Volgorde??

Discussie in 'Babynamen' gestart door Wondertje 2012, 8 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wondertje 2012

Wondertje 2012 Actief lid

8 jul 2012
    143
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb even een vaag omtrent ons geboortekaartje, misschien willen jullie even met mij meedenken.
    Onze kleine krijgt twee namen, nu staat zijn roepnaam duidelijk op de voorkant en binnenin komen dan beide namen te staan. Ik vind het alleen lekkerder klinken om zijn roepnaam dan als tweede te plaatsen.
    Is dit vreemd? Of moet zijn roepnaam toch als eerste worden geplaatst?

Voorbeeld (fictieve namen, ivm meelezers); roepnaam Jan, 2e naam Pieter
    Voorkant kaart; Jan
    Binnenkant kaart; Pieter Jan

Ik zie jullie reacties graag tegemoet, want twijfel nu erg wat te doen.

2. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Ik zou dan ook zijn roepnaam op de voorkant doen en aan de binnenkant de hele naam.

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik heb ook mijn doopnaam als eerste naam, heb er nooit problemen mee. Inderdaad gewoon de roepnaam op de voorkant zetten, en misschien in een stukje tekst als jullie daar voir kiezen ( wil je ..... Komen bewonderen....). Is het snel duidelijk hoor wat de roepnaam is :)

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou dat verwarrend vinden! Ik ga er altijd vanuit dat de eerste naam de roepnaam is.

5. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik zou de roepnaam eerst zetten. Vind het anders verwarrend, ondanks dat de naam op de voorkant staat.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou de roepnaam ook eerst zetten. Mijn schoonzuster heeft een andere voorletter van haar volle naam en roepnaam. Af en toe komt ze bij instanties in gedoe. Dan werd op het formulier om haar voornaam gevraagd. En gingen ze mopperen omdat op haar id een andere letter stond. Of juist mopperen omdat haar roepnaam anders was dan ze had opgeschreven. Dus vaak moest ze dan eerst bellen wat handig was. Oa bij vliegreis.

De 2e naam gebruik je toch ook amper, dus ik zou voor praktisch ging, ipv mooiheid..

7. KateBlack

KateBlack Lid

14 aug 2012
    53
    0
    0
    Wormerveer
    Ik zou gewoon doen zoals jij het het mooist vind. Op de voorkant staat toch duidelijk de roepnaam, en als mensen het niet snappen is dat zo gecorrigeerd toch?

Mijn roepnaam is ook anders dan mijn doopnaam, maar heb hier nog nooit problemen mee gehad bij wat voor instantie dan ook. Alleen wel opletten waar ze om vragen later. Bij vliegtickets vragen ze om je eerste officiële naam, niet je roepnaam.

Mijn dochter krijgt ook een andere eerste officiële/doop naam dan haar roepnaam.

8. sjak

sjak Niet meer actief

Mijn derde naam is mijn roepnaam, op mijn kaartje stond mientje truusje betty en we noemen haar betty, nooit problemen mee gehad. (weleens in het zh, zat ik te wachten en reageerde ik pas na de derde keer ofzo...)
    Dus als je op de voorkant de roepnaam kan zetten zal iedereen dit snappen.

9. Wondertje 2012

8 jul 2012
    143
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hallo dames, Bedankt voor jullie reacties, meningen zijn dus verdeeld.
    Wat betreft problemen op langere termijn, verwacht ik dit ook niet.
    Mijn roepnaam wijkt ook af van mijn doopnamen en ik heb hier eigenlijk nooit problemen mee, alleen even opletten bij het boeken van een vliegreis.

Hoop dat er nog wat reacties volgen, zodat ik definitief kan besluiten.
    Zal ook wel een zwangerschaps kwaaltje zijn, dat getwijfel.

10. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Maakt mij niet uit, ken zoveel mensen die de tweede naam als roepnaam hebben. Ikzelf ook ;). En o.a. de dochters van prins Friso haha :D random detail :p

11. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Ik vind het prima kunnen. Roepnaam is toch het bElangrijkst. Het rijtje namen zal door anderen nauwelijks gebruikt worden. Wel krijg je er post niet het initiaal van de roepnaam als eerst, maar je kan je kind bij veel instanties gewoon met roepnaam inschrijven.
    Onze dochter heet voluit S.arafine R.onja en haar roepnaam is F.iene. Er is nooit onduidelijkheid geweest. Voorop het kaartje stond haar roepnaam, binnenin de volledige naam.

12. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Ik vind het ook prima kunnen. Mijn roepnaam is afgeleid van mijn doopnaam en ja bij officiële instanties etc gebruiken ze dus altijd die naam. Als dat 2 keer per jaar gebeurt is het veel. Niet te druk over maken, het redt zich vanzelf.

13. Wondertje 2012

8 jul 2012
    143
    4
    18
    NULL
    NULL
    Duidelijk dames, ik ben eruit, we houden het gewoon zo. Als prins Friso het zo kan, dan doen wij het ook ;)

14. Dametje

Dametje Niet meer actief

Ik zou doen welke volgorde jij het mooiste vind, soms loopt het andersom nou eenmaal lekkerder, spreekt het beter uit.
    En dan inderdaad of in een tekstje of voorop de roepnaam neerzetten. Zo gaan wij het ook doen.

Deel Deze Pagina