Wij eten bruin brood. Als de jongste twee volkoren eten dan zijn hun poepluiers echt een ramp mrt allemaal kleine vezels dus moeilijk te poetsen en kapotte billen tot gevolg.
Hier eten we ook volkorenbrood en zaterdags een hard wit broodje of een croissantje. Aangeleerd hier zo en ik kijk ook altijd op het etiket waar de meeste vezels in zitten als ins reguliere brood op is.
Dit vanaf dat de oudste brood ging eten was het Volkorenbrood. Uiteraard af en toe wel bolletje ofzo. Maar we hebben nog nooit witbrood in huis gehad. Ik vind dat zelf niet zo
Dan moet je op een andere manier poetsen, het is toch eigenlijk zonde dat je om deze reden minder gezond brood geeft. Hier altijd volkoren brood en in het weekend wit . Ik eet in het weekend vaak wel gewoon volkoren brood
Een van de redenen dat we het niet eten. Ik begin ook te kokhalzen van te grof brood. En andere manieren van poetsen geprobeerd maar heeft geen zin.
Ik heb eigenlijk niet zo goed idee van het broodtype is dat wij eten. Wij halen het altijd van de bakker en is donker met heel veel verschillende pitten en zaden erin. Overigens hebben wij onze kinderen dit meteen gegeven en ze hebben het dan ook altijd gelust
Grappig dat mensen volkoren associëren met gezond. Volkoren mag het al heten bij 50% volkorenmeel. En zelfs daar storen sommige baklers zich niet aan en zit er nog minder in dan 50%. Volkoren is dus ook niet altijd even gezond. Voor spelt geldt hetzelfde. De meeste broden van de supermarkt bevatten geen echt spelt of maar een klein deel daarvan. Dus welk brood je ook koopt je moet hoe dan ook de etiketten lezen wat er in zit.
Maar er zijn veel meer mensen die hun kinderen volkoren brood geven en dat gaat toch ook goed? Hier ook altijd volkoren gegeven en ja wat gepriegel met die vezels maar kregen het uiteindelijk echt wel weg.