Hallo Allemaal, Ik weet het even niet meer allemaal... Ik ben inmiddels 37+3 dagen zwanger en ons kindje ligt in onvolkomen stuit!! Afgelopen vrijdag naar het ziekenhuis geweest, wilde absoluut geen draaipoging, de arts heeft ons verteld hoe het in zijn werk gaat en wat de risico's zijn! Ik heb er al een heleboel over gelezen en ook minder leuke verhalen. Volgens de arts had ik nog genoeg vruchtwater en een goed postuur.... Nu heb ik morgen weer een afspraak (controle) en overweeg ik toch een draaipoging want een KS is ook niet alles en voor mijn gevoel heb ik als ik die draaipoging niet heb gedaan er niet alles aan gedaan. Een KS is toch een operatie dus het herstel is langer enz... Ik vind het zo moeilijk, zijn er meerdere die met hetzelfde "probleempje"zitten? En hoe denken jullie erover? groetjes Klungel
Meid, ik voel helemaal met je mee. Hier precies hetzelfde probleem. Ik wil absoluut geen ks, maar een draaipoging vind ik ook doodeng. Ik heb besloten het wel te laten doen, met 37 + 1. Er zitten beide risico's aan. Ik laat het in het ziekenhuis doen, door iemand die een vrij hoog succespercentage heeft. Ik baal ongelofelijk, want ik wou thuis bevallen, denk niet dat het em nog wordt. Als de poging mislukt wordt het een ks. Wat je ook besluit, heel veel succes!!
de risico's van een draaipoging zijn veel lager dan van een ks, of van een stuitbevalling. ik ben echt erg blij dat ik het geprobeerd heb! (en dat het gelukt is natuurlijk) het was niet fijn, maar echt niet heel erg pijnlijk. op het moment dat het wel pijnlijk werd stopte de gyn en was de pijn ook gelijk weer weg. even later draaide het kindje zo door. veel succes met je beslissing en de evt. draaipoging!
Je moet je eigen gevoel volgen. Een keizersnee is ook niet niks inderdaad maar wel het veiligst voor de baby wat dan voor mij weer het belangrijkst is. Hier ook een stuitligger en ik ga haar niet laten draaien want zeer nare ervaringen gehoord! Ook een stuitbevalling vind ik te riskant dus hier kies ik voor een keizersnee. Is misschien voor mij het vervelendst maar voor de baby het meest veilig. Lees anders even het onderwerp stuitligging.
Ook hier draaipoging gedaan en het is super gegaan. Wel pijn maar liever pijn dan ks... Je wordt goed in de gaten gehouden zowel voor als na de draaipoging. Mocht het misgaan, staan de OK klaar voor de ks... En daarna lag ze niet meer in de stuit..
Bedankt voor de reacties!! Wij hebben de draaipoging gedaan, helaas is het niet gelukt we hebben een kindje met een eigen willetje draaide meteen weer terug. Het gaat nu een KS worden, ik kan me erbij neerleggen want ik heb er nu alles aan gedaan!! We moeten het positief inzien en er vanuit gaan dat alles goed gaat. Er worden zoveel kindje geboren met een KS!! De draaipoging deed niet echt pijn, ik voelde wel iets maar was echt wel te hebben. Succes allemaal Groetjes Klungel
hey, jammer dat het niet gelukt is! maar fijn dat je je nu bij een ks kunt neerleggen, omdat je er voor je gevoel alles aan gedaan hebt! is er al een datum gepland voor je ks?
Hey hey, Er is al een datum gepland voor ons... met 39 weken en 4 dagen gaan ze ons kleine wondertje halen. Als ik voor die tijd weeen krijg of wat dan ook kan het ook nog eerder maar zolang het met moeder en kind nog allemaal goed gaat laten ze hem zo lang mogelijk zitten. Groetjes Klungel
Hoi, Ik heb ook een draaipoging gehad die mislukte en daarna gekozen voor een keizersnee. Bij het topic 'stuitbevalling of keizersnee' kun je mijn verhaal lezen. Ik zou het in ieder geval allemaal zó weer doen, want een gezond kind is het belangrijkste. Veel succes!