Werkfrustratie!

Discussie in 'De lounge' gestart door Blemma, 2 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Sorry dames maar ik moet even mijn galspuwen.

Ik werk als verpleegkundige sinds een paar maanden bij het flexteam van het ziekenhuis. Een mooie kans voor mij om ervaring op te doen.
    Maar het is zo onpersoonlijk! Voel mij echt een nummer en naar mijn wensen wordt niet geluisterd...

Kijk ik weet dat een flexer een dag van te voren of de zelfde dag gebeld kan worden. Is niet leuk maar hoort erbij.
    Al aangegeven dat ze mij niet hoeven te bellen voorde zelfde dag want kan zo snel geen oppas regelen en heb dan geen melk.
    Krijg nog steeds die oproepen.

Had aangegeven dat ik liever op de twee afdelingen wilde werken waar ik stage had gelopen. Daar ben ik bekend, daar kan ik zekerder worden. Andere afdelingen wil ik ook wel, Maar had twee afdelingen aangegeven waar ik beslist niet wilde werken.
    Drie keer raden waar ik het meeste voor gevraagd word...

Had aangeven dat ik liever avonddiensten wil draaien, want dat ik makkelijker met oppas regelen. Nog geen enkel avonddienstaanbod gehad..

Heb net drie nachtdiensten gedraaid. Ben er gister uit gekomen. 8 uur thuis. Belden ze mij om 10 uur op....
    En weer een aanbod gekregen om morgen in de nachtdienst te gaan.. Uhm kom er net uit...

Dat je op vrijdagen wel 5 x gebeld wordt. Laatst zelfs 7x op een dag

En als kers op de slagroom, werd ik opeens boos opgebeld dat ik kolfde op het werk en zij wisten er niets van af.
    Heb verdorie tijdens het sollicitatiegesprek een heel gesprek met hun gehad dat ik bv gaf en ook op het werk moet kolven!!

Waarom ik er nog werk? Omdat er gewoon geen werk is en de vacatures die er zijn allemaal voor oproep zijn.

Zit er wel echt over na te denken om ontslag te nemen, zelfs ml opperde gister dat hij dat goed zou vinden.

Sorry voor mijn gezeur, maar moest even mijn hoofd leeg maken

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    kan me heel goed voorstellen dat je baalt. en idd de banen liggen niet voor het oprapen dus accepteren we met zn allen meer, maar zo ga je niet met mensen om. en al helemaal niet over het kolven op het werk. daar heb je recht op!!!
    denk goed na voordat je ontslag neemt, maar in jou situatie zou ik het ook serieus gaan overwegen.

succes ermee.

liefs doris

3. Gazy

Gazy Niet meer actief

Ik ben zelf oon flexer maar dan met andere ervaringen. Ik zou echt even een gesprek aan gaan met je leidinggevende

4. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Edit: post verwijderd. Dut was voor een ander topic bedoelt. Sorry! Ging iets mis geloof ik

5. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Ja erg lastig inderdaad. Maar als borstvoedende moeder heb je recht op kolven in een rustige ruimte, en ik neem aan dat ze dat weten.. Als je eigenlijk altijd al met tegenzin naar je werk gaat, is het inderdaad misschien verstandig om afstand te doen van deze baan, maar zoals je zelf al zegt: de banen liggen niet voor het oprapen. Anders schrijf de voors en tegens op zodat je daar overzicht over hebt. Dan kun je beter overzien wat het zwaarste weegt. Succes ermee! :)

6. Sempje

Sempje Niet meer actief

Moeilijk moeilijk!
    Ik ben zelf ook vpk. Om eerlijk te zijn denk ik dat je het beste ervaring op kan doen op een afdeling waar je gewoon vast werkt. Dan kun je je echt gaan bekwamen in oudste diensten draaien.
    Ik heb doordeweeks vaste werkdagen, natuurlijk wel met wisselende diensten. Als ze mij voor die dagen vragen om een andere dienst te draaien dan gepland, dan is dat bijna nooit een probleem. Daarnaast werk ik 1 van de 4 weekenden. Voor ons een ideale regeling. Een flexpool zou voor mij niks zijn, juist omdat ik nu niet zo heel flexibel ben met mijn dochter die nog niet op school zit en een vaste crèchedag heeft. Ik kan niet op stel en sprong iets regelen.
    Maar goed, je moet natuurlijk wat als de banen niet voor het oprapen liggen! Is dit een probleem in jullie hele regio? Anders zou ik toch op zoek gaan naar een vaste baan.

Heel stom dat ze moeilijk deden over het kolven, daar heb je gewoon recht op!

7. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Wil ook heel graag een vaste baan, vind de flex helemaal niks.
    maar daar zijn er geen vacatures voor.
    Er zijn in Friesland te veel verpleegkundigen dus ze werkgevers kunnen heel wat maken. Wat wil jij niet dan zijn er wel 10 anderen.
    En dat terwijl er in de randstad omgeving een tekort is.
    Helaas is verhuizen geen optie

8. Sempje

Sempje Niet meer actief

Dat is echt balen! Hier in de randstad idd altijd handen tekort..
    Succes ermee, hoop dat je snel een vaste baan vindt!

9. Drieka

Drieka Niet meer actief

Zelf ontslag nemen is niet verstandig want dan heb je dus ook geen recht op een uitkering. Daar zou ik als ik jou was nog goed over nadenken.
    Ik zou in jouw geval wel eens goed met je leidinggevende praten.

10. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Vervelend dat het niet uitpakt zoals jij hebt gehoopt maar is het idee rond flex werken niet dat je werkt op dagen/tijden dat ze mensen te kort komen?

Zonder deze diensten hebben ze misschien wel helemaal geen werk voor je, dat lijkt mij een nog vervelendere optie?

11. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend Blemma!
    Ik zou inderdaad ook een gesprek aan gaan met je leidinggevende. En misschien ook jouw wensen op papier laten zetten? dan kun je ook altijd ergens naar terug verwijzen.
    Succes in elk geval en een hele dikke knuffel! Werk hoort leuk te zijn...

12. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Dit vind ik nou echt een typisch voorbeeld van een werkgever die flink misbruik maakt van Flexers. Echt schandalig vind ik het dat er tegenwoordig nergens meer rekening mee gehouden kan worden. Inderdaad meer dan een nummer ben je op deze manier niet en ik kan me voorstellen dat je dat zo voelt.

Sterkte, hoop dat je eruit kan komen met de werkgever.

13. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    @adelhertje
    In dit ziekenhuis moet je beginnen als flexer om er tussen te komen. Solicitatie zijn alleen maar intern.

Ik had het tijdens de evaluatie al aangegeven, en zo'n beetje elke week door de telefoon.

Voor een uitkering kom ik toch niet in aanmerking omdat mijn man volledig werkt. En ik heb nog een 4 uur contract bij de thuiszorg.
    Hopelijk dat ik daar uitbreiding in kan krijgen.

Deel Deze Pagina