8 weken sprong of wat??? Word gekkk

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Jenerah, Feb 25, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jenerah

Jenerah Lid

May 18, 2016
    85
    10
    8
    Ben een thuis mama..werken komt wel weer! Ben al d
    Rotterdam
    Ik weet ff niet meer wat ik hier mee aan moet! Ik heb een zoontje van 8 weken oud en vandaag was echt een hele zware dag. Alleen maar jengelen/huilen, niet slapen en als hij sliep werd hij na 20min huilend wakker en meteen onrustig zijn. Hij wil ook de hele dag drinken, als hij drinkt is het minder goed dan wat ik gewend ben van hem(ik geef bv) ook heel de dag alleen maar aan mij hangen..leg ik 'm neer meteen krijsen terwijl hij hartstikke moe is en echt wil slapen! Sliep eerst snachts goed,zat soms 3.5 a 4 uur tussen..nu net 2.5 a soms 3 uur. Word knetter gek..weet ff niet wat ik moet doen en wat het kan zijn. Heb ook een dochtertje van 20maanden en die had dit niet kan ik mij herinneren. Nou is ieder kindje verschillend maar wat is dit toch zwaar!! Hij ligt nu bij me op me buik te slapen..van het badje is hij moe geworden..gelukkig! Maar kan elk moment wakker schikken want hij slaapt niet diep merk ik.

Ik kom nergens aan toe..vind het vooral zielig voor me dochtertje..ik vind het echt ff niet meer leuk..vind het erg om te zeggen maar ben na vandaag helemaal op!

Kan iemand mij opvrolijken met positieve reacties??:(

2. Roty

Roty Actief lid

Apr 22, 2015
    449
    74
    28
    Misschien inderdaad een regeldag. Lekker bij je laten slapen, nestel je op de bank, kop thee, boekje voor je andere dochter, en gewoon aan toegeven. Des te sneller is het ook weer normaal is mijn ervaring.
    Huishouden even op een laag pitje.
    Als je een draagdoek hebt, deze lekker gebruiken, vaak willen ze in de draagdoek wel iets langer slapen.
    Kan je partner zondag voor je dochtertje zorgen,er even op uit gaan, dan heb jij tijd om er te zijn voor je zoontje zonder schuldgevoelens naar je dochterje toe.
    Kom op hoor, je doet het hartstikke goed.

3. Jenerah

Jenerah Lid

May 18, 2016
    85
    10
    8
    Rotterdam
    Bedankt voor je lieve reactie! Ik moet er idd aan toegeven maar dat is en blijft zo moeilijk! Het zijn van die dagen dat je echt tot het uiterste gaat..

Ook al is het de 2e keer dat ik moeder ben geworden het is allemaal weer echt wennen en word er dan toch weer onzeker door. Mijn partner werkt veel..eigen zaak. Maar als hij thuis is gaat hij wel wat doen met onze dochter.
    Ze lijkt er zelf niet mee te zitten dat ik niet veel kan doen op dit moment maar zelf heb ik t er wel moeilijk mee.

Heb net een voeding gegeven en weer slaapt hij moelijk..2x geboert schone luier niet koud of warm..pff word een lange nacht! Al die rot sprongen..ben je dalijk net uit de ene ga je de ander weer in!

4. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

Dec 12, 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meid! Heftig hé. Ik herken het nog wel van de begin tijd. Dan volgen de regeldagen en sprongen elkaar bijna iedere week op en die dagen zijn echt mega heftig. Ik heb ook vaak met m'n handen in 't haar gezeten en zo plots als het begon is het dalijk ook ineens weer voorbij en slapen ze weer heerlijk en zijn ze weer vrolijk. Ik dacht ook m'n dochter heeft dit nooit gehad maar nu ik haar dagboek terug heb gelezen had zij die dagen ook wel degelijk 😂 probeer eraan toe te geven, het is als het goed is binnen een paar dagen weer over. Voel je niet schuldig, tijd inhalen komt wel

5. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    Herkenbaar hoor. Soms heb je van die dagen. Ik vind het zelf ook wat lastiger nu ik er al één rond heb lopen. Ik probeer er toch maar zoveel mogelijk aan toe te geven en ja dan is soms de televisie wat langer aan die dag. En ach dat strijken komt wel een keer.

Als mijn zoontje lastig kan slapen ga ik ook nog wel eens een rondje wandelen. Meestal vindt hij dat wel leuk. Misschien helpt dat ook bij jou? Of is dat lastiger met je dochtertje?

6. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Regendagen. Op de bank nestelen met een boek en thee en er vooral aan toegeven

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,496
    2,948
    113
    Klinkt inderdaad als een regeldag.
    Lijkt een eeuwigheid te duren als je er midden in zit, maar het gaat echt voorbij!
    Gewoon lekker op de bank nestelen met de kindjes. Filmpje aan voor de oudste en onbeperkt bv voor de baby ;)

8. Jenerah

Jenerah Lid

May 18, 2016
    85
    10
    8
    Rotterdam
    Bedankt meiden voor de reacties!

Hoop echt dat deze donderwolk snel over waait. Elke keer wat, sprongetjes, regeldagen en 15 maart z'n 1e prikjes! Leuk kijk er nu al naar uit.

Ik ga ook zodra het redelijk weer is wandelen..maar gisteren was gewoon een drama! Ik stond in de kruitvat en hij zette het op een brullen..niet normaal. Kreeg t er heet van! En me dochtertje begon ook gezellig mee te doen..hij vind er nu dus ff niks aan. Begint al met mopperen als ik 'm in de maxi cosi zet.

Tv staat idd vaker aan en langer..ze komt nu ook uit zichzelf met de afstandsbediening aan..maja hoort er bij maar tis echt pittig. Ook omdat ze nog zo aanhankelijk is en in de luiers zit. Ze was 9 maanden toen ik weer zwanger raakte..

Nog meer mama's met kort leeftijdsverschil van de kids?

X

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,948
    113
    Female
    Ja hoor, hier zat er 16 maanden tussen nr 2 en 3.
    En ja, de tv/dvd stond ook meer aan dan ik eigenlijk in gedachte had.
    Maar echt, het gaat straks weer beter hoor! Het is gewoon pittig, die eerste 3 maanden.
    Succes, het komt goed,hou vol!! 👍

10. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

Jan 24, 2014
    1,689
    110
    63
    Het is een fase, leuk is het zeker niet. Je kan het het beste accepteren, dat de dagen anders lopen dan gepland. Werkt voor iedereen het beste en daar maak je het jezelf een stuk makkelijker mee. Maar herken het zeker, zelfs met 3 kinderen nog ;)

Share This Page