Ik zat vanochtend nog even de kerstkaartjes te kijken en nu vroeg ik me af. Wat is nou de juiste volgorde qua namen die je op het kaartje zet als afzender? Begin je met de man,vrouw en dan kinderen? Tenminste zo is hoe ik het zelf doe. Hoe is jullie volgorde?
Zo is idd de volgorde hoe ik het erop zet. mijn vriend, ik, (volgende kerst) ons kindje en dan de namen van de honden. Zo heb ik het eigenlijk van huis uit gezien en overgenomen
Ik ook man, ik, oudste, jongste.... Ik heb vroeger geleerd dat je je eigen naam niet als eerste mag zetten en ik schrijf altijd de kerstkaarten, dus dan is het automatisch die volgorde...
Denk niet dat er echt regels voor zijn lijkt me dat je zoiets zelf mag bepalen, het is alleen netter als je niet als eerste met jezelf begint .. Ik doe ook altijd: Man, Ik, die kleine
Ik heb een soort van oom en die doet het juist altijd van jong naar oud dat is wel grappig om te zien. Maar het mooist en hoe ik het zelf ook altijd doe is van oud naar jong!
Ik doe ook mijn man, ik en dan de kinderen. Niet omdat ik mijn man 'voorop stel' maar omdat ik geleerd heb dat het onbeleefd is om jezelf als eerste te noemen. En omdat het nogal een warrig zootje wordt als ik mezelf als laatste noem zet ik eerst mijn naam en dan die van Kyra (en als ik de hond erop zet komt die als laatste).
Ja inderdaad ik vind het ook onbeleefd mezelf voorop te stellen dus vandaar ook manlief eerst. Ik had 1 kaartje waar eerst kindje,man en toen vrouw op stond en dan ook nog eens niet met hoofdletters...tuurlijk mag ieder voor zich bepalen maar vond het niet staan!
Wij doen standaard: Samantha, Otto en de beestenboel. Misschien ben ik gewoon een beetje tegendraads. Hij neemt mijn achternaam over als we trouwen en onze (hopelijk) toekomstige kinderen zullen ook mijn achternaam dragen.
Hier ook vriend, ik, Milan. Ik dacht altijd dat 't op volgorde van leeftijd moest, dus als de vrouw ouder is, dan die eerst zetten. Maar ik weet 't ook niet hoor.
ik doe altij vriend en dan ik als laaste de hond me vriend is wel jonger dan mijn maar vind het niet staan als ik al eerste er op staat.