Onze dochter van 11 weken kreeg eerst 5 flessen per dag (150ml + 5). Dit kreeg ze om 07.00 / 11.00 / 15.00 / 19.00 / 23.00 uur. Met dit schema moesten we haar elke keer wakker maken om 23.00 uur en zijn we soms een uur aan het martelen om de fles erin te krijgen. Ook spuugde ze veel ook al gebruiken we johannesbroodpitmeel. Bijna elke voeding geeft ze terug. Vandaag ben ik overgestapt naar 4 flessen van 180 ml + 6 en voeding om de 5 uur. 07.00 / 12.00 / 17.00 / 22.00 uur. Is dit daadwerkelijk nu zo slecht ? Het is nu 22.00 uur en ze slaapt nog steeds, dus ik ga haar weer wakker maken voor de laatste voeding. We gaan vannacht kijken of ze met dit schema door blijft slapen. Groetjes Diane
Ik denk niet dat het slecht is. Wij hebben ons dochtertje nooit wakker gemaakt voor een fles. En die sliep al heel snel door. Ze dronk overdag dan veel en sliep dan lekker snachts. Als je kindje tevreden is zo denk ik dat dat haar behoefte is en jij het goed doet.
welnee!je moet je gevoel volgen. onze dochter is 12 wk.overdag komt ze om de vier uur.dan krijgt ze 150 met 5 scheppen.s nachts slappt ze keurig door.afgelopen zondag had ze duidelijk echt zondaggevoel en sliep ze tot kwart over 9!!dan kom ik ook op vier voedingen uit. ze groeit als kool,(ze is met een laag gewicht geboren2400gram) ze doet het prima op deze manier en is tevreden.dan is mama dat ook!
Hoe zwaar is jouw kindje??? Ik zit ook met het dilemma van 5 naar 4 flessen... Elin is nu 11 1/2 week en krijgt 's avonds (met moeite) om 22 uur haar laatste fles en dan moet ik haar om 7.30 wakker maken... Als ik dat niet doe kom ik overdag helemaal niet uit, nu geef ik haar soms een fles maar heeft ze zelf nog geen hongersignalen gegeven... Ook ik denk dat ik overdag makkelijk 5 uur tussen de voedingen kan laten en de laatste fles dan om 21 uur kan geven, Elin weegt nu ca 5800 gram.... CB zegt dat ze daar nog te klein voor is, maar ik vind flessen geven wanneer een kind nog geen honger heeft ook raar toch??? Denk toch dat wij het maar gaan proberen en kijken hoe laat ze wakker wordt....
Liene deed dit ook zo snel, ik ben dan ook rond de 11 weken op 4 flessen over gegaan (180+6). Nu is ze bijna 6 maanden en nog steeds 4 voedingen, 7 uur fles 210 + 7, 11 groentepap, 15u fruitpap en 19u 240 +8, ze groeit prima, volgt netjes haar curve. Kind en gezin hier in Belgiƫ was telkens kwaad op mij dat ze zogezegd te weinig kreeg, maar blijkbaar heeft ze niet meer nodig
Ik heb bij mijn dochter met 8 weken de fles van 23.00 uur gewoon laten vallen. Ik moest haar er ook steeds voor wakker maken en kreeg de indruk dat ze die voeding eigenlijk niet echt meer nodig had. Ik had verwacht dat ze midden in de nacht zou komen voor die voeding die ik weg zou laten, maar verbazingwekkend genoeg sliep ze gewoon door. Sindsdien altijd doorgeslapen..
Maar ik heb ook wel eens gehoord dat de suikerspiegel dan te laag kan worden. Of is dat onzin of niet erg?
Onze dochter ging met 10 weken van 6 naar 5 flessen en met 12 weken van 5 naar 4 flessen.. Dat wakker maken vond ik op een gegeven moment echt zielig worden dus gewoon niet meer gedaan.. CB vond het niet goed maarja boeiend.. Ik mocht max 12 uur tussen de flessen laten..