog word geprikt

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

Blijven herhalen.

Hier aaien en knuffelen wij de honden altijd heel veel en Yara heeft nooit anders gedaan en aait iedere dier heel netjes :)

8. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Blijven herhalen en voor doen. Nu hebben wij een super gemakkelijke kat. Die vindt alles prima.. Maar als hij m ziet lopen dan kruipt hij naar hem toe en roept: aaaaa! Dan zeg ik! Goedzo, wel aaien.. Soms wil hij iets te snel aaien en dan wordt het tikken :)

9. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    De hond krijgt hier lieve klopjes en wordt geknuffeld (ziet ze waarschijnlijk van ons)
    Maar aan ons gezicht wordt getrokken en op geramd met alles wat ze maar voor handen heeft ;)
    Uitleggen en aaai zeggen heeft NOG geen effect...

10. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Toen ze nog zo klein was en de kat wilde aaien deed ik mijn vinger in haar handje (zij greep dan mijn vinger vast) zodat ik zelf de kat aaide, maar zij het idee had dat ZIJ aaide ;)
    Nu moet ik haar handje nog wel vast houden, want ze wil graag grijpen. Vooral de staart van de kat is heeeel interessant!

Verder zeggen we altijd, zachtjes aaien, voorzichtig, zachtjes doen etc.

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier ook zo'n krabbert en knijpert gehad. Eigenlijk pas sinds een paar weekjes doet ze het niet meer zo vaak. Ook met handje een aai beweging gemaakt en aaaaaiiii erbij zeggen ;) Zegt ze: "Aaaahhhhh" haha.... Tis volgens mij ook een soort van reflex wat afgeleerd moet worden.

12. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Hier vanaf dat ze interesse hadden in de kat, hun handje gepakt en het voorgedaan..En dat heel vaak doen. Mijn dochters eerste woordje was ook aai.

13. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    ik denk echt dat je kindje nog te jong is, ze leert immers net grijpen dus is het logisch dat ze aan alles grijpt en trekt. Kwestie van hond een beetje uit de buurt houden, haar naar achter en verder laten ontdekken. Vanaf een maand of 7,8 kan het wat zachter ;)

14. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Hier lukt het nog steeds niet helemaal, gelukkig hebben we een hele geduldige kat en de ander laat zich gewoon niet zien.

15. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hier ook één van de eerste woordjes was "aai"! We hebben het ook zo vaak gezegd! En een tijd waren alle katten en honden 'aai'.

16. misa

misa Niet meer actief

Ik denk niet dat je dat al echt kunt leren nu. Maar het enige wat je kunt proberen is het handje pakken en helpen met aaien. En zelf voordoen bij je kindje. En dan blijven herhalen.
    Maar ik denk echt dat dat nig wat te vroeg is. :)

Deel Deze Pagina