Volgens mij ben ik genaaid op marktplaats...

Discussie in 'De lounge' gestart door Mama1978, 13 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama1978

Mama1978 Actief lid

10 jun 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nog niks gehoord op mijn facebook verhaal, maar wel op een mail die ik hem gestuurd heb wegens dat tnt zei dat de bon van bol.com was en van een eerdere datum.
    Hij vindt het prima als de politie aan zijn deur komt en gaat dan meteen aangifte doen van smaad aangezien ik zijn reputatie bederf. Ik maak hem zwart en daar wil hij dan een schadevergoeding voor hebben.
    Zucht. Zo kom ik echt geen stap verder. Wederom om een scan of opsturen van de bon gevraagd...
    Wordt vervolgd.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Denk niet dat hij dan een sterke zaak heeft.

Het enige dat jij doet is zorgen dat jij je spul krijgt. En ik vind jou tot nu toe erg schappelijk.

3. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    jij staat in je recht niet hij

4. tulip

tulip Niet meer actief

dat zegt hij alleen om jou te laten schrikken hoor. Als hij van scans en bonnen niks kan overleggen, dat zit hij hartstikke fout.

5. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Mee eens!

Gewoon aangifte doen en hem blijven lastig vallen.

6. Mama1978

Mama1978 Actief lid

10 jun 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    O ja, vergeten te zeggen: hij gelooft inmiddels niet meer dat ik de dvd speler niet ontvangen heb. Hij vindt mijn verhalen nu wel erg ongeloofwaardig worden... Haha. Hij draait het hele verhaal gewoon om. Maar toch voel ik me lullig tegenover hem. Stel nou dat hij toch de waarheid spreekt? Ik heb hem nu voor de derde keer gevraagd de bon te scannen/op te sturen zodat hij van mijn gezeur af is. Als hij de waarheid spreekt moet hij gewoon het tegendeel kunnen bewijzen.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Klopt. Hij moet als verzender bewijzen en niet jij

Zo doet de post ook de onderzoeken. Met de verzender.

Hij draait het inderdaad om. Het lijkt wel of hij het vaker zo doet.

8. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Geloof hem maar niet.
    Hij scant de bon niet, geeft jou een verkeerd nummer

Maar heb je al aangifte gedaan?
    Zonee zou ik dat morgen direct doen.

9. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Wat denk je zelf?
    Volgens mij verdient hij extra stufi

10. Mama1978

Mama1978 Actief lid

10 jun 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Net een reactie gehad:
    o je maakt me zwart op internet doet aangifte bij de politie en dan nog serieus denke dat ik nog wat opstuur of ga scannen wat denk je zelf
    wat ik al zei laat de politie maar aan me deur komen dan krijgen hun die bon te zien en dan doe ik aangifte van smaad en dan komt er ook nog een schadevergoeding bij
    dat krijg je ervan als je mensen vals gaat beschuldigen van oplichting

11. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Hoezo weet hij dat je hem zwart maakt op internet? En waar heb je dan zijn naam vermeld?

Weet je iemand bij de ploitie die toevallig even langs kan gaan?

Mag ik zijn naam eens?
    Desnoods via pb

12. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    rare jongen :S
    wel vervelend
    je kan wel aangifte doen maar helaas doen ze hier weinig mee!!
    mijn vriend is vorig jaar akkoord gegaan via mp voor lowlands kaartjes, 200 euro overgemaakt en nooit kaartjes gekregen
    die mensen hielden vol dat ze verzonden waren en gingen op vakantie
    nooit kaartjes en nooit weer reactie gekregen
    ik proberen telefoon nummer te achterhalen ofzo maar naam was onbekend in de stad die ze aangaven
    wij aangifte doen
    nooit wat van weer gehoord
    200 euro weg :S

13. Lynnn

Lynnn Niet meer actief

Let je wel op dat je van hem weinig gegevens hebt, maar hij wel jouw adres.. Ik hou mij meestal tot op zekere hoogte rustig omdat ik wel mijn persoonlijke gegevens heb gestuurd.
    Succes, ik hoop dat je alsnog je geld of dvdspeler krijgt!

14. Ik zit momenteel in het andere schuitje pakketje wel gepost maar niet ontvangen.. Hen verzendbewijs nog wel. Maar toch mooi bagger.

15. Mama1978

Mama1978 Actief lid

10 jun 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Maar zou jij niet gewoon het verzendbewijsje overleggen dan als de andere partij daarom vraagt? Deze jongen weigert dat dus. Of tenminste, hij reageert niet op mijn drie verzoeken, hij wordt alleen maar boos dat ik hem niet geloof. En toen hij wel het nummer doorgaf gaf hij een vals nummer door.
    Maar op zich wel goed om te horen dat het dus inderdaad kan dat je het wel verzonden hebt en dat hij dus niet perse liegt. Alleen doordat hij totaal niet meewerkt is het zo moeilijk te geloven dat hij eerlijk is.
    Wel heel vervelend voor jou!

16. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    hierin geeft hij zelf al aan dat hij nog niks heeft opgestuurd, haha wat een dombo zeker weer zo'n knulletje, ik was ooit door een ventje van 17 opgelicht, via een site wel mooi mijn 50 euro terug gehad van hem, ik bleef hem ook iedere dag mailen, die site is er niet meer maar daar zochten ze al zijn gegevens op en dan worden ze wel bang (ik heb verder niet gelezen of je het al op een opgelichtsite had gezet?!).

17. Babystew

Babystew Niet meer actief

Inderdaad, met dat mailtje maakt hij zelf duidelijk dat hij nog niks naar je verzonden heeft. Waarom zou hij anders zeggen "en dan nog serieus denken dat ik wat opstuur" ;)
    Balen zeg! Ik denk dat de politie er zelf ook niet zo heel veel mee kan maar zou het zeker proberen.

18. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Hij zal de aanklacht wegens Smaad dus echt niet kunnen hardmaken, je noemt zijn naam nergens, je hebt nergens vermeld over welke dvd speler het gaat, dus niemand hier die het kan linken op Marktplaats. Daarnaast gaat het om het verspreiden van informatie die niet waar is...

Ik vermoed dat de mail aan zijn moeder niet in goede aarde is gevallen.

Heb je inmiddels al aangifte gedaan? En meld ook bij marktplaats het feit dat hij jou heeft opgelicht. Schakel eventueel de rechtsbijstand in om je geld terug te krijgen (op basis van onrechtmatige daad).

Ik zelf verstuur ook niets, ik verkoop liever aan de deur, dan is het "gelijk oversteken" de koper weet dat hij/zij iets krijgt en ik weet dat ik mijn geld krijg. Maar daar heb je nu niets meer aan....

19. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Tjonge jonge... Wat denkt dit ventje wel niet!

Ik zou als ik jou was overwegen hem gaan melden bij de opgelichtopinternet.nl Wie weet is hij vaker gemeld (op basis van rekening nummer, emailadres, ipadres)

Het is aan hem te bewijzen of het wel of niet waar is! En voor smaad hoef je niet bang te zijn! Want jij staat in je recht!!

Succes met alles!

20. EmvSenR

EmvSenR Niet meer actief

Vervelend dat je het pakketje niet hebt ontvangen.

- Je kan inderdaad het beste even melding hiervan doen op opgelichtopinternet.nl.

- Ook melding doen bij marktplaats, zodra zij meerdere meldingen hebben ontvangen kunnen ze zijn ip of mac adres blokkeren.

- Ook even een brief naar zijn bank sturen dan kunnen ze zijn rekening blokkeren en kan die de komende paar jaar ook geen nieuwe openen tenzij hij je terug betaald.

- Je kan ook even melding doen bij je eigen bank sommige banken sturen dan een brief naar hem toe en dan heeft hij 2 weken de tijd om terug te betalen. Doet hij dat niet dan krijg jij zijn gegevens zodat, je zelf contact kan opnemen.

- En natuurlijk aangifte doen op mijnpolitie.nl

Succes in ieder geval!

Deel Deze Pagina