Ik weet niet meer precies hoe dat de vorige keer ging, maar wanneer maak je een afspraak voor kennismaking met VK als je bij de gyn loopt? Dat gaat dan om de praktijk die je opgeeft in het zkh voor controle na bevalling (direct erna, dus in de kraamweek). Weet iemand dat?
Hier kwam er na de bevalling één keer een VK langs uit de buurt in de kraamweek. Die had ik nog nooit gezien en ze is na een klein half uurtje weer vertrokken en daarna niet meer geweest. Dus kennismaking: ik denk nadat de baby geboren is?
Bij mij is de VK wel 3 of 4x geweest tijdens de kraamweek! Als het goed is zijn ze ook eindverantwoordelijk (de kraamverzorgster doet de dagelijkse controles en de VK is verantwoordelijk) en bel je ze als er iets met jou of de baby is. Maar apart dat dat dan bij jou niet zo was. Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik een keer ter kennismaking geweest, maar weet dus niet meer wanneer. Kan het natuurlijk ook vragen bij volgende bezoek aan gyn.
Toevallig ben ik deze week bij de verloskundige langs geweest voor de kennismaking. Ik ben nu ruim 32 weken zwanger. Ik loop bij de gyn, maar het is inderdaad zo dat de verloskundige de nacontroles doet in de kraamperiode. Dan komen ze in de kraamweek een x aantal keer langs. Ik vond het wel prettig om een gesprekje te hebben om te vragen wat ik van hen kon verwachten etc. Over 2 weken ga ik nog een keertje langs bij een andere verloskundige en dan heb ik 2 van de 3 gezien. Groetjes Masu
Nou dan heb ik dus nog wel even! Bedankt voor je antwoord. De praktijk die ik kies (zelfde als vorige x) heeft volgens mij 5 of 6 VK's, dus denk dat ik gewoon 1x ga anders blijf ik aan de gang!