Hallo, Ik ben vandaag 20 weken zwanger en heb donderdag de echo. Vind het heeeeel spannend! Ik ben lang (1.80m) en slank. Heb ook nog niet echt een buikje?! in de ochtend zeker niet en als ik plat op me rug ga liggen is hij ook weg... Is dat normaal? ben zo bang voor die echo dat het kindje bijna niet gegroeid is... voel ook nog niet echt veel. meestal in de avond als ik op bed lig of rustig op de bank zit. Voelt als een soort gekriebel maar dan binnenin me buik. Is dat die kleine? Ben 11 april nog bij de VK geweest. Hartje klopte goed en volgens haar groeide me baarmoeder 'volgens het boekje'. kwam toen net onder me navel. Wie herkent dit?
Het verschilt heel erg per persoon. Mijn zusje had veel minder en later buik, terwijl onze kinderen even zwaar waren bij de geboorte. Ik liep in week 12 al in positiebroeken en zij ergens in week 30. Een andere kennis was helemaal plat bij 20 weken, trouwjurk is 1 cm uitgelegd, daarna ook niet veel gegroeid. Kindje was normaal van gewicht verder
Ja, is echt heel verschillend per persoon. Ik heb nu bij mijn derde zwangerschap bij 18 weken echt al een flinke buik. Maar ik had dan ook nog heel wat vel 'over' van de vorige keren. Een vriendin zag je het pas bij toen ze ruim 6 maanden was. Het schijnt dat het kan komen omdat de baby meer naar binnen ligt in je buik zegmaar. Wees maar gerust hoor, je omvang is geen reden tot twijfel! Succes met wachten nog tot donderdag
Ik ben ook bijna 20 weken zwanger en heb toch al een redelijk buikje, maar ik was ook niet één van de allerslankste voor mijn zwangerschap... Mijn schoonzus is eveneens zwanger van haar 2e kindje en heeft bijna nog niets van buik in vergelijking met de mijne. Ik denk dat het echt afhangt van persoon tot persoon en in het laatste trimester zal je misschien vloeken bij de omvang van je buik
Ik had (tot ong. 36 weken) ook geen hele grote buik (ben ong. 1,80m) en iedereen dacht dat het geen groot kindje zou zijn. De vk zei het nog een paar dagen voor de bevalling, wel lang, maar zeker niet groot. Mijn meisje was bij de geboorte 4100 gram en 54 cm, niet echt klein dus . Moesten zelfs een nachtje blijven omdat ze groot was. Blijkbaar groeit je kindje anders in je buik als je lang bent, omdat ze meer ruimte in de lengte hebben. Ik voelde haar voor het eerst goed met 21 weken. Weet nog dat ik het tijdens de 20 weken echo vroeg (was er ook onzeker over) en toen zei de echoscopist dat het heel normaal is om je kindje pas goed te voelen na 20 weken. Hopelijk een beetje een geruststelling!
Niet druk om maken hoor. Is een persoonlijk dingetje en hangt af van heel veel factoren. Hier (met het aftellen naar de bevalling in zicht) nog steeds nagenoeg geen buik. Pas nog in gewone kleding.
Bij mij was pas vanaf week 25 een beetje te zien dat ik zwanger was. Met kerstavond toen ik 20 weken zwanger was kon ik nog gewoon mijn strakke galajurk van het jaar ervoor aan, en niemand die gezien had dat ik zwanger was. Nu met 35 weken nog steeds een klein buikje, maar zolang de VK blijft zeggen dat hij goed groeit dan geloof ik dat maar Mensen schatten mij op dit moment rond de 25 weken. Dus ik denk dat jij je ook geen zorgen hoeft te maken hoor! Bij sommige mensen is het nou eenmaal beter zichtbaar dan bij de andere.
Het is zo verschillend hoe een buik groeit. Hier ook lang (182) en slank (voor bevalling 63 kg) en bij mij zag je echt vanaf 11 weken al een beginnend buikje. Ben nu 32 weken en plof voor mijn gevoel uit elkaar. Ondanks dat ik qua kilo's heel normaal aangekomen ben, maar ik draag alles naar voren. Je ziet aan de achterkant ook niet dat ik zwanger ben. En om heel eerlijk te zijn, ik vind het wel genoeg zo . Ik zou het niet zo leuk vinden als mensen pas zo laat zouden zien dat ik zwanger was maar om eerlijk te zijn kan ik nu toch ook wel jaloers zijn op de meiden met een klein buikje . Zolang de vk zegt dat je bm volgens schema groeit dan vooral niet druk maken. De kleine pakt sws wat hij nodig heeft!
Meiden bedankt voor jullie reactie! Blij dak niet de enigste ben! Aan de ene kant wil je het zelf graag zien en showen maar aan de andere kant zo'n grote buik is ook maar weer onhandig Nu nog hopen dat ik hem / haar binnenkort goed ga voelen
Ik had al gauw een ontzettend grote buik maar ik ben ook maar 1.63.. en me zoontje was bij de geboorte 46cm en 3110 gram.. Dus een kleintje.. Je buik zegt geloof ik niks over je kindje.. Bij mij kwam het omdat ik ontzettend veel vruchtwater had..