wat helpt tegen misselijkheid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Smile, 15 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik ben nu acht weken zwanger en sinds gisteren misselijk.
    Niet zo erg dat ik moet overgeven, maar toch.
    Wat hebben jullie gedaan tegen de misselijkheid?
    Ik probeer een lege maag te voorkomen, maar voor de rest zou ik niet weten wat je er aan doen kunt.
    Tips gevraagd dus!!

2. Mimi85

Mimi85 Actief lid

13 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi! Ik ben ook net 8 weken zwanger...

Ik heb ook last van misselijkheid maar niet zodanig dat ik moet overgeven. Als is het gevoel van misselijkheid erger heb ik het gevoel. Het kan zo mn hele dag beheersen en beinvloeden.

Anyway....tips.

Van mijn schoonmoeder:
    Doe in een glas...een lepel rozenwater, 2 lepels citroen, kandij suiker en ijsblokjes met een beetje koud water. Dit goed mixen en opdrinken. Wel koud opdrinken!

Mijn vriend maakt voor mij als ik misselijk ben:
    Koudwater met suiker...veel suiker. Of koud water met suiker en wat citroen.

Ik kan me voorstellen dat je hier niet aan moet denken maar bij mij helpt het echt. Kennelijk toch de kunst om je suikerspiegel hoog te houden.

Ook heb ik van de dokter Emesafene gekregen (als ik dat zo goed uit me hoofd zeg). Dit is een tabletje of zetpil die tegen misselijkheid helpt. Bij mij werkt het niet...wie weet voor jou wel. Dit mag gebruikt worden tijdens zwangerschap!!

Wie weet helpen 1 van deze tips bij jou... en ik ben benieuwd naar andere tips!!

groetjes!

3. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Ik dronk elke morgen zittend rechtop een a twee kopjes kamille thee wat mn maag wat rustiger maakte.... ik was dan nog niet in staat om te eten maar ik was in elk geval van de ergste misselijkheid af.

4. Saartje1

Saartje1 Actief lid

12 aug 2009
    199
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat bij mij hielp is, een kopje thee met een heel klein beetje gember poeder erin, even roeren en opdrinken. Echt het helpt! Je bent in elk geval een paar uur van de misselijkheid af. Het is de moeite waard om het te proberen.

5. rachel30

rachel30 Lid

12 aug 2009
    68
    0
    0
    ik heb van alles geprobeerd, maar niets helpt.. dus heb de ha gevraagd om emesafene. aangezien ik bijna niets binnenhoud sinds gisteren.
    ben nu ruim 3 weken aan het spugen en 4 en halve kilo kwijt.
    de ha vond dat teveel.. en zei dat ik het med wel mocht gebruiken, maar als ik nog erg bleef spugen hem gelijk bellen moest.
    ik wordt in de gaten gehouden.. mede door mijn vorige zwangerschap.

6. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Bij mij hielp de emasefene eerst wel maar na een week ofzo niet meer.

Ik eet 's ochtends wat cornflakes, dat valt het beste. verder rooster ik 's ochtends een aantal witte boterhammen, beleg ze met een klein beetje boter of avocado of iets dergelijks en dan snij ik ze in kleine stukjes zodat ik altijd wat binnen handbereik heb op weg naar werk e.d. Tja, je moet toch wat :(
    Verder drink ik alleen koud water, liefst met ijs en af en toe een beetje cola. En ja, afleiding helpt misschien nog wel het meest.

Succes, het is zeker geen pretje die misselijkheid.

7. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    over de hele dag kleine beetjes blijven eten.. liga ,eierkoek, snoeptomaatjes en dan weer iets anders...
    brood staat mij giga tegen en gisteren kwam de cornflakes er ook zo weer uit dus die vandaag ook maar even laten staan... vervelend maar het is niet anders.. elk uur gewoon een klein beetje eten. al is het maar een biscuitje

8. Dehtje

Dehtje Actief lid

20 aug 2009
    134
    1
    0
    Kleine beetjes eten en alleen eten waar je op dat moment nog zin in hebt. Bij mij gaat de misselijkheid nu een stuk beter (13 weken) maar op mijn top hielp eigenlijk niks. Heb alle tips en trucs geprobeerd maar als je goed misselijk bent en aan het overgeven bent helpt echt niks. Het uitzitten helaas...

9. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

wat mij enorm hielp waren de vsm tabletjes van puur mama,
    vla, en kleine beetjes eten,

10. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Pfff, de misselijkheid hier nog flink aanwezig.
    Hoef nog niet overgeven, maar kan mezelf daarin ook aardig beheersen.
    Afgelopen week hielp het drinken van koolzuurhoudende dranken, maar dat effect is nu ook weg. Afleiding is inderdaad een wondermiddel, maar soms heb ik geen fut om afleiding te zoeken....
    Voor de rest loop ik elke dag even door de winkel en koop ik datgene waarvan ik denk: 'ja, dat lijkt me wat'
    Wat betreft het gember.....dat is gewoon poeder dat je met bakken ook wel eens gebruikt ofzo??
    Heb al gezocht op capsules maar die zijn me veeeel te groot..

11. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    weet dat t slecht is, maar bij mij hielp coca cola heel goed! en elke dag beginnen met een bakje vanilleyogurt.

12. Latoya3Stars

Latoya3Stars Fanatiek lid

4 okt 2007
    2.090
    0
    0
    ff werkloos
    Enschede
    Hallo dames...

Hier ook een die elke dag met vlagen erg misselijk is..Ik probeer dan snel een snoepje ofzo om op te zuigen...Gelukkig kan ik het overgeven nog net in bedwang houden..Normaal rook ik, maar nu ga ik er echt van over mn nek....Ik kan verder geen eten verdragen, dus ik eet maar kleine beetjes, zoals koekjes en snoep...En kleine slokjes coca cola, dat helpt ook idd!!! Niet prettig dit....:(

13. MaNo

MaNo Actief lid

2 jan 2009
    193
    0
    0
    Eindhoven
    bij mij hielp het eten van zure dingen heel goed: komkommer in het zuur, augurken, zure matjes (die snoepjes)
    echt heel raar, en vooral: de raarste combi's

14. Laust

Laust Niet meer actief

Bij mij begint het gelukkig weer wat weg te zakken. Ik hoef nu nog maar 2 keer in de week over te geven in plaats van elke dag. Toen het zo erg was hielp niets. Zorgen dat ik vooral veel vocht in mijn maag had, dat komt er makkelijk weer uit ;) En als ik het kwijt was ging het weer goed. Dus het enige wat toen hielp was overgeven eigenlijk.
    Nu helpt het als ik zorg dat mijn maag nooit leeg is en als ik dan toch misselijk wordt ga ik op mijn linkerzij even 10 minuten op bed liggen.

Het hoort erbij en het wordt echt minder! Ik ben nu in ieder geval wel over mijn angst voor overgeven heen gekomen. Dat is het positieve eraan :D

15. Latoya3Stars

Latoya3Stars Fanatiek lid

4 okt 2007
    2.090
    0
    0
    ff werkloos
    Enschede
    Bij komt het en gaat het...Pff, zoals nu kan ik gewoon weer samen met mijn zoontje nibbitjes eten :) En is mijn beroerdheid weg, heel apart....Maar een uurtje geleden, was ik echt heel beroerd..Mn vriend komt zo met iets wat de dokter heeft voorgeschreven, ben benieuwt!!!

16. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

seaband schijnt ook te helpen
    google maar is !
    het zijn zeg maar 2n bandjes die je op je pols moet doen en zo dus niet misselijk wordt wordt ook gebruikt tegen misselijkheid in de auto en op de boot

17. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Ik ben zelf niet echt heel erg misselijk, maar als dan helpen grannies en vanilla vla wel :)

Hopelijk voel je je snel weer wat beter meid! Succes!

18. Dani11

Dani11 Niet meer actief

vanille vla werkt!

19. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Kreeg gisteren van 3 verschillende mensen onafhankelijk te horen dat gele vla zou helpen. Vandaag dus gele vla in huis gehaald.

Verder heb ik van de huisarts Emesafene gekregen, en zolang ik me rustig hou werk dit best goed.

20. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Ik heb de emefasine ook, maar helaas komt toch alles er nog uit.
    Alles wat ik eet heeft een vreemde vieze zoete nasmaak.
    Wat ik vaak hoor is wat eten voordat je uit bed komt. Of kleine beetjes eten. Helaas werkt bij mij niets.
    Het enige wat smaakt en er niet uit komt zijn fisherman's friends snoepjes.

Straks maar weer naar de huisarts, want begin het goed zat te worden.

Deel Deze Pagina