Volkert van der Graaf vrijgelaten!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door dochters, 2 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Straffen zo als in Amerika. Nou daar ben je lekker mee. Voor een gram cocaïne kan je daar al 20 jaar krijgen of erger.
    Of de doodstraf en nu is het zo dat ze een geval moeten gaan onderzoeken omdat het grifmengsel niet goed is. Dus iemand terdoodveroordeelden en dan zo ontzetten onhumaan.

Leuke straffen daar. Voor iets kleins kan je daar zelfs al levenslang krijgen.

2. Islah

Islah Niet meer actief

Ik denk dat dat evenveel geld zal kosten als wat Volkert heeft gekost aangezien zo'n persoon dan dus ook in de gevangenis zal moeten zitten, al dan niet voor een kortere periode als Volkert zelf.

3. Islah

Islah Niet meer actief

Ik vind het trouwens heel krom hoor, die vervroegde vrijlating. En al helemaal bij moordenaars en pedo's. Maar van de andere kant wel typisch dat daar dan alleen ophef over ontstaat wanneer het om 'bekenden' zoals Benno L. of Volkert gaat. Een 'anonieme' moordenaar/pedo is misschien nog wel gevaarlijker voor de maatschappij.

4. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    #44 Miss Mac, 3 mei 2014
    Laatst bewerkt: 3 mei 2014
    We werd trouwens altijd beweert dat Volkert het syndroom van Asperger had, maar lees nu dit op RTL nieuws :

Toch vind ik het een typische "Asperger" man. Zijn gedachte patroon, dwang, perfectionisme, obsessieve dingen, de manier van doen, etc..

5. Islah

Islah Niet meer actief

Volgens mij was dat al langer bekend, dat hij dus géén Asperger heeft. Toch wordt dit nog vaak door Pim Fortuyn-aanhangers geroepen.
    Wat ik overigens een beetje raar vind, is dat er wordt gesteld dat iemand die een autisme spectrum stoornis heeft, niet toerekeningsvatbaar zou zijn. Maargoed, dat is een andere discussie.

6. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Volkert van der G. is vervroegd vrijgekomen. De moordenaar van Pim Fortuyn is geen doorsnee crimineel die weer mee moet draaien in de maatschappij. RTL Nieuws beantwoordt de vijf belangrijkste vragen over de vrijlating van Van der G.

1. Van der G. komt vrij. Mag hij nu overal gaan en staan waar hij wil?
    Van der G. mag niet naar Rotterdam (woonplaats Fortuyn), Hilversum (plaats delict) of Den Haag (politiek centrum). Ook mag hij - vanwege het grote risico op een aanslag - niet gaan wonen in zijn oude woonplaats Harderwijk. Tilburg, Krimpen aan den IJssel en Kudelstaart, waar de nabestaanden en Fortuyns ex-chauffeur Smolders wonen, zijn ook verboden terrein.

2. Zijn die gebieds- en woonverboden de enige regels waar Van der G. zich aan moet houden?
    Nee, aan zijn vervroegde vrijlating is daarnaast ook een aantal voorwaarden gesteld:
    - hij krijgt een enkelband met locatiemelder;
    - hij moet zich wekelijks melden;
    - hij mag niet met de media praten;
    - hij moet zich laten behandelen door een psycholoog.

3. Wordt Van der G. beveiligd?
    Ja. De moordenaar van Fortuyn wordt bedreigd en mogelijk loopt zijn leven zelfs gevaar. Om wat voor soort beveiliging het gaat, is onbekend. Justitie wil daar weinig over kwijt, het enige wat bekend is, is dat Van der G. 'beveiliging op maat' krijgt en dat de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding verantwoordelijk is. Wat 'beveiliging op maat' inhoudt, wil het OM niet zeggen.

4. Is die beveiliging permanent?
    Dat hangt af van de situatie. Ook daar worden geen mededelingen over gedaan. Van der G. is meerdere keren op verlof geweest. Tijdens die proefverloven werd Van der G. onherkenbaar gemaakt en werd geheim gehouden waar hij was. Minister Fred Teeven van Justitie heeft in januari gezegd dat Van der G. mogelijk in het buitenland gaat wonen, maar dat zou in strijd zijn met de voorwaarde dat hij zich elke week moet melden. Of hij een schuiladres krijgt of een nieuwe identiteit, blijft gissen. Beveiligingsexperts sluiten niet uit dat Van der G. op kosten van de staat plastische chirurgie krijgt om herkenning te voorkomen.

5. Kan Van der G. integreren in de samenleving?
    Dat wordt nog een hele toer, zegt hoogleraar Peter van der Laan. "Huisvesting is misschien nog te doen. Sociaal netwerk, dat komt ook wel goed, ook al is dat beladen." Werk vinden wordt moeilijker, schat Van der Laan in. "Hij is goed opgeleid, maar welke werkgever zou met hem in zee durven?"

7. kabouter24

kabouter24 Bekend lid

4 jan 2014
    880
    1
    0
    Noord-Brabant
    Wat mij betreft had hij levenslang mogen krijgen.
    Alle moordenaars, pedofielen en verkrachters mogen van mij levenslang krijgen. Opgeruimd staat netjes!

8. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    Belachelijk dat een moordenaar beveiliging krijg, echt heel krom.

9. Islah

Islah Niet meer actief

Inderdaad, en ook nog eens plastische chirurgie...

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wanneer een koelbloedige moordenaar, VvdG dus, vermoord wordt kan ik daar geen seconde om wakker liggen. Wanneer een onschuldig iemand, in casu Pim Fortuyn, vermoord wordt kan ik daar héél lang van wakker liggen. Dat lijkt mij meer menselijk dan krom. ;)

En ja, ik 'straf' mijn kind wanneer hij/zij een ander kind bewust pijn doet. Jij niet dan? :(

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Helemaal met je eens. Het recidive percentage onder pedofielen is schrikbarend hoog. :(

12. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Ik vind het een beetje schrikbarend hoe veel mensen hier het wel best vinden als iemand hem door zijn kop knalt?

Dus dat hij als (ex) moordenaar weer vrij rond loopt is een probleem. Maar dat er dan een nieuwe moordenaar komt die hem een kogel door zijn kop knalt (en misschien gewoon vrij rond blijft lopen), is niet erg? Beetje krom.

13. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Uhh sla jij je kind omdat het een ander kind slaat dan? Daar zal hij/zij veel van leren zeg. ;)

En ik vind het absoluut niet erger of schokkender dat Pim F. wordt vermoord dan ieder ander.

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63

Lezen is ook een vak laten we maar zeggen. ;)

Ik sla mijn kinderen nooit, ik zeg dat ze 'gestraft' worden als ze bewust een kind pijn doen o.i.d. Ze moeten de consequenties van bepaald gedrag weten, zo gaat het in de 'grote mensen wereld' ook.

En ja, ik blijf erbij dat ik het veel schokkender vind wanneer een ONSCHULDIG persoon wordt vermoord (bekend of niet) dan een zware crimineel zoals Volkert vd G die iemand in koelen bloede heeft afgeslacht. Dat laatste zal mij echt een rot zorg zijn. ;)

15. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Misschien moest jij dan ook even een cursusje begrijpend lezen volgen.. ik heb het over je kind SLAAN omdat het een ander kind slaat. Dat zei ik in de eerste post al hoor. Maar goed, ik laat het hierbij. Is ook helemaal niet relevant nu. Blijkbaar kan ik mezelf niet duidelijk maken.

16. chibiRoron

chibiRoron Niet meer actief

Denk ik ook. En lig er niet wakker van dan..

17. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Schubbekutteveen, waar ligt dat? Whahahaaaa :D

18. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    tja misschien dat sommige uiterlijken wel beter :D, hmm nee maar inderdaad ook belachelijk

19. chibiRoron

chibiRoron Niet meer actief

Krijgt ie plastische chirurgie om anoniem te blijven of is dat weer een hoax? Als dat zo is zakt mn broek van mn reet en over mn enkels..............

20. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat het leven voor hem zeer moeilijk wordt:

OM let goed op
    Het OM kan bij het overtreden van de voorwaarden direct overgaan tot de aanhouding van Van der G. Ook is het mogelijk dat het OM de voorwaarden aanscherpt of Van der G. een waarschuwing geeft.

Het OM heeft laten weten dat Van der G. 'beveiliging op maat krijgt'. Wat dat precies is, is niet bekend. Het ministerie van Veiligheid en Justitie wil uit veiligheidsoverwegingen niet zeggen of hij lijfelijke bescherming krijgt.

Zes jaar beperkingen
    De 44-jarige ex-gedetineerde moet zich in ieder geval zes jaar houden aan een stevig pakket voorwaarden. Zo moet hij zich wekelijks melden bij de reclassering wat het in principe lastig maakt om naar het buitenland te vertrekken. Daarnaast wordt hij verplicht begeleid door een psycholoog of psychiater.

Ook mag hij niet naar Rotterdam (de oude woonplaats van Fortuyn), Den Haag (het politieke centrum van Nederland) en Hilversum (waar hij Fortuyn doodschoot). Ook Tilburg, Krimpen aan den IJssel en Kudelstaart, waar de nabestaanden en Fortuyns ex-chauffeur Hans Smolders wonen, zijn verboden terrein. Van der G. krijgt een enkelband met gps. Daarnaast moet hij zich houden aan een mediaverbod.

Waar hij gaat wonen, is niet bekend. Directeur van Reclassering Nederland Sjef van Gennip zei eerder dat Van der G. niet teruggaat naar zijn oude woonplaats Harderwijk omdat hij daar bekend is.

Deel Deze Pagina