Volgens mij ben ik koopverslaafd

Discussie in 'De lounge' gestart door Mirella28, 17 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sembem

sembem Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.200
    0
    0
    Waaaaat:$? Dat meen je niet??
    Dat vind ik wel heeel bizar hahaha.

2. Maddie

Maddie Fanatiek lid

15 sep 2009
    1.391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    ik kan het vaak ook niet laten om wat te kopen als ik de stad in ga en ik heb geld er voor..
    Een leuk truitje, vestje, make - up, luchtje of zelf snoepjes voor de kat...
    Maar het is niet zo dat ik elke keer wat móet kopen als ik de stad in ga..
    Meestal zijn het toch echt de nodige dingen die ik haal waarvoor ik de stad in ga, maar soms ook wel iets extra's, haha maar dat is bij de supermarkt ook altijd zo. :p

3. Olly

Olly Actief lid

27 jan 2008
    322
    0
    0
    hier nog 1..
    en dan ben je thuisblijfmoeder en ik zeg tegen iedereen : GEWELDIG! en ik ben zoooooo druk...
    ja met...... shoppen! en manlief maar werken.. schaam, schaam..

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Herkenbaar! Toen ik nog bij de Rechtbank in Utrecht werkte gingen we in de pauze vaak even HC op en dan vooral het liefste naar de WE. Serieus elke dag kwam ik met kleren thuis. Soms alleen maar een basic shirtje, maar ik kon de verleiding gewoon niet weerstaan. Nu werk ik niet meer in de stad en da's echt beter voor mijn portemonee. Alhoewel ik nog steeds met moeite door de stad kan lopen zonder iets te kopen. Nou ja, nog even volhouden. Als het salaris weer binnen is mag ik weer shoppen want dan heb ik kleren nodig voor tijdens mijn echte dikke-buiken-periode :D.

5. 4days

4days Niet meer actief

Wauw zeg!
    Nee, wij hebben niet zoveel geld. Eerst kwam ons zoonje, en een paar maanden later zijn we verhuisd naar een volledig kale woning (was alleen beton). Dat is echt een duur grapje geweest.
    Ik kan nu oprecht zeggen, dat ik sinds de geboorte van Vince 14 maanden geleden, 1 nieuwe broek (die me inmiddels niet meer past) en 3 nieuwe truitjes heb gekocht... Ohwja, en een zomerjasje van 20 euro...

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Tja, als je wat krapper bij kas zit dan kan het natuurlijk ook niet en het is goed dat je je er dan ook aan houdt. Trust me, er zijn genoeg mensen die tóch kleren gaan kopen terwijl ze geen geld hebben. Dom....als je het mij vraagt.

Wij zijn in 2008 getrouwd en hebben toen ruim een jaar zo veel mogelijk gespaard omdat ik persé geen geld wilde lenen voor de bruiloft. Toen had ik dus ook echt geen geld om kleren en schoenen enzo te kopen en ik hen dus ook echt alleen het hoogst noodzakelijke gekocht.

7. kiwik12

kiwik12 Niet meer actief

Goh hier nog zo iemand :p

Als ik in de stad loop (vaak iedere dag ;) ) dan zie ik iets wat ik toch wel graag mee zou willen nemen, maar denk toch al gauw wat heb ik eraan! thuis aangekomen krijg ik spijt dat ik het niet heb meegenomen en ga dan toch snel weer terug om het op te halen hahaha!!!
    Leuk dit topic :D

8. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb er ook last van, maar koop niet meer dan dat ik me kan veroorloven hoor.
    Ik heb met mezelf nu ook een maandbudget afgesproken en zo af en toe gaan we eens helemaal los. Dat is dan wel zonde van het geld, maar we werken er hard voor.
    Maar goed, dat budget is wel 200 euro, nog veel geld voor niet noodzakelijke spullen...

9. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Sinds ik een kasboek bij houd lukt het me veel beter om geen impuls aankopen te doen.
    We hebben niet veel opberg ruimte dus meestal ligt alle troep die ik koop toch in de weg.
    En nu houden we ook nog wat over!!

10. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Wel handig, want we wonen in een dorp en kom dus niet zo snel in de stad. Dat helpt denk ik ook wel heel erg!!

11. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik heb er nou geen last van haha ik zou het wel meer moeten zijn volgens mn vriend lol

Ik werk midden in hartje centrum van Rotterdam, dus heb de koopgoot enzo echt aan de overkant zitten hier maar ben er nog niet geweest vanuit mn werk haha :) bijna te erg voor woorden.. ga haast twijfelen of ik wel vrouw ben!

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.806
    4.191
    113
    Zeker weten dat dat helpt.
    Ik ga op mijn vrije dag altijd naar het winkelcentrum (voor de boodschappen) Voordat ik bij de supermarkt kom ben ik al de blokker, kruidvat, etos, kinderboetiek, damesboetiek en schoenenwinkel ingeweest ;)
    Per maand gaat er zeker 600 a 800 euro "onnodig" uit.
    Ik heb wel met mezelf afgesproken het online kopen te minimaliseren. Dus echt alleen als iets echt nodig is. Heb ook mijn abbonementen op allerlei nieuwsbrieven gestopt want kreeg de hele dag door aanbiedingen in mijn mailbox

13. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    tja ik ken dit....per januari zal ik t ook wat rustiger aan gaan doen
    dan ga ik ook minder werken 4 uurtjes minder maar is toch 16 uur per maand.
    maar denk altijd nog zo
    zolang ik geen schulden heb en er genoeg op mijn spaarrekening staat:Dshop,shop,shop
    maar denk niet dat het verkeerd is om eens met minder geld te doen

14. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    hihi ik herken het een beetje maar ook weer niet,

ik koop wel kleertje enz,maar dan wel gewoon betaalbare,

net als vorige keer was mijn dochter uit al haar kleren gegroeit dus, moest nieuwe gaan halen.

dan heb ik een paar mooie setjes en dan denk ik tja het is toch wel duur! en als ik dan later thuis ben heb ik spijt dat ik het niet mee heb genomen

mijn man zegt altijd NEEM HET DAN GEWOON MEE, EN ALS JE HET ECHT TE VEEL VIND BEL ME DAN !

hij is daar echt een heel stuk makkelijker in

15. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam

hahahaha:p

16. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    ZO ik ben geloof ik jaloers op jou : vrienden in de VS!:):):)

17. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Jep, hier ook iemand. Ik heb het voornamelijk met internetshops en dan koop ik hoofdzakelijk dingen voor mijn zoontje, zoals kleding, speelgoed e.d. Maar ook als ik in de stad ben móet ik altijd iets kopen. TNT-pakketservice komt hier toch wel zo'n 2 keer per week aan de deur...;) Denk dat het ook is omdat ik nu veel thuis zit want heb nog verlof. Over 2 weken moet ik weer werken en dan zal het allemaal wel stukken minder worden verwacht ik...

Deel Deze Pagina