Bloed!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Batchie, 28 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Batchie

Batchie Fanatiek lid

6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    Goedemiddag dames,

misschien een hele rare vraag maar sinds een paar weken kan ik heel moeilijk naar de wc. Maar ik eet genoeg vezels (bruinbrood ed) zelfs elke dag een activia en om de dag een vivit maar het lukt maar niet. Water drink ik ook genoeg dus vocht zit er genoeg in mijn lichaam. Alleen nu bloed ik ook ontzettend erg. Soms echt grote druppels net alsof ik ongesteld ben van de verkeerde kant :oops: (sorry, weet niet hoe ik het anders moet zeggen) Maar elke keer schrik ik me rot op de wc omdat ik steeds moet kijken van waar het bloedn nou weer komt.

Weten jullie misschien hoe ik hier van af kom?

Alvast bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Batchie,

het bloeden komt van de aambeien, die ontstaan omdat je ontlasting zo moeizaam gaat. Ze kunnen aan de buitenkant maar ook van binnen zitten.
    Ik lees dat je al van alles probeert. Blijf dit vooral doen! Veel water, vezels, pruimen, roosvicee laxo, actvia en vifit, allemaal prima!
    Om de cirkel te doorbreken lijkt het me nu handig om tijdelijk lactulosestroop te halen. Dit kan bij de apotheek. Ik weet niet zeker of het op recept gaat, ik denk van wel (dus via de huisarts, dat kun je telefonisch regelen met de assistente denk ik). Als je dat een paar dagen tot een week gebruikt ben je waarschijnlijk een heel eind verder en hebben de aambeien ook even de tijd om te genezen.
    Sterkte ermee!

Mirjam

Deel Deze Pagina