Il ben zwanger en vanochtend had ik mij eerste echo. Volgens de berekeningen ben ik vandaag 7+2. Helaas op de echo was een embryo te zien gemeten 6+1, wel met een hartslag maar niet z'n stevige. De ginecoloog noemde mijn zwangerschap dreigend. Volgens haar is het nu afwachten. De volgende echo staat gepland volgende week woensdag. Is er nog hoop dat het goed komt? Zijn hier dames met een vergelijkbaar verhaal en toch een goede afloop?
Bij mij precies zo’n verhaal. Door ovulatie inductie zwanger geworden, en daarbij follikelmetings dus eisprong zogezegd vastgesteld. Bij mij eerste echo zou ik 7+0 moeten zijn en werd maar 5+6 gemeten, hier ook duidelijk verteld grote kans op miskraam. 10 dagen later weer een echo gehad hier was wel gewoon 7+5 gemeten echter vond ze het vruchtzakje te klein dus nog steeds zeer grote kans op miskraam. 2 weken later weer een echo zat ik gewoon op 9+5 en het zakje was prima qua formaat. dat het hartje nog niet zo stevig is met 6+1 dat kan, omdat dit net een paar dagen klopt. heel eerlijk het kan nog beide kanten op, maar ik zou me niet puur vasthouden aan de negatieve gedachte van de gynaecoloog. Dit heeft mij 3,5 week hele erge kopzorgen bezorgd..
Houd vooral het positieve in gedachte. Alleen dat houd je overeind. Het hartje klopt pas net, dus die hartslag is niet gek.
Bedankt voor je reactie. Jouw verhaal geeft me een beetje hoop. Inderdaad, het kan nog beide kanten op, dat heeft de ginecoloog ook gezegd maar ik kon aan haar gezicht zien dat het volgens haar niet goed zat. Na mijn afgelopen 2 miskramen (beide rond 6 wk, zonder kloppende hartjes) vind ik moeilijk om positief te blijven. Maar je bericht doet me echt goed!
Bedankt voor je bericht. Het is zo moeilijk in zulke situatie positief te blijven Nu maar afwachten.. ik kan helaas niet meer doen.