volgorde doorkomen tandjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Momof3, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Hallo,

Bij mijn dochter kwamen alle tandjes gewoon in de volgorde die ze moeten komen. Dus ik ging er vanuit dat dat bij ons manneke ook zo zou zijn.
    Nu heeft hij links in de ondrrkaak een kiesje doorkomen en voel ik in de onderkaak een bobbel waar zijn rechterhoektand moet komen. Hij heeft er ook zo'n last van. Het heeft ook 2 weken puzzelen gekost om erachter te komen waarom hij zoveel dronk en zo slecht sliep overdag (met chamodent gaat t al n stuk beter).

Heeft iemand hier n kindje met zo'n rare volgorde doorkomende tandjes? Maak me wel een beetje ongerust.

Groetjes Jamietje

2. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Hier ook een rare volgorde hoor, de eerste 4 normaal, die onder en boven in het midden en toen een andere volgorde. Het geeft niks hoor!

3. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.171
    3.054
    113
    Nederland
    Ons meisje krijgt haar eerste tandje rechts bovenin door, en vd week voelde ik ook links bovenin een bobbel.. Kleine dracula:D Dus ook hier niet in de."juiste" volgorde

4. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Hier ook geen `normale` volgorde... Eerst 2 onder (in t midden) en daarna 2 boven (niet in t midden)... Dus idd n dracula...

Inmiddels heeft hij er 8 en er komen nu 2 kiezen (tegelijk, arm manneke) door...

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier wel de 'goede' volgorde, maar hoor vaak genoeg dat ze in een heel andere volgorde kwamen!
    De twee zoontjes van mijn neef kregen allebei eerst de bovenste hoektandjes met 4 maanden... haha... kleine dracula's!

Ga anders even na hoe je eigen tanden doorgekomen zijn en die van je man, je ziet in ieder geval erg vaak dat de kinderen het patroon van 1 van de ouders volgen!

6. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Hier ook niet in de "juiste" volgorde. De eerste tandjes wel, maar nu wijkt hij af.

Eerst onderste twee, toen bovenste twee, daarna rechts snijtand en nu krijgt hij drie melk kiezen te gelijk door. En links snijtand zal ook niet meer lang duren. Flinke bobbel zit er.

7. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Oh jeej hier voel ik nog 3 bobbels op zn tandvlees.. gister was de hele dag drama

8. singa

singa Niet meer actief

Hier ook een aparte volgorde. De eerste tanden gingen nog redelijk goed. Maar na de eerste 2 tanden onder en de eerste 4 boven kwamen er eerst 4 kiezen. Nu pas komen de andere 2 tandjes onder door.
    Onze dochter is ook nog eens erg laat begonnen met alle tanden.

9. Meijke

Meijke Niet meer actief

Na 2 ondertandjes, 2 boventandjes, nog een ondertandje zijn er nu eerst 4 kiezen door. Waar die andere tandjes blijven ;) :D?

5 tanden en 4 kiezen dus nu, met 19 1/2 maanden. Schiet nog niet echt op ;).

10. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    hier is de volgorde ook vreemd...en ook hier en draculaatje:p
    hij begon heel standaard met de onderste voortanden, twee weken later kwamen twee tandjes links en rechts daarvan door. Toen was de stand dus 4 onder, niks boven. Inmiddels zijn de bovenste twee hoektandjes ook door (beide tegelijk). Ons kleine vampiertje... ben wel benieuwd hoe de rest doorkomt.. echt bobbbels voel ik nu niet meer, dus het zal wel even rustig blijven.

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.557
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Onze oudste deed het volgens mij redelijk volgens het boekje. Maar de jongste... nu 19 maanden geweest... begon met snijtandje onder en eentje boven... daarna kwamen rap de andere snijtandjes door... Dus wel 8 snijtandjes nu, maar nog altijd geen hoektanden, maar wel al een aantal kiezen erbij.

12. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Hier eerst de 2 ondersten tegelijk, toen de 2 bovensten 1 voor 1, daarnaast 1 snijtand. Daarna linksonder een kies, en nu zie ik bovenin nog een snijtand bijna doorkomen.

13. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Hier is hij begonnen met boven de 2 buitenste snijtanden (dacht eerst dat het de hoektanden waren maar toen de 2 middelste kwamen zag ik dat het de snijtanden waren en de hoektanden nog niet komen) en toen onder de 2 middelste, daarna de 2 middelste boven en de laatste zijn de 2 buitenste snijtanden onder.

Vanaf 6 maanden al 8 tanden maar nog geen hoektanden of kiezen zichtbaar.

14. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Meestal komen die pas na 1 jaar en dan eerst de kiezen en daarna pas de hoektanden, gevolgd door de achterste kiezen rond 2 jaar.
    Maar dat zou dan 'volgens schema' zijn...

15. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier geen volgorde en ook qua leeftijd klopt er weinig van. 15 maanden en vijf tandjes...

16. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    met ruim 8 maanden kreeg hij zijn 2 onderste voortanden.
    Toen tot zijn 1ste verjaardag helemala niets meer.

En daarna in 3 weken tijd een compleet gebit. Waarbij de hoektanden en kiezen eerst kwamen.

Deel Deze Pagina