Verzakkingsring

Discussie in 'De lounge' gestart door Lumiere, 17 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    A.s donderdag krijg ik een verzakkingsring aangemeten bij de huisarts.
    Ik werk zelf in een huisartsenpraktijk (niet bij mijn eigen huisarts) en mijn werkgeefster heeft ze vorige week laten zien. Het zijn gewoon echt net baby-bijtringen...en keihard ook nog.

Vlgs internet kun je er alles mee doen, gemeenschap, sport, menstruatie enz. Zegt mijn werkgeefster ook. Maar op mijn werk zijn het alleen maar 70-plussers die zo'n ring hebben, die komen iedere 3mnd om hem te laten reinigen. Wat je vlg internet ook zelf kunt leren, met inbrengen.

Natuurlijk kan ik donderdag wel vragen stellen, maar zijn er dames die er zelf een hebben, of gehad hebben? Hoe was het, was je er erg beperkt door? Is het pijnlijk? Ik sport vrij intensief (hardlopen, obstacle-run 5x per week 30min) en heb regelmatig gemeenschap met mijn vriend. Kan dat allemaal in de praktijk met zo'n ring?
    Mag ook PB, ik hoop dat iemand haar ervaring wil delen

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Apart dat een huisarts zo'n ding opmeet. Bij ons doen de huisartsen dat niet. Word door de gyn gedaan. Ik heb er 2 jaar geleden 1 gehad. Vond het aanmeten zeer pijnlijk. Voelde me net een koe toen hij aan het voelen en duwen was. Ding moest er dubbelfevouwen in en daarna op zn plek. Daarna er weer uit en dat was niet bepaald prettig... de gyn vertelde dat het beter was om hem er snachts uit te halen. Van die ring kan je inwendig druk en schaafwondjes krijgen en bijv meer afscheiding. Toen ik na plaatsing thuis kwam, hing hij er al half uit. Door de huisarts eruit laten trekken en nooit meer een nieuwe laten plaatsen. Ik heb zowel voor als achterwand verzakking dus e ring had geen houvast..

3. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Dat heb ik ook, huisarts had al gewaarschuwd dat hij dan mogelijk geen houvast heeft. Ik kon kiezen, gyn of huisarts. Huisarts is in praktisch opzicht makkelijker

4. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Hij is geplaatst..
    Fluitje van een cent. Stond met 4min weer buiten. Ze voelde even, deed de ring erin en ik moest een paar keer persen. Klaar!

Ik voel er niks van. Het was een mooie witte, niet van die viesgeelbruine zoals wij op het werk hebben hahaha

Over 3mnd controle. Tenzij er eerder probl komen.

5. miss40

miss40 Bekend lid

18 mei 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Fijn dat het mee viel!. Hoe merk je dat je een verzakking hebt?, heb namelijk na 3 bevallingen wel eens het idee gehad dat ik een lichte verzakking had. Hopelijk gaat de ring goed helpen.

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Oh nou dat klinkt goed! Bij mij zei m'n bekkenfysio dat ik beter bij de gyn meerdere ringen kon gaan uitproberen en er een ochtendje vooruit trekken ipv de huisarts Ik heb voor de struisvogel-optie gekozen ☺️ En nu dik 2 jr na m'n laatste bevalling gaat het redelijk... Dus ik kijk het nog even aan 😁 Maar ik heb zeker 2 mensen in m'n kennissenkring die voor hun 40e aan de ring gingen hoor! Maar ze stopten er beiden ook weer mee omdat het niet beviel. Maar het is dus niet alleen voor mensen van 70!!

7. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Hier ook geprobeerd maar hij bleef niet zitten. Hing er binnen n uur na t plaatsen al half uit en de tweede poging na een paar uur.

8. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ik ben er achter gekomen omdat in geen tampons meer kon gebruiken. Die kreeg ik er met moeite in en werden binnen een half uur er weer uit gedrukt. Ook merkte ik dat wanneer ik op de wc zat bijvoorbeeld, ik mijn baarmoedermond op 1 vingerkootje diepte kon voelen. Toen naar de huisarts gegaan, en die constateerde een milde voor en achterwandverzakking. Baarmoeder was volgens haar niet verzakt.

Ik heb verder geen klachten, en ipv tampons gebruik ik nu een menstruatiecup.

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Als je je baarmoedermond zo makkelijk kan aanraken dan is je baarmoeder wel degelijk verzakt... en dan spreek je niet meer van een milde vorm. Huisartsrn zijn nou niet bepaald de personen die dit soort dingen goed kunnen beoordelen. Hiervoor kan je beter naar een gyn of bekkenbodemfysio gaan. Ik heb zowel voor als achterwandverzakking en mn baarmoeder hangt op half 6. zwaardere vorm. Tampons bleven eerst niet zitten, zelfs de allergrootste maat kwam eruit. Na therapie kan ik ze gewoon weer gebruiken. Zelfs de mini's. Ook geen ring nodig. Voel de verzakking alleen nog rond menstruatie en wanneer ik echt teveel getilt heb.

10. miss40

miss40 Bekend lid

18 mei 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Ok, dat lijkt me erg vervelend allemaal. Ik hoop dat de ring je goed gaat helpen!

11. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ik heb niet eens een ring hoor! Enige klacht die ik had was dat ik geen tampons meer kon gebruiken, en heb dat opgelost met een cup wat me sowieso veel beter bevalt. Verder geen klachten, dus zie de noodzaak er niet van in om naar een arts te gaan ;)

12. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik heb maar 1 bevalling gehad
    Persen duurde 100min, ik ben 2x geknipt en uteindelijk na 3 vacuumtracties is mijn forse zoon geboren, met zijn armpje naast zijn gezicht, wat hem extra breed maakte.

Ik mocht na 6wk weer beginnen met hardlopen van de gyn. Mijn Hb direct na de bevalling was 8,7 dus ik was sterk genoeg, vond men. Veeeeel te vroeg, weet ik nu. Maar ik werd gek van het binnenzitten dus ik begon maar al te graag weer.

3mnd na de bevalling begon ik urinedruppetjes te verliezen. Ook kon ik nog steeds nauwelijks windjes inhouden. In nov, toen het op mijn werk griepspuitendag was en ik de hele dag moest staan, had ik een zwaar, wringend, drukkend gevoel van onder.
    Toen ik thuis voorzichtig voelde, voelde ik 2 balletjes die bij iedere kuch of pers naar buiten puilden. Ik dacht nog dat het kwam doordat ik net een spiraal had laten zetten. Waarbij de ha ook al opmerkte dat mijn vaginawanden vrij slap waren.

8md na de bevalling verloor ik een hele plas tijdens hardlopen. Gewoon niet gevoeld en niet kunnen tegenhouden. Weer naar de ha, verwijzing bekkenbodemfysio.
    Het hielp iets, niet veel. Daarna Tena Lady gaan gebruiken. Ivm mogelijke wens voor een 2e wil ik geen operatie. Ik had wel heel vaak blaasontsteking.

Toen mijn zoon ong 20mnd oud was kreeg ik steeds meer doorstootpijn bij gemeenschap. Mijn vriend "stootte" onbewust tegen mijn baarmoedermond. Ik kreeg er een ontsteking aan. Tijdens het inwendig onderzoek viel ook mijn nwe ha (zijn verhuisd) de slapheid op. Zij opperde een ring.

13. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Wel benieuwd of je naar een bekkenbodemfysio bent geweest of gaat/ Het is ook, met ring, belangrijk om te trainen. De spieren sterk maken zodat de verzakking niet erger wordt...

Deel Deze Pagina