Kind weigert fles

Discussion in 'Voeding' started by Lefbekkie, Feb 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lefbekkie

Lefbekkie Bekend lid

Apr 16, 2007
    682
    0
    0
    Onderwijs en jeugdhulpverlening
    Kudelstaart
    Ik zit met klein probleempje.
    geef bv en dat gaat perfect. Kleine slaapt zelfs snachts van 7 tot 3 en dan weer tot 7 helemaal super, maar ik moet over 4 weken weer gaan werken en de kleine weigert de fles.
    Heb die gegeven (laten geven terwijl ik niet thuis was) door mijn schoonmoeder en ma een keer gevuld met bv niet eens flesvoeding en eerst ging het goed, maar nu twee weken geprobeerd maar hij weigert het gewoon.....
    hoe moet dat straks als ik weer aan de slag ben...? Dan moet hij zelfs over op flesvoeding.....HELP

Edit Moderator: Verplaatst naar voeding

2. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    andere fles proberen
    andere speen

3. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    Mischien met een lepeltje? Kost alleen wel veel tijd :( :rolleyes:

4. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    ik ken iemand die dat ook heeft met haar zoontje maar hij is iets ouder en mag al pap dus geven ze hem op het kdv nu pap (eerst van bv en nu van kv maar ging beide goed)
    moeilijk hoor....succes

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom moet hij over op flesvoeding als je gaat werken?

Je hebt toch het voedrecht tot hij 9 maanden is?

Dat betekent dat je je kindje doorbetaald onder werktijd mag voeden of mag kolven voor je kindje.
    Tot je kindje 9 maanden is mag je doorbetaald 25% van je werktijd besteden aan het voeden van of het kolven voor je kindje.
    Je mag die tijd gebruiken om later te beginnen en eerder weg te gaan, zodat je meer live kunt voeden. En je kindje mag naar je toe gebracht worden zodat je op het werk voedt of je mag naar je kindje gaan overdag.

Alles moet natuurlijk wel in overleg met je werkgever, maar hij is wettelijk verplicht je de gelegenheid te geven EN om te zorgen voor een geschikte ruimte waar je kunt voeden of kolven.

Dus ik zou niet panieken, maar even contact opnemen met je werkgever en aangeven dat je gebruik gaat maken van je voedrecht.

6. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    wat al eerder gezegd is, een andere speen proberen? Ik weet niet welke je nu gebruikt. Hier hetzelfde probleem gehad maar dan een flesvoedingskindje. Ik heb hier meer flessen en spenen dan een drogisterij lijkt het wel. :D

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

Als je kindje dicht bij je werk verblijft zou je naar je kindje kunnen gaan om te voeden. Je hebt daar recht op.

Bij ons helpt een tuitbeker, maar mischien is jouw kindje daar nog een beetje jong voor. Als je kindje maar wat binnenkrijgt op het kdv als je 's avonds en 's nachts op verzoek voed dan krijgt jouw kindje dan wel de kans om het in te halen als je kleintje daar behoefte aan heeft.

8. tari

tari Fanatiek lid

Dec 23, 2006
    4,655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Lefbekkie hier hetzelfde probleem. Eerst pakte ze hem wel, maar nu niet meer, maakt niet uit wat er in zit of wie het geeft. Ben nu elke dag aan het oefenen. Tja ik moet ook wel eens een avond zonder haar weg. Maar dan zit je ook niet echt lekker.
    Succes hoor! Leef helemaal met je mee.

Share This Page