Dames klopt dit; Ik heb op 23 december mijn laatste pil ingenomen. Toen werd ik op 28 december ongi (of ja, ontrekkingsbloeding heet dat toch?). Daarna werd ik op 15 januari alweer ongi en toen op 8 februari. Heb ik dus een cylcus van 24 dagen of toch een van 40 dagen.. Alvast bedankt! Liefs
Je hebt op 23 december de laatste pil ingenomen. Op 28 december kreeg je een pilbloeding. Dit is geen echte menstruatie! Daarna werd je op 15 januari 2010 echt ongesteld. Vanaf deze datum moet je tellen. Vanaf deze datum is je eerste echte cyclus na pilstop begonnen. Dus je cyclus begon op 15 januari en eindigt op 7 februari. Op 8 februari is je nieuwe cyclus begonnen. Houd er wel rekening mee dat je cyclus nu niet standaard 24 dagen hoeft te zijn. Na pilstop kan het eerst nog schommelen! Ik zou eerst gewoon een standaardcyclus van 28 dagen aanhouden.
Wat je zou kunnen doen is zowel de cyclus van 24 en 28 dagen er bij pakken en zorgen dat je op de vruchtbare dagen van beide schema's zorgt dat je gemeenschap hebt. voorkomt dat je het te vroeg doet. Succes.
Dank jewel voor jullie reacties.. Ik ben op 8 februari ongesteld geworden en volgens mij op 15 of 16 februari een eisprong gehad (kan dit eigenlijk wel).. 5 dagen daarna kreeg ik (denk ik) een innestelingbloeding.. En nu heb ik al sinds maandag het idee dat ik zwanger heb i.v.m. diverse symptomen...
Nee, ik denk dat die laatste berekening niet klopt; dat gaat allemaal veel te snel. Als je 8 feb ongesteld bent geworden, en je cyclus is wat aan de korte kant (tussen 24 en 28 dagen) is het bruin/rozeverlies van 21 feb hoogstwaarschijnlijk een ovulatiebloedinkje geweest ipv een innesteling. Dat zou betekenen dat je één dezer dagen een innesteling zou hebben.
alles kan, als jij ineens een megasnelle cyclus hebt is dat best mogelijk, en ik kan niet bij je binnen kijken, dus ik kan het niet ontkennen, maar... if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck; it's probably a duck. Oftewel: dat wat het meest voor de hand liggende is, zal het wel zijn. En 13 dagen na je begin van cyclus een bloedinkje is 90% zeker eeen ovu-bloeding, en niet een innesteling.
Halloo mensen, Ik had een vraagje, altans of iemand me wat meer raad kan geven. Mijn laatste menstruatie begon op 2 februari. Ben de afgelopen maand een beetje slordig geweest met de pil slikken. Ik heb mn laatste pil vrijdag/zaterdag ingenomen. Omdat ik wat eerder ongesteld wou worden. Nu is het ondertussen vrijdag, en ben ik nog steeds niet ongesteld geworden. Lichtelijke steekjes, maar niet het gevoel dat ik atijd heb een paar dagen voor mij menstruatie. Nu moet ik dus aankomende dinsdag ongesteld worden, maar ik had het eerder verwacht. Gister uiteraard een test gedaan voor de zekerheid, want als je niet zeker bent, is het heel vervelend, bezorgt me alleen maar stress. Maar hij was negatief. Misschien te vroeg, of gewoon wachten tot en met dinsdag? Ik vind het maar een beetje raar. Zou iemand me kunnen adviseren? Alvast bedankt.. Groet Angel89
wacht even... je hebt de pil dus maar twee en een halve week geslikt? Omdat je je ongi vroeger wilde hebben? dat kan dus niet. Je kan alleen je ongi naar achter opschuiven door hem langer door te slikken. Heb je nu dus afgelopen tijd onbeschermde seks gehad? want in dat geval kun je zeker zwanger zijn! Uit je verhaal begrijp ik dat dat niet de bedoeling is, dus vanaf NU met condoom doen, en even afwachten of je nog een positieve zwangerschapstest in handen krijgt...
Jaa schat ongeveer 3 weken geslikt denk ik.. maar normaal als je eerder stopt, moet je ook eerder ongesteld worden, dat blijkt uit informatie opgezocht via google.. Dan zou je eerder met je stopweek moeten beginnen, misschien een fabeltje dat kan ook. Altans heb t wel eens eerder gedaan, en toen werd ik inderdaad eerder ongesteld. en ik heb inderdaad onbeschermde sex gehad. Het is inderdaad niet de bedoeling, maar als het zo is, dan is het voor mij gewenst.. Ik zit zo te stressen, vooral omdat ik niet ongesteld ben.