Volgens mij draai ik nog eens helemaal door..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lilou17, 16 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilou17

Lilou17 Actief lid

15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Ik heb eens gekeken naar zo'n slaapcoach maar ik vind de prijzen niet mild. Ik ga morgen eerst maar een afspraak maken bij de huisarts. Misschien dat ze daar iets weten wat kan helpen.

Over het niet leuk vinden, er zijn nog weinig momenten geweest waarop ik haar wel heel leuk vond. Ik word ook woest als mensen tegen mij zeggen dat ik er van moet genieten. Het lukt me gewoon niet. En het is niet dat ik niet van haar hou. Ik hou zielsveel van haar maar ik ben het gewoon zo zat allemaal.

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.497
    2.948
    113
    Ja dat doet slaaptekort met je, het sloopt je letterlijk. Je hebt ontzettend veel tips meegkregen. Kijk wat voor jullie werkt. Het enige wat ik je wil meegeven is je baby alsjeblieft niet te laten huilen. Het is bewezen dat het wél schadelijk is. Het cortisol gehalte in de hersentjes stijgt en ze kunnen het niet reguleren. Doe inderdaad desnoods oordoppen in als je haar vasthoudt zodat het draaglijker wordt voor jou. Succes in ieder geval, en het wordt sowieso beter!

Zoe123, Adrianna, Blijdorp en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Lilou17

Lilou17 Actief lid

15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Ik heb mijn baby nog nooit alleen laten huilen. Op soms 5 minuten na als ik zelf even rustig moest worden. Ik zal haar ook niet alleen laten huilen. Dat kan ik niet eens. Dank je! Ik ga morgen kijken of ik ergens hulp kan krijgen want ik kan dit gewoon niet alleen. Hoe moeilijk het ook is, ik moet er aan geloven denk ik.

Jackie87 vindt dit leuk.
  4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.497
    2.948
    113
    Oh nee sorry ik bedoelde ook niet te zeggen dat jij dat deed. Maar omdat je van sommige het advies kreeg om dat wel te doen.

Lilou17 vindt dit leuk.
  5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hulp vragen is sterk van je. Je bent een goede moeder, juist doordat je zo sterk bent hulp te zoeken. Je doet hardstikke je best, je mag trots zijn op hoe lang en goed je dit al volhoudt.

Flamingooo vindt dit leuk.
  6. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Helemaal eens met Panter!

7. Lilou17

Lilou17 Actief lid

15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Dank je panter! Lief dat je dat zegt. Geeft me al iets meer moed om hulp te vragen.

En voor de dames die misschien nog mee lezen. Ze slaapt! Ik heb haar na haar fles van 6 uur in bad gedaan in plaats van ervoor. Boven een boekje gelezen, liedje gezongen en toen de speen er in. Daarna duurde het ongeveer 20 minuten voor ze sliep. Ik heb haar wat eerder naar bed gedaan omdat ze al zo vreselijk moe was. Ze viel met de fles in slaap en was bijna niet meer wakker te krijgen. Hopelijk slaapt ze nu door tot de volgende fles. Fingers crossed!

Gember, gemini020, Zoe123 en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Geweldig! Ik duim mee!

Lilou17 vindt dit leuk.
  9. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.713
    4.037
    113
    Overijssel
    Wat fijn!
    Oh en die verduisterende rolgordijnen van de Ikea zijn niet duur. ( weet niet hoe breed de je ramen zijn)
    Dikke knuffel!

10. Lilou17

Lilou17 Actief lid

15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Ik ga gelijk even kijken! Het is nu afgeplakt met vuilniszakken maar dat ziet er best vreemd uit :roflmao: De ramen zijn niet zo heel breed. Dat scheelt.

Theezeefje en Fristi2012 vinden dit leuk.
  11. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Hier word ik nou woest van. Ik heb mijn kind geen schade berokkend. Ik heb voor ze gedaan wat ze nodig hadden. Het zijn echt prima onbeschadigde kinderen. Ook al heb ik ze wel laten huilen ja.

Gember vindt dit leuk.
  12. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.633
    2.409
    113
    Wat betreft het niet kunnen rondlopen met haar; wij hebben in de tussenfase waarin reiswieg niet meer ging en stoeltje net iets te vroeg was de naxi cosi op de kinderwagen gezet (heb je altijd wel adapters voor). Wandelen helpt overdag heel vaak wel bij het in slaap vallen
    Succes met alles!

13. gemini020

gemini020 Actief lid

28 sep 2014
    444
    57
    28
    Wij hebben nu zijn bed nog aan de onze vast en lezen hem op schoot in ons bed voor (na het drinken en in bed tanden poetsen). verhaaltje, liedjes, kusje en zeggen wat we morgen gaan doen (iets met dat ze dan weten dat je er gewoon nog bent haha) en dan in bed. Hij valt nog niet zelf alleen in slaap dus wij houden zn handje vast ofzo en sussen hem in slaap. Maar kijk vooral wat jullie voor ritueel prettig vinden (badje is ook een goeie optie maar willen wij niet elke dag). Verhaaltje vind ik persoonlijk wel belangrijk voor de ontwikkeling uiteindelijk maar het moet wel een ritueel zijn wat bij jullie past en wat je kan vol houden

14. Lilou17

Lilou17 Actief lid

15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Oké, ik heb een verhaaltje voorgelezen op schoot, daarna in bed gelegd en toen een liedje zingen. Ze leek het wel prettig te vinden om me aan te kunnen kijken met zingen. Ze werd er helemaal rustig van. Oogcontact en ze hield mijn hand vast. Toen uitgelegd dat het tijd was om te gaan slapen en dat er morgen weer een nieuwe dag is. Het badje ga ik ook niet elke dag doen ivm een hele droge en gevoelige huid. Maar ze moest vandaag in bad dus ik dacht ik doe hem een keer na de fles in plaats van ervoor. Ik weet niet of het heeft geholpen maar ze was helemaal zen in bad :p Ik moet alleen even opzoeknaar meer slaapliedjes. Ik ken er maar 2 en 1 vind ik super irritant dus die zing ik liever niet :D

Blijdorp, gemini020 en Line vinden dit leuk.
  15. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Wat fijn dat ze nu slaapt!

Laat je niet ontmoedigen als ze weer wakker wordt. Maar geniet nu even van het feit dat het is gelukt en dat ze nu even wat slaap in kan halen.

Lilou17 vindt dit leuk.
  16. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Wij zingen wel maar geen slaapliedjes, kies gewoon wat je leuuk vindt ;)

Lilou17 vindt dit leuk.
  17. Gember

Gember Actief lid

6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker gehandicaptenzorg
    Gelderland
    #77 Gember, 18 mei 2018
    Laatst bewerkt: 18 mei 2018
    Goed bezig Lilou! Wat fijn dat ze haar slaapje pakte! Wat knap van je dat je ondanks jouw eigen slaap tekort zo goed kan filteren en je eigen bruikbare tips er uit kan halen. Ik moet zeggen dat hier ook super goede tips gegeven zijn! De meeste gebruik ik zelf ook en werkt hier perfect!

Aansluitend op het cortisol verhaal van Jackie. Ik ben het absoluut met haar eens! Ik ben alleen bang dat moeders juist in de angst schieten en vervolgens hun kind helemaal nooit durven laten huilen. Ik wil dit graag nuanceren. Ik herken wat je zegt Lilou. Het is zeuren of krijsen. En idd laten krijsen is niet handig. Maar dat snap/ voel je zelf ook wel. Voel je dus niet onzeker door mijn verhaal. Ik geloof erin dat je het juiste aanvoelt bij je baby, het juiste hebt gedaan en nu ook aanvoelt dat er iets moet veranderen. Er gaat een moment komen dat je kind nuance krijgt in haar communicatie. Ik hoor nu bv zeuren waarmee ze in slaap gaat komen en zeuren waarmee ze niet in slaap gaat komen. In het eerste geval stopt ze een duim in haar mond en valt ze in slaap. Het gaat ooit gebeuren dat je kind zichzelf leert troosten. Hiermee bedoel ik dus niet dat je kind t moet laten uitzoeken. Ik ben er zelf achter gekomen dat ze zichzelf in slaap kan troosten juist daardoor ik haar even liet zeuren/huilen (lees: minuut of 5 bij de deur goed luisteren) Je voelt als moeder wel aan wanneer ze dat gaat leren/ hier klaar voor is. Je kunt toch er toch niet voor zorgen dat je kind totaal stressloos door het leven gaat. Sterker nog: dat zou niet gezond zijn.

Super knap hoe je bezig bent! Puur persoonlijk: kijk of je dit eerst kunt oplossen tot t voor jouw acceptabel is voor je aan een tweede begint ;). Ik snap je redenatie wel. Ik ken meerdere mensen die dat zo gezegd en gedaan hebben. En hier overigens nog steeds achter staan, hoe zwaar ze het ook hebben. Ik zou het alleen zelf nooit doen. Al is het alleen maar omdat je hiermee de indruk wekt/ of lijkt te geloven dat er geen verbetering zal komen. Hang in there! Ik weet zeker dat het gaat verbeteren. Ik hoop voor jou dat dit binnen een korte tijd gebeurt!

Zoe123 vindt dit leuk.
  18. Lilou17

Lilou17 Actief lid

15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Ik ben ook heel trots op haar nu! Ze is 1 keer wakker geworden vannacht maar dat was mijn eigen schuld. Ze begon wat te huilen omdat ze op haar buik was gerold. Ik heb haar terug gerold en toen werd ze wakker. Ze viel alleen met een flesje weer in slaap. Later in de nacht begon ze weer te zeuren en heb ik haar even laten gaan. Toen sliep ze gewoon weer verder. Niet meer terug rollen dus.. Ik kreeg van @Flamingooo de tip om een wakker tijd van 45 minuten aan te houden. Het proberen waard dacht ik. Misschien hou ik haar te lang wakker. Net eens gedaan en ze slaapt alweer! Binnen een kwartier. Hopelijk wat langer dan een half uurtje maar daar komen we achter.

Ik ben zo'n moeder die haar baby inderdaad niet durft te laten huilen. Daardoor herken ik haar huiltjes niet. Daar ben ik me van bewust. Maar de eerste 3 maanden heeft ze alleen maar gehuild en daardoor ben ik wat huiverig geworden. Ze kan zichzelf nog niet goed troosten. Vooral overdag. 's nachts gaat dit wel goed volgens mij. Ik weet niet of ze het dan overdag ook moet kunnen maar het lijkt alsof ze mijn hulp dan wat meer nodig heeft.

Een tweede gaan we nog niet doen hoor. Het is meer een kreet uit frustratie. Al zou ik niet teveel leeftijdsverschil willen. Maar het is nu nog veel te vroeg! Misschien als ze een jaar is. Zoals je al zegt. Eerst de problemen oplossen en dan maar eens verder kijken.

Gember vindt dit leuk.
  19. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Wat fijn dat er wat verbetering in lijkt te zitten TS! Kleine stapjes :) Hopelijk slaapt ze over een paar weken gewoon als een roosje!

Lilou17 vindt dit leuk.
  20. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    He rot het ook is je kindje voelt jou aan daardoor zal het automatisch beter gaat als jij rustig ben ik slaap met mijn zoon in de co-sleeper heb ik een gestrest dagje werkt hij ook nooit mee soms slaapt hij binnen op mij als ik netlix kijk ,Maar ik snap je gevoel wel ik kan alleen maar zeggen dat elk kindje anders is maar het met de tijd beter word en dat je straks echt wel zeker weet dat moeder zijn het leukste fijnste is wat er bestaat, Soms ging ik ook gewoon mij eigen boek hard op lezen zo waren we beide blij ;)

Lilou17 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina