Wie helpt of heeft leuk idee?

Discussion in 'De lounge' started by wendy1611, Apr 4, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Zie hier onze keuken..intussen natuurlijk wat verder afgewerkt en leuke accesoires erbij.. MAAR de muren zijn nog steeds zoals op de foto's en dat nu al bijna 1,5 jaar :oops: We weten gewoon niet wat we ermee willen..ik ben niet zo van de tegeltjes..zou het liefst een leuk kleurtje geven en dan bijvoorbeeld achter het fornuis een glasplaat oid. Mijn vriend wil wel tegeltjes omdat het dan makkelijker te reinigen zou zijn..

In het geval van verfje: welke kleur zouden jullie aanbevelen?
    In het geval van tegeltje: welke kleur en wat voor soort?

Alvast bedankt voor het meedenken!

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,275
    6,802
    113
    Ik zou toch ook gaan voor een tegel, of ander materiaal dat je kunt afnemen. Ik maak elke dag de tegels achter de kastjes schoon en dat geeft een lekker fris en schoon gevoel. Als het meteen een muur is, kun je dat dus niet doen. Lijkt me niks.

Kleur: neutraal ( gebroken wit, beige enz.....) licht dus.

3. lover

lover Bekend lid

Jun 12, 2006
    851
    0
    0
    MIjn zusje heeft laast ook een keuken gekocht en die heeft tegeltjes genomen in de kleur van het blad(aanrecht) ;)

4. Belle

Belle Fanatiek lid

Nov 7, 2005
    1,380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Wij zitten met een vergelijkbare keuken-achterwand. Al, uhm... ruim twee jaar, hihi. Inmiddels zijn we er al wel over uit dat we er Trespa achter gaan zetten. Omdat onze keuken vrij neutraal van kleur is (berken onderkasten, matglas-met-rvs bovenkasten, rvs koelkast en een zwart werkblad) lijkt knalrood ons een leuke kleur voor de achterwand.

Trespa is stootvast, afneembaar en in allerlei kleuren verkrijgbaar. Als ik jullie keuken zo zie, Wendy, zouden jullie er ook wel een lekker fel kleurtje achter kunnen zetten. Anders wordt het misschien wel erg wit.

5. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Zou ook voor tegeltjes gaan indd makkelijk om schoon te houden.
    De kleuren zwart/wit (kleuren van je keuken haha) misschien wit en dan zwart, een motief erin dus ;)

jessica

6. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Trespa klinkt interessant! Thx :) Wat betreft dat kleurtje..heb je absoluut gelijk in...zoek iets wat past bij natuurtinten (rest van het huis)

7. Mausje

Mausje Bekend lid

Feb 20, 2007
    589
    0
    0
    Wauw, Wendy! Wat een mooie keuken! Zoiets krijgen wij over een paar weken ook, wij gaan voor een RVS achterwand, met daarvoor een glasplaat (is ook lekker makkelijk schoon te houden) ;)

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

Mooie keuken idd...

Mn vader is zo'n handige doe-het-zelver... maarre hij heeft laminaat tegen de muur van zn keuken aangeplaatst, misschien een stom idee, maar het staat bij zijn keuken wel mooi!

Al denk ik niet, dat het bij jou keuken ook mooi zou staan, omdat je keuken wit is...

9. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

Mar 31, 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik zou het zwart doen.
    Dan kun je het met accesoires steeds aanpassen qua sfeer en stijl, en het is net even iets gedurfder als wit.

Linda

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    qua kleur zo ik voor lime groen gaan ofzo.. maar ja is net wat je zelf mooi vind en wat er in je huis past.
    Ipv tegels kan je ook een soort aanrechtblad nemen ( maar dan dunner) hebben ze bij de doe het zelfer. Hebben mijn schoonouders en is ook erg leuk + makkelijk te reinigen.

Wij hebben wel tegels, vind het zelf hygienischer omdat het gewoon heel makkelijk te reinigen is met een beetje ontvetter.. je hebt tegewoordig zoveel keus dat er vast wel een tegeltje naar jullie smaak tussen zit.

Succes ermee
    liefs Kaatje

11. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Wat denk je van tegeltjes (je hebt verschillende modelletjes) en dan met gekleurde voegen?

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Ik zou inderdaad iets van trespa doen. Iets zonder voegen/naden. En dan aubergine b.v. In ieder geval een kleurtje. Terra cotta kan ook, omdat je natuurtinten noemt.

13. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik zou een lichtgrijze of antreciet kleur wand maken...

Maareh... WOW wat een luxe keuken.. van zoiets kan ik alleen maar dromen... vind ons huis ook helemaal niet zo mooi meer als ik dit zie... We hebben zo'n allergaartje zeg maar... maarja geen geld voor alles eens goed aan te pakken voorlopig!

14. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Supermooie keuken. Ik zou ook voor een wittint gaan met een lichtgrijze gloed. Vind ik persoonlijk mooi bij deze keuken passen.
    Wat de anderen zeggen: ik zou wel een accentkleur kiezen en daar wat accesoires van kopen (bijv limegroene vaas met een plantje erin, limegroene theedoeken en limegroene ovenwanten).
    Ook ik zou tegeltjes makkelijk vinden ivm reinigen. Maar ik ben dan ook niet zo'n schoonmaakheld en kies in mijn huis vooral voor makkelijk (in mijn huis geen glazen tafels of vlekgevoelige vloer!)

Maar goed, het is erg smaakgevoelig. Ik vind je keuken zo al mooi! Misschien moet je hem zo laten hihi!

15. QueenBee

QueenBee VIP lid

Dec 9, 2005
    11,098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
  16. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

Dec 28, 2006
    1,541
    142
    63
    Female
    Nou mijn kennissen hebben pas een nieuwe keuken en die hebben glasweefsel behang erachter en dat op advies van de keukenexpert (in hun geval bruynzeel) Dit wordt bij hun geverft met hoogglans verf en gewoon in de kleur die hun mooi vinden. Zo is het afneembaar en oersterk. Ik vond het eerst ook wat vreemd maar het schijnt de nieuwe trend te zijn. Je kunt informeren bij de keukenzaak

17. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik zou gaan voor een rvs achterwand bij het fornuis en de rest van de keuken een mooie tegel. Ik vind een geverfde muur namelijk een beetje goedkoop afsteken tegen zo´n mooie keuken.
    Succes met je beslissing,
    groetjes, Anakin.

18. setje

setje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    1,989
    0
    36
    Hoevelaken
    het nadeel van tegeltjes vind ik de voegen, die worden ook vies! Wij hebben gewoon een achterwand van hetzelfde als het aanrechtblad uitgezocht (krijgen een nieuwe keuken) en een rvs achterwand zou ik écht niet doen! Dan blijf je echt poetsen, die heb ik nu namelijk....

19. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Hihi nou Suus, denk dat ik liever in jullie huis zou wonen! De keuken is ook echt het enige mooie in ons huis hoor...verder is er werkelijk geen enkele ruimte die af is :oops: :evil:

20. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Meiden ontzettend bedankt voor het meedenken! Waarschijnlijk gaat het toch een tegeltje worden en dan kleurige accesoires erbij.

Share This Page