Breivik heeft klachtenlijst van 27 kantjes De Noorse massamoordenaar Anders Breivik klaagt dat hij 'in onmenselijke omstandigheden' wordt vastgehouden. Hij heeft de bazen van de Noorse gevangenissen een lijst met klachten van 27 kantjes gestuurd. De klachtenregen van Breivik is zeer divers: zo baalt dat hij koude koffie krijgt in de gevangenis, vindt hij dat hij te weinig boter bij zijn brood krijgt, en wil hij het recht om vochtinbrengende crème in zijn cel te bewaren. Zijn grieven richten zich ook tegen de handboeien die hij om moet als hij wordt vervoerd. Die zijn 'zo scherp als een scheermes' en 'snijden in zijn polsen'. 'Flexibele pen is sadisme' Breivik is bezig een boek te schrijven, maar moet dat doen met een flexibele pen. Die moet voorkomen dat hij zichzelf of anderen verwond, maar volgens Breivik is er nauwelijks mee te schrijven. Hij omschrijft de pen als 'een onbeschrijfelijke vorm van sadisme', die hem in zijn recht op vrij meningsuiting belemmert. Breivik werd in augustus veroordeeld tot de maximale celstraf van 21 jaar. Hij zit in een streng beveiligde gevangenis nabij hoofdstad Oslo. Breivik klaagt dat hij de enige gevangene is in zijn vleugel. Breivik joeg op 22 juli vorig jaar met twee terreuraanslagen 77 mensen de dood in.
Ik zou zeggen: oké, prima. Dan halen we de koffie eraf en krijg je vanaf morgen alleen nog water. En voor wat betreft die boter: morgen alleen een bak boter en geen brood meer erbij. Het moet toch niet gekker meer worden met die kwast.
Blijkbaar is die pen goed genoeg om 27 kantjes A4 vol te pennen, dus dat is al 1 klacht die je weg kan strepen.
Volgens mij beseft die gast niet dat hij in de gevangenis zit ipv een hotel Wat een mafketel zeg, echt die gast moeten ze lekker opgesloten houden, hij is te gek voor de buitenwereld. Vind het maar een eng mannetje, hoe die uit zijn ogen kijkt ook brr
Flexibele pen? Nog nooit van gehoord haha! hij had van mij een stuk vergif kunnen krijgen. Laat lekker klagen. Het is het niet waard om aandacht aan te besteden.
Dit dacht ik dus ook. Wat een idioot. Kunnen ze hem niet gewoon een aantal dagen 'vergeten' brood en koffie te geven?
Ach, altijd ijn om te lezen dat mensen die straf krijgen, dat ook echt als straf ervaren. Nu we allemaal vol vreugde hebben vernomen dat Anders in de gevangenis zitten niet leuk vindt, kunnen de 27 a4-tjes waar hij zo har op gewerkt heeft, stuk voor stuk door de papierversnipperaar. En normaal ben ik niet zo gemeen, maar in dit geval stel ik voor om het hem zelf te laten doen. En laten we de nog levende slachtoffers en de nabestaanden van de overleden slachtoffers vooral de gelegenheid geven hierbij toe te kijken, mochten ze die behoefte voelen.
Ik vind het echt stom dat ze hem niet de doodstraf hebben gegeven, in amerika zou hij gelijk een injectie in zijn arm krijgen die monster!! en hij heeft het lef om ook nog een klachtenbrief te schrijven ,wat een idioot zeg
Dat zegt dus alweer genoeg over het feit dat die vent echt geen geweten heeft, dat ie zo'n belachelijk lange klachtenbrief durft te schrijven. Dat dat 'm lukt, is trouwens wel bewijs dat dat van die pen echt wel meevalt... Daar kun je blijkbaar prima mee schrijven als je 27 kantjes vol krijgt....
Ik vind het wel onmenselijk dat ie geen vochtinbrengende creme mag hebben hoor... Dat is een recht van ieder mens! Zo, wat zal die gast een verschrikkelijk droge huid hebben zeg...