(volgens jou) onzinnige regels overtreden

Discussie in 'De lounge' gestart door fafa, 1 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.304
    17.200
    113
    Hier wel een linkshandige man dus hier maakt het wel uit haha. Maar ik sta serieus even te klooien als de sluiting andersom is. Dochter laat ik ook vaak omdraaien zodat de sluiting voor mij goed zit. Maar ik ben (misschien :p) raar :D

2. fafa

fafa Niet meer actief

Ohja, dit doe ik ook soms. Maar dat vind ik geen onzinnige regel. Mensen hebben er hard voor gewerkt, dus dat zou je moeten belonen.
    Stom eigenlijk dat ik het dan toch doe :oops:

DastyQueen vindt dit leuk.
  3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.304
    17.200
    113
    Dan weten ze of ze dhr. of mw. op de envelop/doos moeten zetten. Beide kost teveel inkt, niks is niet netjes. Zoiets?

Riverdale87 vindt dit leuk.
  4. fafa

fafa Niet meer actief

Ja, dat zou kunnen. Maar ik vind het ook prima als ze mn pakketje naar "A.B. Voorbeeld" zouden sturen ipv naar "Mevr. Voorbeeld". Komt op mij niet minder netjes over.

Nimue en Manque vinden dit leuk.
  5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.304
    17.200
    113
    Dat maakt mij ook niet uit maar bij sommige misschien wel?

fafa vindt dit leuk.
  6. fafa

fafa Niet meer actief

Ik vind het oprecht jammer dat je dat zo ervaart. Want in mijn beleving kunnen beide standpunten prima naast elkaar bestaan.
    Mijn zoon is ook een echte knul. Waar mn dochters een halfslachtige blik wierpen als ik op straat enthousiast riep "Kijk, een hijskraan!", heeft zoonlief alles van metaal en met wielen al aan de horizon met een geestdriftige "Die!!!" in de smiezen.
    Ik vind dat verschil met zn zussen leuk en schattig. :D

En tegelijkertijd vind ik dat er minder nadruk op de scheiding jongens/meisjes man/vrouw hoeft te zijn. Omdat mijn kind mag zijn wie hij is, met al zn voorliefde voor auto's, en alle kinderen ook mogen zijn wie ze zijn, met al hun voorliefdes die niet in het typische j/m plaatje passen.

Syane, MyMiracle, Marchella en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

#207 Lieke1989, 2 sep 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 sep 2018
    Ze vragen hoe je aangesproken wil worden. Niet naar je geslachtsdeel. Dus een 3e optie is dan bijvoorbeeld blanco en alleen de naam. En niet meneer of mevrouw
    Edit, zo hebben diegene die wél aangesproken willen worden als meneer en mevrouw ook nog steeds een optie. Want dat is het probleem met de hele gender discussie. Een grote groep voelt dat ze zich moeten aanpassen aan een kleine groep die zich niet prettig bij de huidige gang van zake en als er water bij de wijn wordt gedaan door deur nummer drie dan is dat ook niet goed. ( zo komt het dus over als je anders denkt over dit probleem)

Voor diegene die denken dat man zijn of vrouw zijn aangeleerd gedrag is, zoek maar naar de documentaire van die engelse man die ze als baby verandert hebben naar meisje ( inclusief operaties) als wijze van proef dat opvoeding je een meisje of jongen maakt en niet datgene waarmee je word geboren. Die arme man heeft een kutjeugd gehad en heeft op volwassen leeftijd zichzelf weer laten veranderen naar man.met het gevolg dat hij onvruchtbaar is.
    Dus nee door alles waar jongen/ meisje bij staat veranderen in kinderen en het zelfde bij mannen/vrouwen naar mens gaat niks veranderen.

Ik zie meer heil in overal een optie "overig" bij te voegen en het daarbij te laten. Dan hoef je niet voor man of vrouw te kiezen en kan de rest die dat wél wil blijven doen.
    Maar goed voor somige is het pas goed als alle "labels" weg zijn en er nooit meer in "hokjes"word gedacht. En dat is gewoon onmenselijk aangezien onze hersenen gewoonweg in hokjes denken.

DastyQueen, Soturi, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    Wat een rebelse vrouwen zitten hier. Al z'n 7(?!) Paginas offtopic:cool:

Ik gebruik vaak geen mandje in de winkel. Download muziek, rij wel eens te hard:oops:.

9. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mijn moeder was vroeger principieel tegen te meisjesachtige kleding en te veel roze. Ze was er werkelijk trots op dat ze haar buren nu een half jaar moest vertellen dat ze 2 dochters had en niet 2 zoons.

Ook qua speelgoed was dit zo, een babypop kon nog, maar Barbies waren echt uit den boze.

En nu weer on topic, de knalroze babypop krijgt mijn dochter dus als we Sint vieren met mijn moeder :p.

DastyQueen en tuc vinden dit leuk.
  10. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.167
    3.814
    113
    Ik was vandaag aan het geocachen en moest daarvoor van het pad in het bos af terwijl er aan het begin een bord stond dat dat niet mocht, dat voelde toch al veel te ruig hoor...

Ja, dit. Mijn dochter is momenteel erg gefascineerd door de termen 'meisje' en 'jongen' en enerzijds snap ik het hoor, ze wil de wereld begrijpen en heeft daar woorden en categorieën voor nodig, maar anderzijds vind ik het zo jammer dat ze blijkbaar nu al door heeft hoe belangrijk die termen in deze maatschappij zijn, dat het een verschil aangeeft dat naast leeftijd hét belangrijkste is om je identiteit mee vorm te geven. Ik had haar zo graag nog wat langer met een open blik de wereld in laten stappen en haar eigen persoonlijke keuzes laten maken. Misschien maak ik het wat te zwaar, stond vanochtend gewoon met mijn mond vol tanden toen ze vroeg of mama ook een meisje was ;) En ik denk dat het enige wat ik kan doen is dat ik haar alle soorten speelgoed aanbied en ervoor zorg dat ze kleren in alle kleuren heeft zodat ze in elk geval ziet dat een meisje zijn niet per se betekent dat roze dé beste kleur is. Ik wil dat ze haar eigen keuzes maakt. Tot nu toe houdt ze overigens vooral van poppen, dus het is niet zo dat je met die aanpak enkel 'jongensachtige' meisjes kweekt of zo ;)

fafa, Marchella en Nimue vinden dit leuk.
  11. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont

12. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Sorry dit ken ik niet en snap eerlijk gezegd ook niet wat je precies bedoelt:oops:

13. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Oké dat begrijp ik wel. Al kan je natuurlijk bij de intake gewoon vragen wat voor kleur ze leuk vinden voor hun zoon/dochter. Als algemene vraag.
    Maar ik heb het idee dat je sowieso niet openstaat om überhaupt over opties na te denken mbt genderneutraliteit. Jammer maar jouw goed recht.

Nimue vindt dit leuk.
  14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.304
    17.200
    113
    Als je man rijdt en bijv een blouse/overhemd aan heeft en dat "kiert" tussen de knopen en je kan dan naar binnen kijken zitten de knopen goed. En als jij op de bijrijdersstoel zit en hij kan bij jou naar binnen kijken klopt het bij jou ook

DastyQueen, Riverdale87 en Zara75 vinden dit leuk.
  15. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Dank voor je uitleg!

toch3 vindt dit leuk.
  16. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017