Hallo, Mij zoontje is ondertussen 6 weekjes oud en weegt 5kg. Hij drink 6x dgs 120/4 (dus 135 ml). Hij laat altijd netjes 4 uur tussen de voedingen. 's nachts 5 uur en in de ochtend vaak 3,5 uur, maar gemiddeld genomen 4 uur. nou vroeg ik mezelf af, ben IK degene die de eerste stap moet zetten om door te kunnen slapen door bijvoorbeeld de laatste voeding op te hogen of 5x dgs 150/5 aan te bieden? Of geeft de kleine ZELF wel aan wanneer hij hier aan toe is?
Hallo, Over het algemeen geven kindjes zelf aan wanneer ze toe zijn aan wat meer voeding per keer. Doordat je zoontje dan meer gaat drinken zal er waarschijnlijk ook meer tijd tussen de voedingen gaan zitten. Je mag wel gaan kijken (qua leeftijd en gewicht) hoe het gaat met 150 ml water met 5 schepjes voeding. Groetjes Angelique
Dat had ik van de week ook gedaan, maar na een dag 150/5 per voeding (5 per dag) zag ik hem in de box kokhalzen een half uurtje/uurtje na zijn voeding. Vandaar dat ik weer terug ben gegaan naar 120/4 6x daags. En vandaar ook mijn vraag wie de eerste stap hoort te nemen... weet niet of het een idee is alleen de laatste voeding op te hogen? Of dat dat weinig nut heeft!? De osteopaat heeft eens gezegd dat het soms juist averechts werkt om voor het slapen te gaan extra te voeden...
Ps, moet er wel bij vertellen dat zijn flesvoeding makkelijk omhoog komt, hier gebruikt hij jbpm voor, last heeft van kra mpjes en een moeizame stoelgang...
Hoi! Het kan zeker eens proberen om alleen de laatste voeding op te hogen. Soms kan dat ervoor zorgen dat kindjes gaan doorslapen. Zorg er wel voor dat je zoontje niet te snel drinkt, 15 tot 20 minuten drinken is een goed drinktempo. Laat hem ook goed boeren en houd hem een tijdje rechtop na het drinken. Hopelijk gaat dit goed en slaapt je zoontje dan wat langer door! Groetjes Linda
Bedankt voor je reactie in ieders geval, ga er mee aan de slag... alleen is het boeren hier nog wel een probleem! Dat doen hij niet na iedere voeding. Zijn drinktempo ligt wel tussen de 15 en 20 minuutjes