Tussen 2e en 3e kindje zit 7 jaar. Hoe verliep jullie bevalling met wat jaar ertussen

Discussion in 'De bevalling' started by claire1978, Aug 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. claire1978

claire1978 Actief lid

Jan 5, 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Ik ben nu 30 weken en ben erg benieuwd of er hier ook meiden zijn die rond de 7 jaar tussen de bevalling hebben.
    Dochter:nu 10 jaar
    Zoon: nu 7 jaar

Bevalling van m'n dochter verliep gemiddeld, zo'n 12 uur totaal
    De bevalling van m'n zoontje lukte me in 5 uur

De regel is ook ongeveer dat als er niet meer dan 4 jaar tussen de kinderen zit, de bevalling dan ongeveer de helft van de tijd duurt.
    Ik weet ook dat dat heus niet altijd zo is, maar toch...

Heb de verloskundige gevraagd waar ik nu op kon rekenen en ze vertelde me dat, met zoveel jaren ertusen, de bevalling iets minder lang duurt dat bij m'n 1e. Ik ga daar dan ook maar vanuit.
    Toch zou ik graag ervaringen van andere moeders horen:)
    Iemand ervaring???

Thanx alvast voor de reactie!

Groetjes Claire

2. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

Jan 4, 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik lees graag mee..
    Mijn laatste bevalling was 8 jaar terug..

ben erg benieuwd hoe de ervaringen zijn..

3. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

Jan 22, 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    Niemand?
    jammer zeg, ik was ook erg benieuwd!

4. Lente1973

Lente1973 Actief lid

Nov 13, 2008
    398
    0
    0
    #4 Lente1973, Aug 17, 2010
    Last edited: Aug 17, 2010
    Goedemorgen deze morgen...nou ik ben een moeder met veel jaren tussen de bevallingen. Mij dochters zijn 16, 14 en nu een dochter van 8 maanden. Ik was vroeg (20) met de eerste 2 en nu ben ik 37 (36 toen Puck geboren was.)

1e bevalling: volgens boekje misschien iets sneller 6uur weeën, 18 minuten persen.

2e bevalling: 14uur stevige voorweeen, 6 uur echte weeën en 9 minuten persen. ( verschrikkelijke bevalling!!!) ik was kapot

3e bevalling ( na 13 1/2 jaar) : 6 uur stevige voorweeen (doordat ik heel bang was weer het zelfde zou meemaken als de laatste bevalling bevraagt of de vliezen doorgeprikt konden worden) toen dat gebeurt was 6 uur echte weeën ( ook een verdoving gevraagd die met het dat klikken elke 7 minuten) 15 minuten persen
    (die verdoving echt een aanrader:D:D)

ik geniet zo verschrikkelijk van kleine Puck. Ik was beetje bang dat ik het erg zwaar zou gaan vinden na zoveel jaar weer opnieuw te gaan beginnen maar ik geniet werkelijk elke dag!!!!!!!! Geweldig!!!

1e kind: 1993, 3500 gram, 49 cm, geboren na 37,2 weken
    2e kind: 1996, 4200 gram, 52 cm, geboren na 39 weken

3e kind: 2009, 4350 gram, ik denk 50 cm, geboren na 40,2 weken

5. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

Jan 22, 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    grappig dat ze steeds 'langer' bleven zitten.
    Ik denk dat je met de verdoving zo'n pompje bedoeld dat je op de knop kunt drukken?
    Die wil ik ook wel graag met de a.s. bevalling.
    Bij de eerste was ik 22 en nu 29 dus ook aardig wat verschil.
    Bedankt voor je ervaring!
    en genietse van Puck!

6. hellie

hellie Fanatiek lid

Aug 27, 2009
    1,178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Bij mij zit er tussen de eerste en de tweede bijna 6 jaar.

De bevaling van de oudste was een marthon, 2 dagen flinke voorweeen, 2 nachten niet kunnen slapen, 's morgens om half 7 1 cm ontsluiting, 's middags om 3 uur pas 3 cm, alleen maar rugweeen, meconiumhoudend vruchtwater, dus naar het ziekenhuis, daar aan de weeenopwekkers, 's avonds om 10 uur eindelijk 10 cm, 3 kwartier geperst, subtotaal ruptuur en toen was ie er eindelijk.

De tweede bevalling was een eitje vergeleken bij de eerste. 's Morgens om 6 uur wat gerommel, rond een uur of 11 wat steviger en regelmatiger, maar ik dacht nog steeds dat het voorweeen waren. Om 2 uur gaan douchen, toen werd het wat heftiger allemaal en kreeg ik het idee dat het wel eens echt begonnen kon zijn. Om half 4 de vk gebeld, om 4 uur zat ik op 3 cm. De vk bleef, ze moest toch nog wat administratie doen en ik ben op de wc gaan zitten. Om 5 uur begon ik het toch wat zwaarder te krijgen en kreeg ik ze niet meer zo goed opgevangen en kreeg ik al persdrang, best logisch achteraf want om half 6 had ik volledige ontsluiting. Ik mocht gaan persen, maar ik durfde niet goed door de ruptuur die ik bij de oudste had opgelopen, maar uiteindelijk is om 6 voor 6 de tweede geboren zonder in te scheuren! Alleen mijn man en de vk waren erbij, de kraamhulp was te laat omdat het zo vlug was gegaan.
    Om half 7 kwam het bezoek al binnen en om 7 uur stond ik al in de douche. Ik heb ook geen last van naweeen gehad en was oo erg snel weer op de been....

7. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Mijn oudste was zes en een half toen mijn jongste geboren werd, telt dat ook? ;)

De bevalling ging sneller, was heftiger, heb drie persweeën gehad en daar was Hanne... Bij de oudste kwam het geleidelijker op gang, maar uiteindelijk heb ik ruim een uur persweeën gehad en is ze met 'n pomp geboren.
    Bij de oudste was ik overigens exact 42 weken zwanger, bij de jongste 40 weken en twee dagen.

Geen naweeën bij de jongste, geen uitgescheurde toestanden, voelde me al gauw weer kiplekker eigenlijk; had alleen een fluxus helaas, waardoor ik toch nog naar 't zh moest.

Share This Page