Volgorde tweede en derde naam?

Discussion in 'Babynamen' started by MamaEsther, Jan 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Volgorde tweede en derde naam?

1. C....... Henri Richard

2. C....... Richard Henri

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    1,535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Wij zijn eruit!! De naam voor ons kleine ventje ligt vast. Laatste dilemma is de volgorde van zijn tweede en derde naam! Wij willen hem namelijk vernoemen naar zijn beide opa's. Het probleem: mijn man vind het mooier klinken als we hem C....... Henri Richard noemen en ik geef juist de voorkeur aan C....... Richard Henri, omdat je anders die dubbele "RiRi" klank hebt bij het volledig uitspreken. Dat vind ik niet mooi. Jullie mening?

2. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik ben het met jou eens, en heb dus gestemd op de tweede versie.

Het klinkt gewoon prettiger. :D

3. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik heb ook voor de tweede gekozen :D

4. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Ik vind de 2de ook mooier klinken.

5. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

May 6, 2007
    1,502
    47
    48
    student
    België
    ik kom een beetje tegendraads doen, ik vind de eerste mooiere klinken. Maar om eerlijk te zijn ik zou er niet om vallen moest ik het tweede horen, ik vind het gewoon een leuke naamcombinatie.

Liefs Stephanie

6. Annika1980

Annika1980 Bekend lid

Jun 8, 2006
    676
    0
    0
    De eerste wordt C.H.R. Achternaam.
    Dit lijkt op Chr. = de afkorting van Christelijk (en Christiaan)...
    Misschien ver gezocht hoor, maar ik zou voor de 2e gaan.
    Vind de 2e ook mooier klinken trouwens.. :D

7. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    1,535
    0
    0
    Laag Soeren
    Daarbij komt dus dat ik ( de Man van Esther ) geen enkele inspraak heb gehad op de namen van de Kids dus een beetje hulp van jullie dames stel ik zeer op prijs :evil: .

Groeten R.

8. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    1,535
    0
    0
    Laag Soeren
    :) Lekkere vent van me! :)

Die van Chr. daar had ik nog niet eens bij nagedacht trouwens, maar ben het er wel mee eens..! Manlief moet zelf weten of hij het ermee eens is (unlike his saying heb ik altijd juist HEM het laatste woord gegeven, al kwamen de ideeen dan van mij hahahaha) als we er niet uitkomen verzinnen we gewoon een derde optie waar we allebei achter staan..! ;)

Liefs
    Esther

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ach, sorry, maar ik ga toch ook echt voor de 2e optie ;) , dus Richard Henri.

10. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    1,535
    0
    0
    Laag Soeren
    *Proest* mijn arme lieve man.. Laat ik even een andere vraagstelling er tegenaan gooien:

Vinden jullie dat C....... Henri Richard goed klinkt?

Het is voor mij namelijk niet iets onoverkomelijks, niet het 'RiRi' en ook niet het 'Chr'. En als mijn mannetje het gevoel heeft dat hij geen inspraak heeft omdat ik degene ben die met de ideeen aan komt zetten, wie ben ik dan om hierover nog een discussie te beginnen? Zoals ik al zei; hij heeft het laatste woord!

Schatje, jij mag kiezen hoor! :) Weet je wel zeker dat je het eens bent met de roepnaam? Zo niet dan moet je dat wel op tijd zeggen he! :confused:

(Lache, nu hebben manlief en ik een forumrelatie! :) Weer eens wat anders dan samen praten..... :) )

11. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    2,545
    1
    0
    tweede keuze, klinkt gewoon lekkerder :)

12. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Hihihi, gelukkig hebben jullie nog even de tijd om het daadwerkelijk te beslissen... alhoewel, paps is degene die aangifte doet bij de gemeente ;)

Toen ik je vraag las, of eigenlijk de titel van de vraag, dacht ik even heel bijdehand: Hoezo volgorde 2e en 3e naam, da's toch makkelijk, eerst de 1e, dan de 2e en dan de 3e naam :)

13. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    1,535
    0
    0
    Laag Soeren
    :) Yup, paps moet de aangifte doen dus het blijft altijd maar afwachten he! :)

Whahaha bijdehandje..! ;)

Liefs

14. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Waar je evt ook nog naar kunt kijken is naar de laatste letters van de roepnaam. Eigenlijk hetzelfde als bij Henri-Richard... dus twee keer RiRi vlak achter elkaar maar als je gaat voor Richard-Henri.... en de laatste letter van de roepnaam is ook een R.... dan zit je daar weer.

Zelf had ik bij een jongen de volgende namen willen gebruiken. Friso of Floris en dan in combinatie met de namen Hendrik en Sybren.... bij de keuze voor Floris had ik het mooier gevonden om te beginnen met Hendrik.... omdat je anders krijgt Florisssybren.... dus dat je op de een of andere manier een S kwijt raakt in de namen.

15. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb voor de 2e gekozen...ligt me net wat lekkerder in de mond zeg maar :)

Ben wel echt benieuwd wat de voornaam is hoor! Vind jullie namen zo mooi! Weet alleen niet zeker hoe je de laatste uitspreekt (N)

Nog even afwachten dus!

16. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik word ook wel een beetje nieuwsgierig naar de 1e naam...
    Gezien de namen van zijn grote zussen zal het vast niet gewoon Chris of Cees zijn ;)

Share This Page