Ik heb vorige maand een miskraam gehad en ben benieuwd hoe jullie cyclus eruit zag na de miskraam. normaal gesproken krijg ik 4 dagen voor mijn menstruatie al last van bruinverlies maar tot op heden niets te bekennen, ook zit ik vandaag op dag 30, dus ben benieuwd of het daadwerkelijk later kan komen, heb ook een poll toegevoegd zodat het wat duidelijker wordt.
Bedoel je na een vroege miskraam of een nadat je al langere tijd zwanger was. Ik heb zelf een vroege miskraam gehad, mijn cyclus was daarna 2 maanden regelmatig, daarna ging het weer schommelen.
ik kreeg een miskraam met 7 weken, maar een vroege miskraam kan ook worden ingevuld, als er maar niet getest is voor de nod en dan rond nod toch menstruatie want dan kan het vaker mis gaan.
Wat vervelend van je miskraam.. Hoe gaat het nu met je? Heb je er veel moeite mee gehad? Ik heb de poll ingevuld, had een vmk eind maart. Sterkte!
In het begin had ik het er heel moeilijk mee, ik kon zo en zo moeilijk bevatten dat het eindelijk was gelukt, zo kon ik ook mijn banner niet veranderen naar zwanger en hoeveel weken, heel gek alsof ik het al wist. na de eerste echo met 5.3 weken toen ik het zag (klein kruimeltje) begon ik wat meer te geloven dat het echt was gelukt en een paar dagen later ook mijn banner trots veranderd, en alsnog mis gegaan helaas. Ik vind het nog steeds moeilijk natuurlijk maar ben wel positief nu, het lukt tenminste wel om zwanger te raken, nu maar weer vol goede moed er tegenaan. Denk dat het nog wel moeilijk wordt rond de uitgerekende datum, dan denk je er toch weer aan! Hoe was het na jou miskraam?
Het is heel begrijpelijk dat je het er moeilijk mee hebt hoor, wel knap dat je nu positief bent! Idd, het is gelukt om zwanger te worden dus dat gaat hopelijk snel weer komen! Ik kwam werkelijk in een achtbaan van emoties: van verbazing bij de positieve testen, tot onzekerheid bij het eerste bloedverlies, tot verdriet, boosheid, ongeloof en schuldgevoelens toen het echt mis ging. We zijn al een tijdje bezig, ronde 11 nu en ik heb het psychisch best zwaar. Veel vriendinnen bevallen of worden zwanger om me heen! Maar goed, hopelijk komt het toch snel en anders wordt het een medisch traject. Maar ik ben momenteel het vertrouwen een beetje kwijt.. Neem dat niet van me over hoor, mijn lijf heeft me de laatste jaren wat in de steek gelaten (veel ziek) vandaar het verlies van vertrouwen. Bij jullie komt het vast snel als je gezond bent!
Allereerst sterkte! Ik werd pas 47 dagen na mijn curretage ongesteld! Een stuk later dan normaal! Hopelijk nu weer op de normale tijd of zwanger
Hey Pearll, Wat vervelend van je miskraam, veel sterkte. Ik kreeg precies zes weken na mijn miskraam mijn 1ste menstuatie op 29 december vorig jaar. Hield het al voor mijn zwangerschap bij met een APP en 29 december 2012 zou ook mijn menstruatiedag zijn als ik niet zwanger was geraakt. Ik heb de miskraam zelf opgewekt na dat bleek dat er geen hartactviteit was. Ik heb gewoon de dag aangehouden waarop ik de eerste pillen heb gebruikt en bloedverlies kreeg. Al met al heeft het twee weken geduurd, ik had verkeerde instructies gekregen vanuit het ziekenhuis waardoor ik niet alle pillen heb gebruikt. Na aanhoudende krampen en bloeding een echo gehad en was er nog restweefsel. Die zelfde dag de laatste twee pillen ingebracht en het restant kwam er ook die dag uit. De emoties zijn heel herkenbaar. Na vier jaar proberen was het eindelijk raak en dan die miskraam. Ik ben er volgens mij nog steeds niet helemaal overheen.En het opnieuw zwanger raken gaat ook niet vlotter (zie handtekening). Mijn cycus is ook niet helemaal je van het dus nu weer bezig met ovutesten. Ik hoop dat alle dames heel snel weer zwanger raken van een gezone plakbeeb
Het is erg afhankelijk van hoe ver je was toen je een miskraam kreeg. Ik heb twee keer een vroege miskraam gehad en bij de eerste keer werd ik ongestel dgewoon zoals mijn cyclus zou zijn tellende van de eerste dag begin miskraam. de tweede ker was ik de maand erna zwanger, maar uit echo's bleek dat ook dat een gewone cyclus was geweest.
Wat verdrietig van je miskraam... Mijn cyclus na miskraam was 35 dgn, terwijl 31-32 dagen voor mij normaal is, dus het scheelde niet veel. Wel had ik enorm (en dan ook echt enorm!!) veel last van PMS na de miskraam, ik zou zweren dat ik zwanger was (misselijk, spugen, rommelende darmen, moe, pijnlijke borsten, etc, etc). Die eerste maand was het zelfs zo heftig dat ik me ziek heb moeten melden en een bloedtest bij huisarts heb geeist, om te weten waar ik aan toe was ... Maar niet zwanger overigens (kans was ook gering want condooms gebruikt). De maanden erna flink PMS blijven houden en de maand dat het raak was verdwenen alle kwaaltjes juist voor NOD! (om een weekje later weer terug te komen , maar dat is een ander verhaal, ha ha)
bedankt meiden voor de antwoorden tot nu toe, jaa jullie hebben gelijk hoor een miskraam hakt er echt in he emotioneel. Ik heb ook 1 vriendin die een miskraam heeft gehad maar dat was bij de eerste poging, toen had ze er veel ''minder'' last van emotioneel gezien, als je al wat langer bezig bent, en het lukt eindelijk lijkt het wel nog moeilijker te zijn! @semmie83, ik begrijp het wel hoor dat je je zo rot voelt omdat er zoveel mensen om je heen zwanger raken of bevallen, dat is ook niet makkelijk! ik moet dan ook telkens slikken maar gun het ze wel van harte, maar soms is het een soort van oneerlijk dat sommige stellen hup in 1x zwanger raken en andere er jaren over doen, maar het is niet anders, ik denk dat iedereen wel een moeilijk ''punt'' in zn leven krijgt en vertrouwen en hoop houden dat is dan het belangrijkste om te doen. lopen jullie ook al in de mmm? of hebben jullie fertiliteitsproblemen? ik krijg niet iedere maand een eisprong (handig) en mijn man heeft verminderd zaad, (niet slecht niet goed zeg maar)
Hoi Pearll, Je omschrijft het wel heel mooi en het is fijn om me in verhalen van anderen te herkennen. Inderdaad zal iedereen wel een moeilijk punt in zijn leven krijgen en het houden van vertrouwen/hoop is belangrijk. Soms trek is het maar net hoor: tegen de ovulatie tot de ms gaat het goed en heb ik veel hoop, maar de weken erna zijn zwaar. Soms kan ik bijna niet meer functioneren eigenlijk.. Ik heb een aantal zware jaren achter de rug met ziekte en onderzoeken in het zh. Eigenlijk ben ik nog steeds herstellende en daarom wacht de huisarts ook met doorverwijzen ivm fertiliteitsproblemen. Misschien is mijn lijf, ondanks een regelmatige cyclus, nog niet in staat tot zwangerschap? Bedankt voor de lieve reacties, want dat doet zeker goed! Ik hoop dat ook voor jou binnenkort het zonnetje gaat schijnen en ondertussen denk ik maar ruimte maken voor het verdriet. Mijn huisarts raadde me dat aan, om toch maandelijks bij je verdriet stil te staan en dan te doen waar je je prettig bij voelt..
Heey. Hi nog niet zolang bezig. In januari gestopt met de pil. Cyclus van 34 dagen. Tweede ronde zwanger. Maar helaas mk. Toen vanaf de eerste dag bloed bij de mk tot de eerste menstruatie weer keurig 34 dagen. Toen tweede ronde na mk weer zwanger maar weer een mk. Dus nu wachten hoelang dat duurt. Wel al naar dde gyn en onderzoeken gestart. Zwanger worden lukt wel, nu blijven plakken nog. Heb in een ver verleden ook al twee mk's gehad, vandaar.
Het is echt moeilijk voor jou ook doordat je natuurlijk ziek bent, je voelt nu natuurlijk weer dat je lichaam je in de steek laat. Snap het wel hoor, het houden van hoop is dan ook moeilijk, je wordt telkens teleurgesteld. Misschien is het wel zo wat je zegt dat je lichaam er nog niet toe in staat is om zwanger te worden. wie zal het zeggen, probeer te ontspannen en het enigszins los te laten (ik weet het is makkelijker gezegd als gedaan). Ik hoop dat het snel raak mag zijn en dat je je ook niet meer ziek hoeft te voelen. Je weet pas de waarde van gezondheid als je ziek bent, als je gezond bent denk je maar dat het iets vanzelfsprekends is dat alles goed gaat in je lichaam maar het is echt een wonder om gezond te zijn. Je mag me trouwens altijd een pb sturen als je het even niet meer ziet zitten hoor!
Oh wat naar zeg van die miskramen! dat is echt even schrikken vooral omdat je er al meerdere hebt gehad, goed dat je nu doorgestuurd bent, hopelijk is het iets onschuldigs en evt met medicatie te verhelpen.
Dankje Pearll, Het doet erg goed om het te kunnen delen. Hou mij ook op de hoogte, ben erg benieuwd hoe het verder verloopt!
Ben vandaag ongesteld geworden, 1 week na mijn eigenlijke nod, het is dus wel enigszins in de war geschopt.