Volkoren of licht bruin brood?

Discussie in 'De lounge' gestart door bunchy, 24 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rums

rums Niet meer actief

Wij eten bruin brood. Als de jongste twee volkoren eten dan zijn hun poepluiers echt een ramp mrt allemaal kleine vezels dus moeilijk te poetsen en kapotte billen tot gevolg.

leutjj vindt dit leuk.
  2. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Hier eten we ook volkorenbrood en zaterdags een hard wit broodje of een croissantje.

Aangeleerd hier zo en ik kijk ook altijd op het etiket waar de meeste vezels in zitten als ins reguliere brood op is.

3. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Dit vanaf dat de oudste brood ging eten was het Volkorenbrood. Uiteraard af en toe wel bolletje ofzo. Maar we hebben nog nooit witbrood in huis gehad. Ik vind dat zelf niet zo

iMoeder vindt dit leuk.
  4. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Dit ervaarden wij ook! Echt drama was dat.

Hier altijd Waldkorn in huis, dat gaat goed.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dan moet je op een andere manier poetsen, het is toch eigenlijk zonde dat je om deze reden minder gezond brood geeft.
    Hier altijd volkoren brood en in het weekend wit :). Ik eet in het weekend vaak wel gewoon volkoren brood

6. rums

rums Niet meer actief

Een van de redenen dat we het niet eten. Ik begin ook te kokhalzen van te grof brood.
    En andere manieren van poetsen geprobeerd maar heeft geen zin.

7. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Hier ook altijd volkoren brood

8. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Ik heb eigenlijk niet zo goed idee van het broodtype is dat wij eten. Wij halen het altijd van de bakker en is donker met heel veel verschillende pitten en zaden erin.
    Overigens hebben wij onze kinderen dit meteen gegeven en ze hebben het dan ook altijd gelust

9. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Grappig dat mensen volkoren associëren met gezond. Volkoren mag het al heten bij 50% volkorenmeel. En zelfs daar storen sommige baklers zich niet aan en zit er nog minder in dan 50%. Volkoren is dus ook niet altijd even gezond. Voor spelt geldt hetzelfde. De meeste broden van de supermarkt bevatten geen echt spelt of maar een klein deel daarvan. Dus welk brood je ook koopt je moet hoe dan ook de etiketten lezen wat er in zit.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar er zijn veel meer mensen die hun kinderen volkoren brood geven en dat gaat toch ook goed? Hier ook altijd volkoren gegeven en ja wat gepriegel met die vezels maar kregen het uiteindelijk echt wel weg.

11. rums

rums Niet meer actief

Dat kan. Maar onze kinderen lijken er wat meer op te reageren.

Deel Deze Pagina