Volkert van der Graaf vrijgelaten!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door dochters, 2 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Wanneer je het voornemen hebt om zo'n daad te begaan moet je of compleet gestoord zijn of juist stevig in je schoenen staan. Aangezien hij, voor zover ik weet, verder altijd een brave burger is geweest, denk ik persoonlijk aan het tweede. Hij redt zich wel.

2. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    hij schijnt wel redelijk dicht bij harderwijk te komen wonen :(

3. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Persoonlijk denk ik dat hij niet lang leeft. Of hij wordt vermood, of hij pleegt zelfmoord.

4. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Het zal me niks verbazen dat hij een mooi vrijstaand huis krijgt van de regering in een stil dorpje. Blijkbaar loont misdaad, want dan krijgen ze vaak alles vergoed als ze uit de bajes komen.
    Ik had hem liever zijn hele leven in de bajes zien zitten, maar zijn linkse regeringsvriendjes zullen hem wel geholpen hebben.

Maar dat is mijn gedachte over de kwestie en ik hoop dat ik het dan fout heb. (maar vrees van niet)

5. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Natuurlijk was het een bewuste keus van hem om deze moord te plegen, het was immers een politieke moord en die pleeg je puur om het politieke standpunt van een persoon. Pim Fortuyn zou minister president van Nederland worden en dat wilde v/d G voorkomen. Met deze moord beroofde hij niet alleen iemand van het leven,hij zette er ook een statement mee: een rechtse politicus mag niet aan de "macht" komen in NL. Vrijheid van meningsuiting bestond opeens niet meer. Wat doet hij als de PVV ooit de grootste partij "dreigt" te worden?
    Zou hij weer toeslaan of zou hij geleerd hebben van zijn fouten??

6. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    wat mij betreft hoort een moordenaar niet vrij te komen, ik vond dat ze hem levenslang hadden moeten geven, en dan niet die slappe levenslang die je in dit land hebt, maar gewoon wat je in Amerika en dergelijke ziet.. maar helaas dat gebeurd niet in dit land ;)

een moordenaar is iemand die iemand van het leven beroofd, zo iemand is naar mijn idee dan geen leven meer waard in vrijheid,
    en of die nu Pim Fortuin heeft vermoord of Mijn buurman harry, ze horen niet vrij te komen ook niet als ze een straf hebben uitgezeten,

ik zal er dan ook geen traan om laten als uiteindelijk blijkt dat die dood is door zijn eigen hand of iemand anders zijn hand :x

7. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Ik vind de ophef hierover zo groot. Ik zag er vanavond wat over op tv, en wat mensen met hem zouden willen doen etc (eentje had het erover dat ie 'verkracht' moest woren). Belachelijk, hij heeft z'n straf uitgezeten en is nu vrij. So be it. Hij heeft sowieso geen fatsoenlijk leven meer. Ik zie hem ook niet echt als gevaar, maak me eerder druk om bijv. pedofielen die weer op vrije voeten komen.

8. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Weet je wel wat Geertje verdient, haha. Die kan dat best missen. Krom of niet, beveiliging zal Volkert niet eens kunnen betalen. Ik kan er echt niet wakker van liggen allemaal, kan wel wat anders bedenken om me druk om te maken dan een Volkert die vrij is, we kunnen er toch niks aan veranderen.

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Idioot dat zo'n schurk nu alweer vrij is en waarschijnlijk op kosten van de belastingbetaler the rest van z'n leven in de watten gelegd zal worden. :x

Ik hoop dat iemand hem snel een kogel door z'n enge kop schiet, op geruimd staat netjes. En scheelt weer een hoop geld. ;)

10. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    Buiten het feit dat hij gemoord heeft en niet wil zeggen waarom vind ik al een goede rede om hem niet vrij te laten.
    Echt ze zouden de straffen hier echt moeten aanscherpen 10 jaar voor een moord klaarlichte dag.
    Ik zou er nog steeds niet versteld van staan als het gewoon een huurmoord was.

11. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Dat zou mij ook niks vernazen toetie. Want volgens mij heeft hij ook nooit echt een reden voor zijn daad gegeven toch?

12. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Als je het leven neemt van een ander met voorbedachte rade, dien je gewoon de rest van je leven vast te zitten achter slot en grendel.
    Het maakt niet uit wiens leven je neemt.
    De strafmaat in Nederland is veel te kort, en je wordt er ook nog eens in de watten gelegd. Nee doe mij maar de straffen als in Amerika.

De moordenaar van Theo van Gogh heeft ook levenslang, waarom hij wel en Volkert niet ?

13. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Dit vind ik dus ook! Iemand vermoorden is hoe dan ook niet goed te praten en van mij mogen de straffen ook flink omhoog, maar die man heeft zijn straf uitgezeten net zoals velen andere moordenaars. Misschien heeft je eigen buurman wel jaren gezeten voor moord, weet jij veel.
    Maar daar hoor je niemand over want dat gaat niet over bekende NL,ers.
    Laat die man met rust, het zijn toch de rechters die zijn straf hebben bepaald. En een fatsoenlijk leven zal hij toch niet krijgen.

14. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Helemaal mee eens!

15. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Hij heeft wel degelijk verklaard waarom hij dit heeft gedaan hoor, daarom is hij ook van weinig gevaar voor de maatschappij en is hij psychisch in orde verklaard:

Het ging daarbij voor de verdachte om de combinatie van de algemene stigmatiserende politieke denkbeelden van Fortuyn, de polariserende wijze waarop Fortuyn die voor het voetlicht bracht en de grote politieke macht die Fortuyn dreigde te krijgen. Hij zag voor zichzelf geen andere mogelijkheid om dat gevaar te stoppen dan door Fortuyn om het leven te brengen.

Zelf verklaarde Volkert van der Graaf, blijkens het uiteindelijk vonnis waarin hij schuldig werd bevonden aan moord:

Ik erken dat ik op 6 mei 2002 te Hilversum [slachtoffer] heb doodgeschoten. (...). Ik zag [slachtoffer] als een gevaar voor de samenleving. Ik zag voor mijzelf geen andere mogelijkheid dan wat ik heb gedaan. (...)

Hij is een links politieke activist die een stap te ver is gegaan in zijn eigen overtuiging en denkbeelden

16. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik kan me niet voorstellen dat deze man nog een echte bedreiging voor de Nederlandse samenleving is. Dat is de moordenaar van Theo van Gogh wel. Die wil hier namelijk een streng islamitische staat en ziet dit alleen met zwaar geweld zo ver komen.

Geert Wilders betaald echt niet al z'n beveiliging zelf. Hij heeft altijd mensen vd marechaussee bij zich en die worden gewoon door de overheid betaald.

Overigens vind ik meneer Wilders een stuk gevaarlijker/ radicaler in zijn opvattingen als Pim Fortuyn dat destijds was.

Ik hoop dat meneer van der G z'n leven op kan pakken en een waardevolle bijdragen kan leveren aan de Nederlandse samenleving. Nertsjes zijn vanaf 2014 verboden dus die hoeft hij niet meer vrij te laten.

17. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat hij gedaan heeft, is ontzettend fout. Maar daarvoor is hij bestraft en heeft zijn straf uitgezeten.

Als hij naast mij zou komen te wonen, zou ik er geen moeite mee hebben. Ik heb niet het idee dat ik belangrijk genoeg ben om een kogel aan te verspillen.

Wat ik erg vind, is dat er mensen (ook hier) die hem graag dood zouden willen zien. Die zijn naar mijn idee nog enger dan hijzelf. Hij zag in Pim F. een griezelig mannetje, net als de helft van de Nederlanders. Nu zijn er buitenstaanders die totaal geen last hebben van Volkert die hem gewoon uit haat uit de weg willen ruimen.

18. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Hij zou geen beveiliging moeten krijgen.

19. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dit vind ik dus een ongelofelijk kromme redenatie. Hij maakt iemand dood en dat vind jij zooooooo erg. Maar je hoopt wel hetzelfde voor hem. Dat begrijp ik echt niet. Kun je dat uitleggen?

Edit: in mijn ogen is dat hetzelfde als een kind een pak slaag geven omdat hij een ander kind heeft geslagen.

20. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Eens.

Deel Deze Pagina