Plassen bij winkels

Discussie in 'De lounge' gestart door Boommm, 12 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik zit echt vol verbazing een ander topic te lezen waar moeders het als slechte service zien als hun kroost niet naar de (personeels!!)wc mag in een winkel.

Hoe denken jullie hierover? Ik vind het dus echt raar dat je er vanuit gaat dat jij of je kind gewoon ergens naar de wc mag en het ziet als slechte service of zelfs wegloopt als dit niet mag.

2. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik vind het niet zo raar eigenlijk dat je niet bij elke winkel gebruik kan maken van het toilet. Maar ik loop zelf altijd al naar een Hema of Mac oid. Dan maar 50 cent betalen hoor ;)

3. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik vraag het wel eens in winkels kan het niet helaas. Dan gaan we naar de hema oid.

Ons magazijn / de kluis en onze tassen waren vlak bij de wc. Dr mocht dus ook niemand naar de wc. Als er diefstal oid zou gebeuren waren wij niet verzekerd.

4. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ik vind ook raar dat mensen zomaar denken moveral te mogen plassen.
    Je belt toch tijdens een wandeling ook niet bij elk huis aan?

Als de bezetting er naar is dan lieten wij wel eens mensen naar toilet. Maar sinds een insluiping van een "klant" die week eerder naar toilet ging, doen we het niet meer.
    Ook onze kluisjes personeelsruimte is bij de toiletten. Ook personeels heeft recht op privacy.

5. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Vind dat niet zo gek, zoals Honeyy zegt, vaak is dat naast het magazijn en persoonlijke spullen

6. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Wattt! bah eng

7. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik kan me goed voorstellen, dat het niet altijd kan of mag ivm veiligheid/diefstal. Overigens toen mijn oudste net zindelijk was, heb ik wel eens haar een luier aangedaan in een pashokje zodat ze kon plassen. Tja, stond net in me ondergoed om een aantal jurken te passen en dichtstbijzijnde toilet was minstens 8 min lopen.

Maar als de kleine niet mag plassen op het personeelstoilet, zal ik de spullen laten liggen om snel een toilet te vinden. Maar zeker niet boos, en later gewoon weer terugkomen.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier gaan we altijd naar de Hema. Wel eens in de supermarkt gevraagd, en dat was geen probleem, maar in de winkel komen we ook al 15 jaar en kennen we eigenlijk iedereen wel. In een klein speelgoedwinkeltje moest mijn dochter een keer plassen, de eigenaar ving dat op en zei dat ze voor ons een uitzondering maakte.
    Verder zou ik het nooit vragen.
    Maar ik vind wel dat er heel weinig openbare toiletten zijn hier. Ik betaal er graag 50ct voor, maar hier is nu alleen nog maar de Hema. Cafe's liggen een stuk verder, V&D is dicht...

9. V2015

V2015 Actief lid

19 mrt 2016
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het erg dubbel.
    Voor kinderen is het vaak nog wel lastig om op te houden. Als er dan geen Hema oid in de buurt is dan moet je wat.

Ik vind sowieso dat er te weinig mogelijkheden zijn om naar de wc te gaan in een stad. Ben zelf darmpatiënt en op het moment herstellende van een terugval en ik heb weken de stad niet in gedurfd omdat er te weinig wc's zijn. Als ik moest dan moest ik ook echt en had ik geen 10 minuten de tijd om een wc te zoeken.

Maar kan wel begrijpen dat winkels het niet willen. Wc zit toch vaak bij de kantine of kluisjes oid.

10. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie dat zeker niet als een slechte service. Als het niet mag of niet kan dan maar even gauw naar de hema ofzo en komen we daarna wel terug als we iets bij die winkel wilden kopen

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Het komt trouwens niet eens in mij op om in een kledingwinkel te vragen of m'n dochter mag plassen. Als ze aangeeft te moeten plassen geef ik mijn kleding af bij een medewerker met de mededeling dat ik zo terug kom en ga naar een openbaar toilet met haar.

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

Tot nu toe nog nooit ergens gevraagd.
    zoontje ook staand leren plassen voor als we eens ergens zijn en er geen toilet beschikbaar is maar ook nog niet moeten inschakelen. ;)

13. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ik had in de periode dat dochter net zindelijk was altijd een luier bij me. Als ze dan echt moest en we waren in de stad (of nog erger, bouwmarkten) deed ik die voor/om Zodat ze toch kon plassen.

Jaar geleden waren we de hele middag in de stad geweest, dochter had bijzonder veel gedronken dus voelde de bui al hangen maar ze hoefde niet zei ze. Onderweg naar huis moest ze dus plassen (spits dus erg druk overal) toen heb ik hem aan de kant geknikkerd en heeft ze buiten geplast. Kwam me toch een plas uit 😲

Ik ga altijd naar de hema, restaurant of mcd. Vraag het niet eens in winkels, omdat dat er vaak gewoon niet is. En in restaurant eten we dan meteen een broodje of drinken wat. In mijn vorige winkel stond het naast 3 enorme kluizen, onze lockers enz. Tja sorry dat gaat gewoon niet. In mijn huidige winkel hebben we gasten wc's

14. Veera

Veera Niet meer actief

Ik vind dat kinderen altijd naar de wc zouden moeten kunnen. Helaas is er een groep klanten die alles verpest voor de normale mensen en stront aan de muur smeren ed

15. Boommm

Boommm Niet meer actief

Maar waarom moet alles maar wijken voor kinderen dan? Die kunnen toch ook leren hun plas op te houden?

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dat snap ik dus niet he. Hoe krijgen mensen het klaar om stront op de wc bril achter te laten? Of op muren,deuren? Smeren ze dat dan echt uit met hun handen of???

Ben wel benieuwd waarom mensen dat doen haha. Bahbah

17. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook ooit weggelopen. Had zeker 200 euro aan kinderkleding in mijn handen en was nog op zoek naar meer. (drie kinderen). Ze moesten nog even passen. Mijn jongste net zindelijk gaf aan te moeten plassen. Dit mocht niet.:(. Kijk ze is nu zes en dan is het jammer, dan wacht ze maar even.;) Maar als je kinderkleding verkoopt en een meisje van 2 a 3 jaar moet even plassen en ze weigeren? ja jammer dan. Ik heb alles achtergelaten en mijn centen ergens anders uitgegeven.

18. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dat heb ik ook. Als ik of zoontje moeten plassen dan gaan we ergens iets drinken zodat we daar kunnen plassen.
    En in het ergste geval plast zoontje maar ergens staand tegen een boom op ofzo. Wat nog niet nodig is geweest en ik heb nog steeds altijd een luier bij voor als hij moet poepen. Dat kan ik dan ook voor het plassen gebruiken :)

19. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    In veel andere landen is het heel normaal dat een supermarkt een klantentoilet heeft bv. En grotere kledingwinkels ook. Ik vind ook niet dat alles moet wijken voor kinderen, maar in NL wordt er echt bijzonder weinig rekening gehouden met bv darmpatienten, ouderen en kinderen die gewoon niet altijd even goed kunnen wachten tot bij een openbaar toilet.

20. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Ik zit ook met verbazing te lezen dat mensen het als slechte service zien. Het is een personeelstoilet die vaak nog onhandig gelegen zit naast een magazijn/kluis. Logisch dat ze dat liever niet hebben.

Deel Deze Pagina