Volgens mij is er iets mis...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Aylin16, 29 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    bij mij begonnen de klachten pas met 7 weken....zou je niet al te ongerust maken elke zwangerschap is anders.

2. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Bij de zwangerschap van mijn dochter leken de weken eeuwen te duren voordat ik de eerste echo kreeg was zooo zenuwachtig had zoveel verhalen gehoord over kindjes waarbij het hartje niet meer klopte en waren gestopt met groeien dat ik helemaal parra was geworden. Nu spreek ik mezelf steeds toe dat er niets aan de hand is en ik me niet zo druk moet maken. Toch blijft het moeilijk!

3. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Aylin,

We zijn even ver zie ik en ik vind het ook heel erg moelijk. Dit is mijn eerste zwangerschap.
    Ik probeer mezelf niet te vergelijken met hoe andere mensen zich voelen, ik heb tenslotte niet hun lijf. Ik probeer er vertrouwen in te hebben dat alles goed verloopt, meer kan ik toch niet doen.
    Het zal wel een hele grote opluchting zijn als de 1e echo achter de rug is hoor. Kan ik iets opgeluchter adem halen ;) .
    Succes meid.

Grt Vanilia

4. Cb81

Cb81 Lid

29 jul 2008
    8
    0
    0
    Arnhem
    He he, eindelijk de goede topic gevonden. :D Ik ben ook erg onzeker omdat ik misselijk was van ergens ik week 5 tot een paar dagen geleden. Nu ben ik 7 weken en 2 dagen zwanger en alleen mijn borsten voel ik nog een beetje. Verder is alles weer 'normaal' :( . Heel typisch, maar als ik jullie zo hoor is dat dus helemaal niet raar...?

En pas de 13e mijn eerste echo... Duurt nog een eeuwigheid!

5. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Hoi Vanilia,

Ik ben ook pas opgelucht na de eerste echo. Omdat ons kleine meisje nu pas 6 maanden is kwam dit heel onverwacht en moest echt aan het idee wennen. Nu eenmaal gewend en ook erg blij met de zwangerschap beginnen de onzekere weken weer aan. Dit is dus mijn tweede zwangerschap maar het lijkt wel of ik me nog drukker maak dan bij de zwangerschap van mijn dochter! Wanneer heb jij je eerste echo..?
    Ik probeer gewoon te denken dat het vaker goed gaat dan fout beetje struisvogelpolitiek maar het helpt me af en toe wel de dagen doorkomen.

6. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Nou ik weet niet wanneer mijn echo volgt maar pas over een tijd ben ik bang..Moet dus nog heeeel lang wachten tot ik gerust adem kan halen.

7. Cb81

Cb81 Lid

29 jul 2008
    8
    0
    0
    Arnhem
    @Aylin16 Nou als je 5 weken en 3 dagen zwanger bent duurt het inderdaad nog wel even. Volgens mij worden er alleen echo's gemaakt bij 6 weken als er een medische indicatie voor is. En als je behoefte hebt aan prenatale screening (nekplooi, combi-test e.d.), dan krijg je een echo bij ongeveer 8 weken en anders bij ongeveer 12 weken.

Sterkte met je onzekerheid. Volgens mij is het een zwangerschapskwaal want ik denk dat er erg veel mensen last van hebben :( Ik ook :(

8. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    hey,

ik ken herken het ook heel goed hoor...
    omdat ik niet gepland zwanger ben was ik ook heel erg onzeker...
    het ene moment had ik meer last van de misselijkheid als de andere.
    en elke keer als ik niet misselijk was dacht ik van ow nee toch het zal toch niet fout gaan.
    en ik herken het ook heel goed dat de weken heel langzaam voorbij kruipen.
    als je eenmaal bij de verloskundige bent geweest en je ziet daar het kleine mensje in je lichaam ben je ook alles weer vergeten hoor.
    je moet het toch echt nog even volhouden...
    en het is zwaar die weken tot je naar de verloskundige mag maar toch nog volhouden

groetjes

9. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Ik weet het vind het alleen verschrikkelijk deze tijd de onzekerheid. Toch blijf ik me steeds voorhouden dat het vaker goed dan fout gaat. Maar als je hier dan weer de verhalen van de miskramen hoort etc word je zo onzeker. Hoop dat de weken een beetje voorbij vliegen....

10. mirjamc

mirjamc Actief lid

6 apr 2007
    105
    0
    0
    Emmeloord
    Ik ben ook alweer zwanger en mijn dochtertje is in april '08 geboren!Ik moet 20 augustus al naar de gyneacoloog.Die ziet mij inderdaad ook al aankomen! :) Deze zwangerschap is voor ons niet gepland geweest(ik was aan de pil)maar we zijn ontzettend blij,ookal is Lieneke nog net geen 4 maanden.
    Ik maak me ook weer veel zorgen of het wel goed gaat daarbinnen.Ik heb voor Lieneke een miskraam gehad en ben zo bang dat het weer mis gaat.

Groetjes Mirjam

11. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Aylin,

Ik heb mijn eerste echo 22 augustus. Dus dat is over 3 weekjes. Ik vind het super spannend. Ik probeer een nuchtere houding aan te nemen en mezelf niet bang te maken dat er van alles mis is daarbinnen. Het loopt zoals het loopt en ik vertrouw erop dat het goed is.
    Maar de onzekerheid is inderdaad erg moelijk om mee om te gaan...

Groetjes Vanilia

Deel Deze Pagina