Andere functie na verlof, nu nog starten opleiding??

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door jipenjanneke, 1 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, Ik wil even mijn verbazing van me afschrijven. Ik ben op dit moment bijna 28 weken zwanger, afgelopen maandag van de vk advies gekregen om minder te gaan werken ivm harde buiken en rugklachten. haar advies is 2 uur per dag minder. ik heb met mijn werk afgesproken dat ik 1 uur minder per dag ga proberen, dan kunnen we het altijd nog bijstellen. dat is op zich prima. verder willen ze graag dat ik na mn verlof een boekhoudkundige functie ga doen, nu werk ik als secretaresse. Cijfers zijn echt niet mijn ding! ik snap er niks van en vind het ook niet interessant. maar goed, als ik het niet wil /doe dan is er straks geen werk meer voor mij. Dat is niet zo letterlijk gezegd, maar daar komt het wel steeds op neer. Nu wil ik op zich wel een poging wagen in een nieuwe functie maar dan wel met een opleiding om meer achtergrond te hebben. Ze vinden dat ik nu nog 6 weken voor mijn verlof wel kan starten met een opleiding en dan in mijn verlof ook nog wel wat aan mn studie kan doen. ehhh echt niet. Verlof = verlof. Ook zie het nu starten met een studie niet zitten gezien de harde buiken en als ik nu 6 weken studeer dan ben ik dat toch na mn verlof helemaal kwijt.. Echt zo vaag. Nou goed, wou graag even van me afschrijven. Advies / reacties zijn zeer welkom.

2. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij een reorganisatie zijn ze verplicht moeite te doen om je een andere fuctie aan te bieden/ander werk binnen het bedrijf. Wellicht heb je een sociaal plan op het werk? en kan je daar eens in kijken.
    Wat betreft de opleiding zou ik er over nadenken wat je zelf wil. Als ze je de opleiding aanbieden en betalen zou ik het wel gewoon doen. Misschien is er na je verlof geen mogelijkheid meer voor om dan te beginnen? Wel duidelijk maken dat eventuele achterstand door afwezigheid een reeele mogelijkheid is.
    Maar ik zou vooral kijken naar wat je zelf wil.

Deel Deze Pagina