Wij hebben gewoon afgeplakt met vuilniszakken. Ziet er niet uit maar je moet wat.. Tja Gewoon een verhaaltje. Rupsje nooitgenoeg is een favoriet bijvoorbeeld en liedje bv slaap kindje slaap (2 liedjes overdag, 5 voor bed. Altijd dezelfde liedjes). Voor een slaapje waren we denk ik 5 minuten bezig voordat het licht uitging, inclusief in slaapzakje oid leggen. 'S avonds na het drinken zo'n 15
We hebben ook een soort White noise aanstaan die hij als het goed is associeert met slapen en iig zorgt dat hij niet zo makkelijk wakker wordt van lawaai
Ik heb alleen een tip voor het verduisteren. Zag laatst een verduisterend folie. Soort raamsticker die herbruikbaar is. Volgens mij bij babydump. Verder een dikke knuffel, een niet slapende baby is zo zwaar en je raakt er zelf echt uitgeput van. Heb je overigens niemand waar je de kleine een keertje mag brengen voor logeren? Dan kan je zelf een keer een nachtje doorslapen.
Wil je ook even bij deze een grote digi knuffel geven... Heftig hoor! Ik herken het in delen. Heb helaas geen bruikbare tips veel is al gezegd. Maar ze is nu 6 maanden toch? Misschien is dit de fase waarin die tandjes komen.. onze dochter had er ook veel last van, liggen is dan ook pijnlijker dan normaal omdat er druk op dat kaakje komt te staan.
Vaak maat het idd niet uit wat je voorleest, luisteren naar je stem vinden ze al fijn. Hier is Jip en Janneke favoriet.
Wij hebben deze: http://www.internet-toys.com/m/171424-vtech-projector-dromenland-blauw/ Alleen het geluid aan, een rustige hartslag of zo’n strand deuntje. En dan hield ik hem heel strak tegen me aan, speen in de mond en wiegen. Overdag sliep hij niet of in de kinderwagen. Ons buggygedeelte kon helemaal plat, dat deed ik dan maar. Ik herken je gevoel, ik werd ook helemaal gek! Bij ons ging het ineens goed rond zijn verjaardag, op af en toe een nachtje na. Sterkte
Ik heb een projector gekregen met muziekjes en geluidjes er in. Ik snap alleen niet hoe dat ding werkt. Vandaag toch maar weer even mee gaan zitten dus. Het is nu al een aantal weken dat ik er echt doorheen zit. Sinds mijn man weer meer moet werken. Hij doet seizoenswerk en de drukke periode komt er weer langzaam aan. Ik probeer me er ook echt op in te stellen maar het lukt op de een of andere manier niet. Ik fluister mezelf in dat het wel goed komt en dat ze het een keer opgeeft en toch gaat slapen. Toch blijf ik gefrustreerd en ik verlang gewoon naar de tijd dat ze ouder is en dat ik dingen kan uitleggen. Ik leg nu ook alles uit maar voor mijn gevoel helpt het voor geen meter.
Ik heb met mezelf afgesproken dat ik ga beginnen met slaaptrainen als ze 6 maanden is. Maar toch hou ik mijn bedenkingen. Het voelt gewoon zo verkeerd. Rust en regelmaat probeer ik al vanaf de geboorte in te brengen. Alles op vaste volgorde. Als ik er dan wel mee ga beginnen moet ik pas naar boven gaan als ze echt huilt? Dus niet bij zeuren? Ik snap nog niet zo goed hoe het laten huilen in zijn werk gaat.
Ik snap je helemaal. Hier precies het zelfde gehad. Ook gedacht (en dat meen je niet maar dat schiet soms door je hoofd) als je nog 1 keer huilt dan gooi ik je in de schuur en dan zoek je het maar uit. (Vervolgens huilen om dat je je schuldig voelt dat je daar aan denkt) Zoon wordt volgende week een jaar en nog denk ik s avonds :wordt aub niet wakker. Slaap aub gewoon lekker door.
Ooh dat is wel een goeie. Dat we daar zelf niet aan hebben gedacht.. Doe je het voorlezen op schoot of als de baby in bed ligt? Ik ga in ieder geval op zoek naar voorleesboekjes.
Ik ga ook meteen naar boven als hij huilt hoor. Even stil maken en weer weg. Dan laat ik hem 5 minuten huilen. Aai over de bol , laten weten dat je er bent. Dan weer weg. 10 minuten. Weer terug. 15 minuten Weer terug. Etc etc. Maar daar ben ik ook pas met 10.5 maand mee begonnen. Doe wat goed voelt voor jou. He kan adviezen van het cb aanhoren. Maar je hoeft ze niet op te volgen. Zij hebben makkelijk praten. Ik heb ook een keer gezegd; als jij het zo goed weet, dan mag je hem een weekje hebben hoor.. Maar dat wilden ze dan weer niet. Haha
Dank je! Die ga ik eens opzoeken. Ze is nu 2 keer een weekend naar mijn schoonouders geweest. In de bouwvak gaat ze weer een paar dagen zodat wij even samen weg kunnen. Sinds haar geboorte hebben wij geen tijd meer voor elkaar gehad. De weekenden dat ze bij haar opa en oma was, was ik zelf bij de mijne. Mijn oma heeft ongeneeslijke kanker en die momenten heb ik gebruikt om bij haar te zijn. Op dit moment duurt het mij te lang tot de bouwvak! Maar mijn schoonouders werken beide fulltime en beiden in ploegendienst Dus het is altijd een puzzel wanneer ze daar naar toe kan.
Dankje! Heel lief van je! Ja volgens mij heeft ze ook last van haar tandjes. Ze gaat elke keer met haar tong over haar ondertanden heen. Ik gebruik dentinox om het wat te verlichten. Ze heeft ook het draaien ontdekt van rug naar buik. Ze is alleen spontaan vergeten hoe ze terug moet draaien terwijl ze dit al weken zelf doet. Ze doet het ook alleen in bed. In de box blijft ze gewoon op haar rug liggen.
Ik heb deze gekregen toen ik zwanger was. https://www.mamaloesbabysjop.nl/infantino-soothing-light-projector-grey-3-in-1-babyprojector-04909?utm_source=GoogleShopping&utm_medium=cpc&utm_campaign=Baby%20Toebehoren%2FSlapen%2FVerlichting%20Babykamer%2FInfantino&utm_content=Infantino&gclid=EAIaIQobChMIqevEyo2M2wIVD54bCh0WpwDqEAQYASABEgIBHvD_BwE Ik ga vandaag batterijen halen en eens goed uitzoeken hoe die werkt. Wiegen wil ze niet meer. Dan wordt ze hysterisch. En als ze wel in mijn armen in slaap valt kan ik haar niet wegleggen. Dan wordt ze weer wakker. Dan ben ik in ieder geval op de helft ongeveer. Ik hoop zo dat het vanzelf beter wordt!
Je wil niet weten wat er allemaal door mijn hoofd schiet! Wat ik dus ook niet meen. Ik loop elke dag zo'n 40 keer bij haar weg om weer rustig te worden. Gisteren avond ben ik zelf in de schuur gaan zitten zonder babyfoon om haar maar even niet te horen of te zien. Leek me een betere optie dan het kind daar neer zetten Ik wil het heel graag op die manier gaan doen maar ik moet het alleen doen. En dat staat me tegen. Ik heb niet iemand bij me die het even over kan nemen of die me rustig kan houden als het te veel wordt. Maar zoals het nu gaat is ook niet goed. Man wat ben ik vreselijk onzeker geworden Ik was altijd iemand die zo zeker was en precies wist wat die wou. Dat is helemaal verdwenen. Zo ken ik mezelf helemaal niet.
Voeten in masseren met 1 á 2 druppels lavendel olie. Merk Chi of Primavera bij de natuurwinkel te koop(er zijn aangelengde oliën op de markt, maar de werking is daarvan minder goed). Werkt ontspannend voor je kind én voor jou. Helpt bij het in slaap vallen. Laten huilen kan helpend zijn. Huilen is vooral een communicatie middel. Uiteraard mag je dat niet negeren. Maar het heeft ook een natuurlijke functie. Het ontladen van stress. Het geeft verlichting. Wat niet wil zeggen dat ik vind je dat je een baby alleen moet laten huilen. Maar sommige baby's moeten even huilen om hun prikkels te kunnen verwerken. Dat interupteren (alsin optillen en meenemen) kán ook weer extra prikkels geven. Je zou eens wat minuutjes kunnen laten huilen en goed luisteren of je verschil hoort in het soort huilen. Mijn kindje heeft overigens maar heel zelden zo'n huiltje waarbij ik beter niet kan komen, omdat ze in slaap gaat vallen. Maar ik weet dat sommige baby's het huilen even nodig hebben. Kamer goed donker maken heeft veel invloed. Good luck!
Niet flauw bedoelt, maar heb je het ook geprobeerd toe te passen? Want alleen lezen schiet je niet veel mee op natuurlijk. Ik heb het boek ook gelezen. Ik werd helemaal gestresst van die schema’s want die kloppen nooit. Dat heb ik dus los gelaten. Wat ik wél heb gebruikt uit het boek zijn de wakkertijden, slaapcyclus en de slaapsignalen. Dat heeft hier echt geholpen. Maar niet na één dag. Het was echt even investeren en heeft zeker twee weken geduurd voordat ze een slaapcyclus van 45 min in haar eigen bedje deed. Wat ook in het boek staat en denk ik nu heel belangrijk is voor jou, is eerst de oververmoeidheid weg nemen. Maakt niet uit hoe. Heb je een auto en slaapt je kindje als je gaat rijden? Zo ja. Ga drie keer per dag met haar rijden. Daarna zou ik beginnen met een wakkertijd van 45 min aan te houden. Dat is kort maar je kindje moet van ver komen. Ook schrijf je dat dragen geen optie is ivm je rug. Heb je het geprobeerd of is dat een aanname? Ik kan me zo voorstellen dat je je kind je nu ook regelmatig moet optillen/wiegen/sussen etc. Een goede draagdoek of zak kan juist helpen je rug te ontlasten. Het gewicht rust namelijk als het goed is vooral op je natuurlijke middel en deels op de schouders. Wellicht zou je een draagconsulent kunnen consulteren. Succes! Jij en je kindje kunnen het. Zet hem op.
Oh en nog een tip. Gebruik voor jezelf oordoppen of een koptelefoon met muziek voor als ze veel huilt. Je kunt haar dan toch troosten en bij haar zijn en het huilen voor jezelf draaglijker maken.
De truc is eigenlijk om haar in bed te leggen zelfs voordat ze begint te zeuren. Als ze al zeurt, is ze al te moe om wat met zichzelf aan te kunnen. Daarom ook dat zeuren. Wat ik zou proberen is naar bed brengen als ze nog vrolijk is. Een cyclus bij een baby duurt 3 kwartier. Hier is ze na 2 cycli moe, dus na anderhalf uur. Als er bijna anderhalf uur voorbij is breng ik haar naar boven. Meestal begint ze dan al wat te kletsen en babbelen, een teken dat ze moe wordt. Dan breng ik haar naar boven, doe haar slaapzakje aan en vertel haar dat ze lekker moet gaan slapen. En dat ik van haar hou. Hier zou je dan dat muziekje aan kunnen zetten, zodat ze dat gaat associëren met het bedje en gaan slapen. Omdat ze nog niet heeeeel moe is, vindt ze het wel redelijk om in bed te liggen. Hier gaat ze dan wel redelijk snel slapen. Als ik haar later in bed leg, is het drama, dan duurt het zo een uur of nog langer voor ze slaapt. Maar wat betreft het huilen, je kunt dit principe natuurlijk beginnen, maar als ze gaat huilen, laat je haar even gaan. Na een paar minuten ga je er weer heen, probeer je in bed te troosten en zodra ze weer stil is ga je weer weg. Je moet zelf even aankijken hoe lang het goed voelt. Je hoort vaak ook aan het huilen wel of het echt overstuur is of niet. Overstuur zijn zou ik wel direct troosten. En het is gewoon zwaar!
Heb je vaste tijden met alles? Op vaste tijden voeden, op vaste tijden naar bed enz... Bij sommige kindjes werkt het goed om op signalen te letten en dan actie te ondernemen en andere kindjes doen het het best op gezette tijden. Wij hebben mijn zoontje nooit op verzoek gevoed maar altijd op vaste tijden en zo ook met slaapjes. Tuurlijk hielden we wel een speling van 30 a 45 minuten aan, maar wanneer het kon dan hielden we ons strak aan de tijd. Dan moet je natuurlijk wel meegaan wanneer ze later langer wakker kan blijven. Toen hij iets ouder werd hebben we twee vaste tijden aangehouden; 12.00 lunchen en 19.00 de nacht in...de rest van de tijden werden toen variabeler, maar hij deed het tegen die tijd allemaal zelf op al redelijk gezette tijden. Het wil niet zeggen dat het zo werkt voor elk kindje, maar misschien is het het proberen waard. Overigens...als je het al zo doet zou je juist op verzoek kunnen voeden en naar slaapsignalen kunnen kijken. Kleine toevoeging; de eerste paar maanden tot een jaar vond ik minder leuk achteraf gezien. Vanaf een maand of 10 begon het leuk te worden en nu is het echt genieten, vooral omdat zo’n kleintje steeds meer duidelijk kan maken wat het nodig heeft.