Volkert van der Graaf vrijgelaten!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door dochters, 2 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Maar je zegt het zelf al anoniem. Ik kan geen ophef maken over een moordenaar die vervroegd vrijgelaten wordt als er verder geen nieuws over is geweest. Ze zouden allemaal hun straf geheel moeten uitzitten. En langere straffen moeten krijgen.

En de meiden die er verder geen probleem mee hebben dat hij vervroegd vrijgelaten is. Denken jullie er ook zo over als het om jullie kind zou gaan die vermoord is? Zegen jullie dan ook: acht hij heeft zijn straf toch uitgezeten wat maakt het uit? Wat een ophef allemaal?

Pim stond ook voor de vrijheid van meningsuiting. Iets wat we allemaal belangrijk vinden toch? Zie dit forum alleen al. We mogen onze mening geven. Hij is doodgeschoten omdat hij zijn mening gaf. Dat keur ik zo af.
    En nee ik was geen aanhanger van Pim. Maar ik vind wel dat iemand zijn mening moet kunnen geven. En ik ben ook soms heel kwaad op mensen die in mijn ogen zo dom kunnen reageren, maar ze er om vermoorden? Nee natuurlijk niet.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Heel eerlijk...ben blij dat we van pim fortuyn af zijn..vanaf het moment dat het gebeurde voelt dit al zo voor mij...en dat hij vervroegd vrijkomt..tja dat vind ik bij geen 1 moordenaar kloppen, kan mij niet schelen wie het is.

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Wat ik persoonlijk vind en wat de wet is in Nederland zijn twee verschillende dingen. Hij is conform Nederlands recht vervroegd vrijgelaten (zoals dat met alle gevangenen gebeurd). En daar kunnen we een hele discussie over gaan houden, maar het lijkt mij dat er weinig aan te doen is. Of gelden er nu opeens andere regels voor iemand die een bekend iemand heeft doodgeschoten?

Ja, Nederland is de soft als het op straf aankomt. Levenslang in de regel is 25 jaar en is in maar enkele zeldzame gevallen idd levenslang. Veelal gevolgd door TBS. Maar zo is het nu eenmaal in de wet vastgesteld.

4. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

En waarom ben jij daar blij mee? (Oprechte vraag)

5. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
  6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja, dat vind ik dus ook heel fout hoor ...

7. Ellen291982

Daar ging het mij ook niet om. Ik weet dat de wet dit zo stelt. Maar gaat mij wel om sommige reacties van meiden hier. Dat er ophef over gemaakt moet worden. Nou ja dat kan ik me wel voorstellen. Hij is een publiekelijk persoon en daar heb je nou eenmaal meningen over. En in mijn ogen mag er best ophef over komen of minder nonchelant geantwoord worden. Maar dat is mijn mening.

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Maar waarom is het zo anders dan wanneer Piet-van-de-hoek een moord heeft begaan? Dat is mijn punt ;) Er zouden geen andere regels moeten gelden op basis van het niveau van bekendheid. Dat zou de boel wel heel erg oneerlijk maken ...

9. tuc

tuc Niet meer actief

Omdat ik het een heel eng, radicaal mannetje vond met hele enge ideeën.

10. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    persoonlijk denk ik dat als ze eenmaal weten waar folkert van de Graaf woont dat hij nog wel eens tussen 6 plankjes kan komen te liggen. Misschien raar gezegd maar er zijn genoeg mensen die zo denken denk ik.

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

ben het helemaal met Tuc eens! Bovendien werd er ergens gezegd dat hij minister president zou zijn geworden en dat klopt mijns insziens niet. Hij was populair bij heel veel mensen, maar had ook een grote groep mensen die nooit op hem zouden stemmen (waaronder ik) En ja, sommige ideeen waren goed, maar er waren ook hele rare ideeen die hij had die simpelweg onuitvoerbaar waren. Hij zou het absoluut niet goed gedaan hebben als MP

12. Islah

Islah Niet meer actief

Nou soms lees je toch wel degelijk dat bepaalde moordenaars zijn vrijgesproken, of vervroegd vrijgelaten... Dan is 'de zaak' bekend maar de dader zelf redelijk anoniem. Misschien dat zo'n dader wel eens ergens is genoemd, maar dat is het grootste deel van de mensen dan allang weer vergeten. Dat bedoelde ik meer.

13. Ellen291982

Oke, zo:)

14. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    :$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$

15. imba 86

imba 86 Niet meer actief

Nou nou zo schokkend zal het voor jou niet zijn. Tuc durft het tenminste hardop te zeggen en er zijn er veeeeeeeel meer die dit denken:cool:
    Ik deel Tuc's mening niet trouwens;)

16. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Nou, ik vind het best schokkend dat iemand zegt dat ze BLIJ is dat deze man vermoord is om zijn (politieke) idealen.. Hij is van het leven beroofd omdat iemand hem eng vond en of dat nou door zijn gedachtegang kwam of door het feit dat hij een bontjas droeg maakt even niet zoveel uit. Of je het nu met Dhr. Fortuyn eens was of niet, blij zijn dat hij dood is vind ik echt belachelijk!

17. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

dat wilde ik ook zeggen

18. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    + 1 miljoen

19. imba 86

imba 86 Niet meer actief

Geef ik je gelijk in maar ik ga niet doen alsof het zo :$:$:$:$:$:$:$:$ schokkend is want naast Tuc zijn er vast meer die het niet erg vinden en dat weten we allemaal wel toch?

20. mumija

mumija Niet meer actief

+1 triljoen.

Deel Deze Pagina