Wat doen jullie? Ik kolf momenteel na de voeding om mijn productie op te schroeven en savonds kolf ik ook nog eens. Die melk wil ik invriezen, samen met de melk van de dag ervoor. Dat kan toch gewoon hè?
Ik heb het altijd zo gedaan, kan best. Ik gooide het wel pas bij elkaar als het dezelfde temperatuur had en schreef de datum erop van de oudste melk.
ik combineer ook wel melk van kolfsessies voor de vriezer, maar vries sowieso geen melk van ouder dan 24 uur in. Als er melk van de voorlaatste dag (die ik dus voor de laatste dag meegeef) overschiet aan t eind van de week geef ik die zelf een keer als flesje, waarmee ik weer een kolfmomentje heb voor de melk voor maandag of vers voor de vriezer.
Geen probleem. Zolang je niet het uiterste van het uiterste combineert. Dus geen melk uit de koelkast van zes dagen oud, zes maanden invriezen, en dan bij het ontdooien het nog eens 24 uur bewaren. En dan nog drinken kindjes geen bedorven melk, ze slikken het gewoon niet. Je kunt er wel vanuit gaan dat de voedingsstoffen wat achteruit gaan bij invriezen, maar het is nog altijd beter dan kunstvoeding.
Fijn om wat bevestiging te krijgen dat het geen probleem is. Dat de voedingsstoffen achteruit gaan weet ik maar ach, hij drinkt bijna altijd live . Zelfs op het kdv kan ik zelf gaan voeden, behalve bij eenheid belangrijke bespreking ofzo en dat komt bijna nooit voor.