Pastasaus, wat geven jullie?

Discussie in 'Voeding' gestart door SportySteenbok, 27 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Wat voor saus maken jullie bij de macaroni of ander pasta voor jullie dreumes?
    Ik maak nu nog steeds een sausje van tomatenblokjes uit blik. Maar manlief vind dat nergens naar smaken en ik ook niet echt. Het liefst zou ik niet meer dubbel koken, dus zoek ik pastasausjes die ook voor dochterlief geschikt zijn.
    Wat maken jullie?

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Wij doen dat eigenlijk ook nog steeds!
    Kant en klare pastasaus bevat vaak veel zout...
    Wij voegen er dan wel nog allerlei andere groenten en kruiden aan toe: knoflook, ui, champignons, paprika, Provençaalse kruiden oid.
    Je kan hier heel erg in afwisselen!

Ook maken we ook wel ooit pasta met witte saus: creme fraiche, flinke schep boursin cuisine erdoor of pesto oid, samen met spekjes.

Verder maakte ik ook wel eens saus verse groenten zoals broccoli of bloemkool of courgette of aubergine of spinazie (of combinatie ervan)... Dit kun je ook kruiden naar eigen keus! Alleen met zout moet je zuinig zijn, maar kun je evt op je eigen bord nog toevoegen.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij gebruiken dat ook nog steeds (6&2 jaar). Maar je kunt die saus wel opleuken..

Eerst wat ui bakken, en even wat knoflook erbij. Gehakt meebakken. Wat gedroogde italiaanse kruiden en evt wat peper/sambal ook even in de pan meebakken. groente als paprika, champs. Dan blik blokjes erbij, meestal ook nog blikje puree extra. Soms wat broccoli erbij. Even laten koken en dan naar smaak nog een serie kruiden toevoegen (italiaanse, basilicum, peper, paprikapoeder). Evt een kwart boullionblokje, maar dat is wel zout..
    Vaak doe ik er ook nog wat stukjes mozzerela bij op ons bord, of geraspte kaas.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik gebruik als basis altijd tomato frito, zit wel wat zout in maar niet zo veel als in die droge sausmix.
    Ik bak eerst groente (prei, champignons, courgette etc), dan gehakt erbij, dan tomato frito en wat kruiden. Je zou ook vlak voor het kruiden een schep eruit kunnen halen voor je kindje.

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Gehakt, courgette, champignons, ui, paprika, tomatenblokjes en dat op smaak brengen met knoflook, italiaanse kruiden...en soms nog geraspte kaas erover.

Of

Hamblokjes, courgette, champignons, ui, boursin cuisine

Ook lekker is broccoli, ui, gehakt, tomatenblokjes, oregano en dan met rijst

Deel Deze Pagina